Nieuwe pc, game-waardig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wolff95

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2011
Hallo,
ik ben van plan om een nieuwe pc te kopen. Ik heb al ergens gezien dat ik een soort van standaard lijstje met info moet invullen. Dit is mijn eerste post hier en ik ben niet zo heel erg technisch, dus ik zal wel wat uitleg nodig hebben bij het een en ander. Ik wil wel alvast zeggen dat ik mijn best zal doen om jullie zoveel mogelijk te helpen mij te helpen. Oftewel, ik ben toegewijd. :)

Max budget is 1000,- euro
Doel is gamen en school dingen, programma's, werkstukken maken etc...
Krachtige pc, al liever niet te lawaaierig
Ik ben van plan om deze pc bij Mycom te kopen, daar laat ik hem dan ook in elkaar zetten
en indien mogelijk windows 7 installeren.

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen met dit, ik heb zelf ook al de hele site van Mycom bekeken voor onderdelen en ik denk dat ik wel min of meer snap hoe het zit
maar alsnog zou het HEEL fijn zijn als U mij kunt helpen.

ps. wat is het verschil tussen windows 7, 32 en 64 Bit?

Alvast heel erg bedankt.

mycom beschikt niet over alle producten en heeft maar een paar merken
en mycom is ook redenlijk duur moet dit persee bij mycom?

het verschil wat van bellang is tussen 32 bit en 64 bit is de hoeveelheid geheugen die hij kan aanspreken
32bit kan max 3.2GB aanspreken terwijl 64bit veel meer kan aanspreken
de pc's van tegen woordig hebben rond de 4GB en 8GB werk geheugen en dan is 64BIT het beste

Ik dacht aan Mycom omdat dat in de buurt zit en ik 'dacht' dat dat goedkoop/ goede producten was.
Ik hou niet van dingen op het internet kopen omdat je niet zomaar even naar de winkel kan. Maar goed, wat is dan wel een goede site/ zijn goede sites?

ps. ik hoorde dat 32 Bit Xp software ook wat meer ondersteunt, klopt dit. Ik wil namelijk wat bestanden overzetten van mijn oude XP.

Bedankt voor de hulp :)

32 bit XP gaat juist minder ondersteunen XP is al 10 jaar oud en in 2014 word het niet meer ondersteund door microsoft
ik raad je echt aan om windows 7 te nemen en dan 64 bit
wil je in straks bijvoorbeeld Battlefield 3 spelen dan kan je het niet spelen want BF3 ondersteund geen XP

en je hebt goede webshops zoals 4launch.nl en azerty.nl

Laatst bewerkt:
Als je je eigen wilt laten afzetten, ook al zit de winkel om de hoek, dan moet je inderdaad een bezoekje brengen aan de Mycomm :)

Wat is er mis met winkels op internet? Die kopen alles veel voordeliger in, zodat jij al je spullen voor een leukere prijs kan kopen dan de prijsvechter op de hoek. Zoals al geantwoord is, staan er hier boven al twee prima webshops waar je echt geen kat in de zak zult kopen :)

En ohja, als je de website van de Mycom.nl bekijkt,dan staan er altijd een hele hoop 'dingen' erop, echter .. Meer als drie kwart hebben ze niet eens voorradig ;)

Suc6! met de aankoop! :)

Bedankt voor de info, ik wist niet dat ik daar zo afgezet zou worden. Ik heb net even een mail met vraag voor info over garantie naar 4launch en azerty gestuurd. Ik hou er gewoon van dat dat soort dingen goed geregeld zijn, vandaar dat ik bij mycom kwam...
Als ik het zo hoor kan ik inderdaad het beste Windows 7 met 64 Bit aanschaffen. Zijn er verder misschien nog belangrijke dingen die ik over het hoofd zie?

lol 1000 euro voor een HD6850 + i7 960 nee dat kan veel beter
de i7 2600 kost veel minder en is sterker

klikerdeklik

GTX570 HIGH end videokaart, deze videokaart zal iedere game met gemak draaien de meeste zelfs op max
Core I7 2600 processor, deze cpu is zeer krachtig en heeft hyperhtreading support waardoor hij 8 core's kan simuleren
8GB Kingston DDR3 geheugen genoeg voor de komende jaren
Samsung Spinpoint F3 HDD 1TB prijs/prestatie gericht de beste HDD die je kan krijgen
Coolermaster Silencio 550 Behuizing, de naam zecht het al de behuizing is gemaakt om de computer zo stil mogenlijk te houden
Windows 7 64 BIT
Hardware Assemblage met 1 jaar garantie windows 7 moet je zelf installeren maar dat is zeer simpel met w7

Laatst bewerkt:
Ehm, dit ziet er allemaal heel mooi uit. Maar het is best duur. Ik had misschien wat duidelijker moeten zijn met het bedrag.... Ik ben van plan om er zeg maar tussen de 500 en 900 euro aan uit te geven. 1000 euro is dus mijn MAX MAX. Dus zijn er ook goede computers die game-waardig zijn voor minder dan 900,- euro. Excuses voor de onduidelijkheid...

eh ja dat kan echter het verschil tussen 500 en 900 euro is erg veel dat betekent of een high end game pc
of een budget game pc dus meschien handiger om aan 1 budget vast te houden
800 euro?

Hallo, daar ben ik weer. Ik heb besloten dat ik geen zin heb in al te veel gedoe, ik woon ver weg bij de bedrijven azerty en 4launch (Haarlem) en ik wil als er problemen zijn snel naar de winkel kunnen en niet 2 uur of meer in de auto zitten. Daarom ben ik gisteren even bij mediamarkt langs geweest en heb ik even aan een medewerker gevraagd of zij goede pc's hebben die goed games aankunnen. Ik heb er 4 gezien en heb op het internet de specificaties opgezocht. Zouden jullie mij misschien kunnen vertellen of dit inderdaad goede onderdelen zijn/ kwaliteit is?
Hier is de eerste:
Medion Akoya P5329 D 799,- euro
Processor: Intel® Core™ i7-2600 processor de tweede generatie (3,4 GHz, 8 MB Intel® Smart Cache, Intel® Turbo Boost Technology 2.0,
Intel® Hyper-threading technology)
Besturingssysteem: Authentieke Windows® 7 Home Premium 64 bit
Videokaart: NVIDIA® GeForce® GT545 videokaart met 1536 MB DDR3, 1 x DVI-I, 1 x HDMI (ondersteunt HDCP) inclusief 1 x D-Sub VGA
Werkgeheugen: 8 GB DDR3-SDRAM werkgeheugen Dual Channel Memory
Harde schijf: 1,5 TB (1500 GB) harde schijf capaciteit Serial ATA2 Interface.
USB: 2x USB 3.0
Brander: Multistandaard Dual Layer DVD/CD-brander max.: 16x DVD+R9 (DL), 12x DVD-R9 (DL), 16x DVD+R, 16x DVD-R, 8x DVD+RW, 6x DVD-RW, 48x CD-R, 32x CD-RW, 5x DVD-RAM
Multi-kaartlezer: voor SD-, MMC-, MS- en xD-geheugenkaarten
6 kanaals High Definition Audio: 6-kanaals surround-installatie
Gigabit LAN: Netwerkcontroller Gigabit LAN 10/100/1000 Mbit/s
▪ Inhoud verpakking
- Toetsenbord PS/2 en opt. USB muis
- MEDION® application en support DVD
- Windows® 7 Home Premium Recovery DVD (64 Bit)

De tweede:
ASUS CM6730-I7 799,- euro
Processor: Intel Core i7-2600
RAM:6 GB RAM
Grafische kaart: NVIDIA GeForce GT 430
Type Harde Schijf/ HDD type: Harddisk drive
Processor snelheid: 3,4 GHz
Hard drive capacity: 1 TB
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium
Geluidskaart: Realtek ALC892
Card reader: 6 in 1 kaartlezer
Drive: DVD brander
Geheugentype: DDR3 SDRAM
Chipset: Intel H61
Grafisch geheugen: 1024 MB
Aansluitingen voorzijde: Audio, USB
Behuizing: Towermodel
Netwerk: Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet
incl. software: PC-cillin Anti-Virus Trial, Office 2010 starter, nero 9 Essentials, Adobe Acrobat Reader
Kleur: Zwart
Breedte:17.3 cm
Hoogte: 36 cm
Diepte: 40 cm
Gewicht: 10.5 kg
Verpakkingsinhoud: Toetsenbord, Muis, Stroomkabel, Handleiding

De derde:
Acer Aspire G3610 999,-
Processor: intel core i7 2600 (4 cores, 3,4 GHZ)
Werkgeheugen: DDR3 (8192 MB)
Moederbord: processor socket: Socket 1155
Externe aansluitingen:
USB 2.0: 10
USB 3.0: 2
Lan - Snelheid: 1000 Mbit/s

Videokaart: nVidia GeForce GTX 550 (1024 MB)
Voeding: 500 W
Met cardreader...
2 Harddisks: nr.1: 64 GB nr.2: 1000 GB
Optische Drive met dvd brand optie....
Inclusief muis en toetsenbord...
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium

Het spijt mij dat ik er zo weinig over kan vinden, die site van mediamarkt zet er niet zo veel detail op....

Laatst bewerkt door een moderator:
de eerste 2 zijn geen game pc's
de videokaarten zijn zeer zwak en daar gaat het nou net om bij het spelen van game's
het derde systeem heeft een instap game kaart gtx550 kan gamen maar er word teveel geld besteed aan de processor
een I7 cpu heb je niet nodig om te gamen

dan kun je tog het beste bij mycom bestellen dat is altijd beter dan mediamarkt want dan heb je nog invloed op je build

P.S gebruik de Bericht aanpassen button rechts onder

Laatst bewerkt:
En nu de laatste:
Medion Akoya P5216 D 999,- euro
Processor: Intel® Core™ i7-2600K processor de tweede generatie
(3,4 GHz, 8 MB Intel® Smart Cache, Intel® Turbo Boost 2.0 technology,
Intel® Hyper-threading technology)
Besturingssysteem: Authentieke Windows® 7 Home Premium 64bit

MEDION® ERAZER® Control Center: Brengt meer vaart in het spel: via het MEDION® ERAZER® Control Center haalt u nu krachtiger prestaties uit uw pc – door een enkele klik. Ervaar de extra kick voor maximale performance.

Videokaart: NVIDIA® GeForce® GTX460 DirectX® 11 videokaart met 1024 MB DDR5, 2 x DVI-I/ 1 x HDMI (ondersteunt HDCP), 1x DVI naar D-Sub VGA-adapter
Werkgeheugen: 4 GB DDR3-SDRAM werkgeheugen Dual Channel Memory
Harde schijven: Eerste: 1 TB (1000 GB) harde schijf capaciteit Serial ATA2 Interface.
Tweede: 40 GB SSD (solid state drive)
(1 x hot-swappable wisselframe voor harde schijf
Schijfcapaciteit uitbreidbaar met alle gangbare harde schijven van 8,89 cm/3,5".)
USB: 2x USB 3.0
Multistandaard Dual Layer DVD/CD-brander: max.: 16x DVD+R9 (DL), 12x DVD-R9 (DL), 16x DVD+R, 16x DVD-R, 8x DVD+RW, 6x DVD-RW, 48x CD-R, 32x CD-RW, 5x DVD-RAM
Multi-kaartlezer: voor SD-, MMC-, MS- en xD-geheugenkaarten
8 kanaals High Definition Audio: 8-kanaals surround-installatie
Gigabit LAN: Netwerkcontroller Gigabit LAN 10/100/1000 Mbit/s
Inclusief:
Toetsenbord PS/2 en opt. USB muis
Medion application en support DVD
Windows® 7 Home Premium Recovery DVD
(64 Bit)
TOTAL WAR SHOGUN 2: Inclusief een voucher code voor TOTAL WAR SHOGUN 2.

Zo, dat waren ze. Nogmaals excuses voor mogelijk ontbrekende informatie, dit is de enige info die ik erover heb gevonden.
Alvast bedankt voor uw tijd en hulp.

Dus deze 4 zijn, laat ik het maar zo zeggen: Flut, zooi, troep. Ongeschikt voor gamen, en die man bij mediamarkt verzekerde mij er nog van dat die eerste alle games van het moment aan zou kunnen, ik zal daar nog eens wat vragen, wat is dat slecht zeg...
Dan kijk ik inderdaad maar weer naar Mycom, ik zal zelf even wat kijken en een pc proberen samen te stellen( hebben zij die mogelijkheid eigenlijk op de site?). Als u misschien ook een pc(gamewaardig...) zou willen samenstellen of essentiele onderdelen zou kunnen aanwijzen dan zou ik dat heel erg waarderen.

Laatst bewerkt door een moderator:
ja wij van wc eend bieden wc eend aan....
ik heb net even bij mycom gekeken en heb gezien dat ze daar niet aan assemblage voor de klant doen
je kunt daar dan naar de kant en klare systemen kijken
die zijn in iedergeval een stuk beter dan dat spul bij mediamarkt

de laatste medion akoya is wel een game pc alleen wel enorm duur voor wat hij kan met een budget van 1000 euro kan je veel beter
het is een mid range game systeem terwijl je met dat budget high end kan gaan

klikerdeklik <---- is krachtiger dan die medion akoya maar 100 euro goedkoper :P
zit windows 7 bij

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat bij die pc het werkgeheugen nog altijd te upgraden is? En wat betekent dit: Uitbreidingsmodules
PCI Express x1 slots 1
PCI Express x16 slots 2

zou het ook mogelijk zijn om die 5400 rpm 2 TB te veranderen in een 1TB 7200 rpm? Ik wil graag een snelle hoofd-harde schijf :)
Kan ik deze pc ook over 2 beelschermen weergeven? 1 hoofdscherm, 1 extra scherm. Dit heb ik namelijk bij een vriend van mij gezien en het beviel mij wel...

Het geheugen capaciteit kan je uitbreiden naar max 32GB werkgeheugen of dat nodig is :P
je kan altijd een andere HDD aanschaffen en er bij plaatsen dit kan je alleen niet veranderen in de aankoop zoals de pc nu is
de HD6870 videokaart ondersteund Eyefinity dit betekent dat je 3 Schermen op 1 videokaart kan aansluiten
"""let op zodra je 3 schermen wilt gebruiken MOET je de Display port gebruiken dit telt niet voor 2 schermen"""

Laatst bewerkt:
Ik ben vandaag even bij Mycom langs geweest en heb even gevraagd of ze ook computers samenstellen en dat doen ze zei hij. De optie is er niet op het internet maar in de winkel kan je het gewoon laten samenstellen. Dus, wat zou beter zijn denkt u? Dat Gamesysteem aanschaffen of er zelf een in elkaar zetten? Ik zou er best een willen samenstellen, alleen weet ik dus niet welke onderdelen ik van welk merk moet kopen en ik weet ook niet wat wel en wat niet met elkaar werkt... Als u hier mee kan helpen heb ik straks de computer waar ik al tijden naar uitkijk...
alvast bedankt :]

laten assembleren door mycom lijkt mij het beste dan kan jij je eigen spullen uit kiezen
en dan is het vaak goedkoper ook omdat je dan dingen die je niet nodig hebt gewoon weg kan laten
wij kunnen je helpen met het kiezen van onderdelen

EDIT: ik heb hier wat voor je samengesteld bij mycom als je dit wilt dan kun je dit lijstje uitprinten en langs gaan dan denk ik dat het wel goed komt

ik heb voor een I5 2500K gekozen omdat het verschil tussen de I7 en I5 er niet is als je wilt gaan gamen (de I7 heeft Hyperthreading support en daar maken games geen gebruik van)
GTX570 videokaart high end videokaart gaat iedere game met gemak spelen
2 x 4GB Mushkin DDR3 1600MHz ram
Corsair H60 koeler hoed je processor lekker koel ook als je wilt gaan overklocken
Coolermaster ELite 430 behuizing (kan met window als je daar naar vraagt)
Samsung Spinpoint F3 1TB Prijs/prestatie gericht de snelste en beste HDD beschikbaar
Asus Z68 moederbord ondersteund Crossfire en SLI voor als je in de verre toekomst ooit nog eens een extra kaart er naast wilt plaatsen en ondersteund overklocken
OCZ ModXstream 700Watts voeding future gericht als je ooit nog eens SLI wilt gaan draaien
windows 7 64 BIT os

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan