Nieuwe pc! Geen beeld, geen bestuuring systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het bord heeft video onboard dacht ik. Weet je heel zeker dat je je monitor niet op de "loze" onboard VGA aansluiting hebt zitten, ipv de losse videokaart?

Dat is wel zeker want dit geeft hij zelf op:
Ati radeon x1200 series grapix max 1024mb max

Modag

Update!!

Ik deed vannochtend mijn niet werkende pc aan.
En verrek! De muis en toetsen bord hadden contact !
het lampje in men muis ging branden en het lampje van capslock e.d. brande!
dus ik dacht, nu iets proberen.
Ik deed die blauwe stekker in alle hoeken en gaten xD
tot dat ik een tussen stekker had, die deed ik aan de blauwe, en in de
pc.
Boem! Beeld. Ik blij! Dus wat stond er?
put in boot disk in the boot drive and reset to boot.
Windows erin gegooid, en ge reset.

En weg... Geen muis, geen toetsenbord, geen beeld..

:( helpt deze info voor julie?

Dat is wel zeker want dit geeft hij zelf op:
Ati radeon x1200 series grapix max 1024mb max

Modag
Ik denk dat je mijn bericht niet goed hebt gelezen want dat íe een losse kaart had dát wisten we allemaal al. Dáárom schreef ik ook of hij zéker wist of de vgastekker op de losse kaart zat en niet op de onboard.

Zoals je hierboven kunt lezen is dát dus waarschijnlijk de oorzaak geweest van TS heeft zijn blauwe VGAS plug "overal en nergens"ingeduwd" en toen had hij beeld. Dat het nu even weg is kan te maken hebben met het niet goed aangedraaid zijn van de VGA schroefjes o.i.d. Kennelijk heeft de pc géén VGA aansluiting meer omdat ik ook iets lees over een VGA adapter.
Het probleem lijkt mij dus opgelost.
@Tebas100
Ik denk dat je de schroeven van de vgaadapter allemaal eens moet chechken of deze wel goed aangedraaid zitten. Natuurlijk moet je de VGA adapter gebruiken op het slot van de losse videokaart en niet op de onbaord aansluiting. Die onboard aansluiting staat in het bios hoogstwaarschijnlijk ook nog eens op disabled als de pc bouwer zijn werk goed heeft gedaan.

Hoi Pasja,

Ik gaf alleen maar aan dat het zeker was dat hij een onboard dat is hem (X1200 serie)heb ik z'n idee hebt want jij dacht het maar zo te zien komt hij al verder.

Modag

Ps beide nog de beste wensen.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je mijn bericht niet goed hebt gelezen want dat íe een losse kaart had dát wisten we allemaal al. Dáárom schreef ik ook of hij zéker wist of de vgastekker op de losse kaart zat en niet op de onboard.

Zoals je hierboven kunt lezen is dát dus waarschijnlijk de oorzaak geweest van TS heeft zijn blauwe VGAS plug "overal en nergens"ingeduwd" en toen had hij beeld. Dat het nu even weg is kan te maken hebben met het niet goed aangedraaid zijn van de VGA schroefjes o.i.d. Kennelijk heeft de pc géén VGA aansluiting meer omdat ik ook iets lees over een VGA adapter.
Het probleem lijkt mij dus opgelost.
@Tebas100
Ik denk dat je de schroeven van de vgaadapter allemaal eens moet chechken of deze wel goed aangedraaid zitten. Natuurlijk moet je de VGA adapter gebruiken op het slot van de losse videokaart en niet op de onbaord aansluiting. Die onboard aansluiting staat in het bios hoogstwaarschijnlijk ook nog eens op disabled als de pc bouwer zijn werk goed heeft gedaan.

Mooi antwoord, ga ik nog een paar keer doornemen en uitvoeren.
MAAR hoe verklaar je dan dat de usb muis en toetsenbord 1 keertje wetkte en daarna niet meer.
want de usb keybord en muis hebben niets met de kaart temaken.

Bedankt dat je mijn bericht bewaard had, want ik was wat aan het stoeien met de foutcorrectie / besturing binnen de Helpmij en weg was het bericht.

Helaas bevat het bericht tig typefouten en die was ik allemaal nog aan het corrigeren. Het bericht doet nu "zeer" aan mijn ogen, maar door de quote van jou kan ik het helaas niet meer aanpassen.

Laatst bewerkt:
Gewoon negeeren die fouten doe ik ook ;)

Iemand nog enig idee hoe het nou komt dat keybord en usb muis maar 1x hebben gewerkt en na die reset niet meer? Want dat heeft niets met de grapix temaken.. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan