Nieuwe PC functioneert niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickyross

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2009
Beste helpmij'ers,

Ik heb ruim drie maanden geleden een nieuwe PC aangeschaft. Ik heb gekozen voor een 'Gaming PC' met deze specificaties:
Processor : AMD Athlon(tm) II X2 280 processor 3.60Ghz
RAM: 4 GB
64Bit
Videokaart: AMD RADEON R7 200 SERIES

Zelf heb ik niet heel veel verstand van computers, maar dit leek mij toch erg goede specificaties voor een pc die nog geen 400 euro kostte.

Toen ik thuiskwam had ik er gelijk Windows 8 opgezet, later geupdate naar 8.1. Ik was over het algemeen tevreden met mijn aankoop, maar wat mij erg verbaasde was dat het afspelen van video's erg moeilijk gaat. Als ik op Youtube een video afspeel hapert het al snel bij 720P. Dit vind ik erg bizar want mijn oude pc was al ruim 7 jaar oud en ik had hier nooit last van. Ook dergelijke streamingsites als Netflix haperen zo erg dat ik er niet fatsoenlijk op kan kijken. Ook programma's als Spotify lopen vaak vast erg veel. Ik heb geprobeerd de drivers van de videokaart te updaten maar helaas had dit gaf dit geen resultaat.

Ik vind video's en films kijken toch erg belangrijk dus ik hoop dat iemand een oplossing kan geven voor dit probleem.

Alvast bedankt!

Lijkt mij beter dat je naar de drivers van je netwerkkaart moet kijken. Je streaming verloopt niet goed dus netwerksnelheid zou ik denken.

Dankjewel voor je reactie!

Ik heb even gekeken bij device manager. Ik maak zelf gebruik van een externe wireless adapter, die zie ik ook bij netwerkkaarten staan. Maar er staat ook Qualcomm Atheros AR8151 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30). Van welke van de twee moet ik naar de drivers kijken?

Die de gigabitsnelheid heeft. Heeft de externe adapter ook gigabitsnelheid?
En waarom gebruik de die externe als de interne ook aanwezig is? Is die ingeschakeld?
Ga anders naar het netwerkcentrum>adapterinstellingen wijzigen>dubbelklik op de actieve verbinding en kijk of daar bij snelheid 1.0 Gbps staat.
Bij je vorige pc heb je het probleem niet gehad?
Wat is je abosnelheid van je provider (down)?

Laatst bewerkt:
Dankjewel voor je reactie.

Ik zie nu net dat de Qualcomm Atheros AR8151 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30) voor internetaansluiting met kabel is. Het gaat dus om de andere (wireless network usb adapter 54g wl-608). Bij snelheid staat 54 mpbs. Ik heb de drivers van beiden geupdate maar helaas zonder resultaat.

54 Mbps is wel erg weinig, hoe was je vorige pc aangesloten? Bedenk dat je bekabeld de hoogst mogelijke snelheid krijgt.
Als je via je provider een hogere snelheid krijgt dan die 54 zou ik toch eens naar een andere externe adapter omkijken die een hogere snelheid aankan.

Laatst bewerkt:
Bekabeld is geen optie voor mij aangezien de PC op de tweede verdieping staat. Het gekke is dat mijn vorige PC ook met deze adapter was aangesloten. Dus misschien ligt het probleem niet hier.

Dan weet ik het even niet meer, maar ik blijf toch denken aan de verbinding. Heb je genoeg cachegeheugen gereserveerd?
Volgens de specs van de chip moet die het makkelijk aankunnen.
Wellicht dat anderen nog meer opties hebben. :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb net even gekeken, en ik had nog een andere adapter van D-Link (D-Link DWA-125 Wireless N 150 USB Adapter). De snelheid hiervan is 72 mbps, en het streamen gaat nu wel beter! Als ik een nieuwe adapter koopt, heb je dan misschien nog aanbevelingen?

De flessenhals van de externe adapters is de snelheid van je usb poort (maar met usb 2.0 zie ik geen probleem). Als je een usb-aansluiting 3.0. zou hebben heeft het pas zin om een gigabit-adapter te kopen (voor het thuisnetwerk) anders niet.
Als het streamen nu beter gaat en er verder geen problemen zijn zou ik het zo laten.

Er zijn vijf versies van USB:
Versie Snelheid Naam Jaar van uitkomst Kleur
USB 1.0 1,5 Mbit/s LowSpeed 1996 Wit
USB 1.1 12 Mbit/s FullSpeed 1998 Wit
USB 2.0 480 Mbit/s HighSpeed 2000 Zwart
USB 3.0 4,8 Gbit/s SuperSpeed 2008 Zwart (SS) of blauw
USB 3.1 10 Gbit/s SuperSpeed+ 2013 Blauw

Nuttige info.
Voorbeeld van een prima draadloze netwerkadapter (tot 300 Mbps).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan