nieuwe pc ! HELP !

Status
Niet open voor verdere reacties.

headshot

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Berichten
773
eigen pc !help!
______________


ik heb geprobeert om een eigen pc samen te stellen, dat heb ik gedaan op de site azerty.

ik heb zón 650 euro te besteden en ik kwam hierop uit:



kast: X-Gear Chrono XCH700K,Zwart met 450 watt voeding voor: 37,25

prosessor: AMD Athlon 64 X2, 5600+, Socket AM2, Boxed voor: 135,06

systeem koeler: AC Ryan BlackFire4,92 x 92 x 25 mm, UV Rood voor: 7,97

intern geheugen: Kingston KVR667D2E5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz voor: 87,11

harde schijf: Hitachi Deskstar T7K500, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II voor: 65,74

moederbord: GigaByte GA-MA69VM-S2 voor: 51,60

videokaart: Club3D GeForce 8600 GT Silent,GDDR2, PCI Express x16, 512MB
voor: 121,67

dvd brander: Pioneer DVR-112D, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM voor: 28,83


de bedoeling was een echte 'game pc' te maken.
heb ik iets fout of kan ik beter iets ander nemen ik hoor het graag...
vooral de videokaart moet goed zijn, dat is echt belangrijk ik wil alle games goed kunnen spelen

de koeler weet ik niet goed of ik meer koelers moet nemen of andere soort ofzo.

als jullie its beters weten ofzo kijk op azerty want daar wil ik hem kopen

ik hoor graag tips enz.


alvast bedankt, martin
 
Laatst bewerkt:
Ik zou kijken naar een andere voeding, zeker met díe videokaart!!
 
En niet alleen een zwaardere voeding, maar vooral ook een betere. Een beetje redelijke voeding kast je kaal al minimaal 50,- euro, dus een kast van 40,- incl. voeding is slechte kwaliteit. Ik heb persoonlijk zeer slechte ervaringen met de standaard-voedingen die in de X-Gear kasten zitten!

edit
Ik zou trouwens ook niet kiezen voor een DVD brander van Pioneer. Zijn zeer kieskeurig wat betreft merk en type te gebruiken DVD's. Kies liever een NEC of Samsung.
 
Laatst bewerkt:
ik kies daar juist voor want ik brand veel xbox spellen en daarvoor heb je die brander nodig...

en zou je op azerty voor me kunnen kijken voor de voeding?? dan zoek ik een andere kast kijk bij pc componenten

moet je trouwens dit eens zien, die neem ik niet maar gewoon....

PNY Quadro FX 5600,GDDR3, PCI Express x16, 1536MB
NVIDIA Quadro FX 5600 by PNY Technologies provides an ultra-high-end graphics solution that delivers unprecedented professional graphics performance and features for extreme CAD, DCC, scientific, and visualization applications.

The ground-breaking NVIDIA unified architecture dynamically allocates compute, geometry, and shader processing power to efficiently deliver optimized performance. Featuring the industry’s first 1.5GB frame buffer with massive memory bandwidth up to 76.8GB/sec., Quadro FX 5600 enables interactive visualization of the largest, 64-bit datasets. Revolution...NVIDIA Quadro FX 5600 by PNY Technologies provides an ultra-high-end graphics solution that delivers unprecedented professional graphics performance and features for extreme CAD, DCC, scientific, and visualization applications.

The ground-breaking NVIDIA unified architecture dynamically allocates compute, geometry, and shader processing power to efficiently deliver optimized performance. Featuring the industry’s first 1.5GB frame buffer with massive memory bandwidth up to 76.8GB/sec., Quadro FX 5600 enables interactive visualization of the largest, 64-bit datasets. Revolutionary NVIDIA CUDA™ technology provides a simplified computing platform for data-intensive applications using a standard C language interface to solve complex computational problems. The reference standard for Shader Model 4.0, Quadro FX 5600 enables next generation ultra-realistic, real-time visualization applications with unprecedented image quality. With two dual-link DVI connectors, Quadro FX 5600 by offers the industry’s best image quality at resolutions up to 3840 x 2400.

Grafische enginenVidia Quadro FX 5600Geheugen1536 MBType geheugenGDDR3RAMDAC400 MHzBus standaardPCI Express x16Koeling typeActiefAantal DVI-I uitgangen2 xUitvoeringRetail
 
Laatst bewerkt:
moet je trouwens dit eens zien, die neem ik niet maar gewoon....

PNY Quadro FX 5600,GDDR3, PCI Express x16, 1536MBl

Zou ik niet doen, daar wordt dit over geschreven:

Naast veel geheugen hebben de kaarten drivers die zijn geoptimaliseerd voor visualisatie- en productiewerk in plaats van spellen.
 
doe ik ook niet is meer dan 2800 euro en dus veel te duur
 
Wat je kan verbeteren is de videokaart:p.

Als je echt DX10 wil meemaken, dan is de 8600 niet een goeie keus. dan moet je eigenlijk minimaal een 8800GTS nemen. (tegen de 300 euro aan).

Als je nog even wil wachten met DX10, zou ik voor een 7 serie gaan. heb je toch wat meer performance.
 
ok maar dat is te duur
ik wil graag een 512 of meer mb videokaart tot de 175 euro en dan ook een goede

en is er een groot verschil tussen ati en nvidea??
 
256mb en het is ddr3 als ik dat doe moet ik veel ander dingen ook aanpassen
 
aanpassen? welke dingen dan?

ik heb ook DDR3 geheugen op mijn videokaart, die 256 MB zit OP de videokaart, dat is niet een eis dat je moet hebben.

Je hoeft niks aan te passen hoor. (dit is een PCI-e kaart, ik weet niet of je moederbord PCI-e of AGP heeft.)
 
dat maakt niks uit:D.

ik heb zelf gewoon DDR2 geheugen, en een 7600GT met 256 MB ddr3 geheugen.
je hoeft niks aan te passen hoor.

Als je echt, ECHT een goeie videokaart wil, moet je toch echt richting de 8800. 7900 is goed, maar helaas voor jou hebben ze bij azerty geen overclocked version, of een andere versie met 512 MB.
 
ok is goed bedankt :D

ik ga zo slapen (moet morgen vroeg weg) maar zou jij misschien een pc samen kunnen stellen op azerty?? dan komen we er morgen op terug ok??

ik heb bovenaan al wat dingen staan die kun je gebruiken als je het doet.....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan