Nieuwe PC, geheugen anders?

Status
Niet open voor verdere reacties.

McKroket

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Hoi,

Ik ben van plan een nieuwe PC te bouwen met de volgende onderdelen:

Mobo+Processor+Geheugen
SSD
Grafische kaart
Voeding

Een aantal vraagjes:

Gaat die voeding dat trekken?
Kan ik niet beter de processor en moederbord los bestellen en dan andere geheugen-modules erbij? Als ik het pakket koop betaal ik 75 euro voor 2 x 4GB DDR3-1600 geheugen, terwijl het moederbord max 1866 aan kan. Kan ik dan niet beter 2 x 1866 geheugen halen? Zit daar veel verschil in? En is 8GB voldoende? Ga je veel verschil merken tussen 8GB en bijv. 16GB?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ja de voeding zal het trekken ,En ja als het los goedkoper is dan zou ik inderdaad alles los kopen lijkt mij logisch en 8 gig is volgens mij nog steeds voldoende

Thanks voor je reactie,

Heb niet gezegd dat het goedkoper is, het pakket zal zelfs iets goedkoper zijn dan als je het los koopt.
Maar vroeg me af of ik niet beter het moederbord en processor los kan bestellen met ANDER geheugen erbij.
Sneller geheugen, meer geheugen? Zit daar veel verschil in? Tussen 1600 en 1866, of maakt dat niet zo veel uit.

Hoi,
die conclusie trok ik eigenlijk uit deze:Als ik het pakket koop betaal ik 75 euro voor 2 x 4GB DDR3-1600 geheugen Maar ik zie dat de prijs van geheugen flink gestegen:confused:
Maar het is op zich wel een goed idee om dat te doen het 1866 geheugen.

Ja geheugen wordt steeds sneller en duurder.
Thanks voor je reacties in ieder geval.
Denk dat ik toch gewoon voor het pakket ga.
Alleen als er echt verschillen merkbaar zijn, tussen 1600 en 1866, dan betaal ik een paar tientjes meer daarvoor. Maar ben daar nog niet van overtuigd

Wouw, dat is echt duurder geworden
1 1/2 jaar geleden kocht ik nog 16 gig ddr 3 1600 voor €72

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan