nieuwe pc geeft geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

mennoHelpmij

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2010
ik heb vorige week een nieuwe computer gekocht en omdat ik via INHolland gratis windows 7 via het internet kan krijgen heb ik de pc zonder besturingssysteem bestelt.
in de pc zit:
moederboard : asrock mb AM3
processor : amd quadcore 620
videokaart : sapphire ATI HD4550 Silent, 1GB
intern geheugen : 2× Kingston DDR2 667 Mhz (CL5)
met ook nog een een sata hardeschijf

ik heb de pc niet zelf in elkaar gezet dat heeft dat bedrijfje gedaan.

Nu is het probleem dat ik alles goed heb aangesloten maar als ik de computer aanzet krijg ik geen beeld (meerdere monitors geprobeert) terwijl wel alles (fan, ledjes ect.) lijkt te werken. ook weet ik niet helemaal zeker hoe ik het beste windows er op kan zetten ik dacht zelf aan de volgende mogelijkheden: een CD 4,7 GB kopen en daarop branden, ubuntu via een cd erop zetten en dan via internet windows 7 downloaden of misschien met een USB stick? ik heb zelf niet veel verstand van computers en ik weet helemaal niet wat hoe ik nu verder moet!

vragen
- hoe krijg ik beeld moet ik nog daarvoor iets doen of is de computer kapot?
- hoe kan ik het best windows er op zetten?

alvast heel erg bedankt voor reacties!!

Ik ga ervan uit dat je echt niets ziet op het beeld scherm. ook geen tekst van een opstartende computer. moet je misschien eerst de de CD draaien van je moederbord? Misschien zit er dan een kapot onderdeel in de computer Ik zou direct contact opnemen met de winkel. Zo kun je niets beginnen

ja ik zie echt helemaal niks, en ook als ik de driver cd enzo er in doe. ik zal meteen even bellen bedankt voor je reactie

Ik heb het winkeltje even gebeld en hem even open gemaakt en de ingang van mijn beeld zat niet goed :S Ik heb onderhand nu wel weer beeld, maar hoe kan ik nu het beste windows installeren?

installeer eerst ubuntu. Download windows7 en installeer vanuit ubuntu je windows.
Je kunt ook op een andere machine windows7 downloaden branden en daarna op je nieuwe pc installeren.

Goedemiddag,

Welke windows versie heb je want op de manier van compres is het niet legaal .

Goedemiddag,

Dan is het niet nodig om eerst ubuntu te instaleren je zal in de bios de dvd-speler als first boot moeten zetten en daar zal hij dan van af opstarten en gaan installeren,
Wellicht heb je hier nog wat aan

"ik heb vorige week een nieuwe computer gekocht en omdat ik via INHolland gratis windows 7 via het internet kan krijgen heb ik de pc zonder besturingssysteem bestelt"

Ik ga ervan uit dat ie dit nog moet doen.

Volgens mij kun je de cd erin stoppen en opstarten vanaf de CD en dan regelt de rest zich vanzelf.

Hoi,

Maar dat is toch niet voor iedereen van toepassing je bent neem ik aan student op de hoge school .

ja klopt en we (de inholland studenten) kunnen dan via een website legaal windows 7 downloaden

Hoi,

Ja dat weet ik, maar had even overheen gelezen dat jij ook een student bent dus daarom mijn reactie.

ik had nog wel een vraagje wat is het verschil tussen Windows 7 Professional (x64) grote 2,7 GB en Windows 7 Professional (x86) 2,1 GB?

Hoi,

De 1 (2,7 gig) is 64 bits en de ander 32 bits dus ik zou denk ik de 64 bits versie nemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan