nieuwe pc i.v.m. xp

• Onderwerp starter Onderwerp starter San1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
"en de pc van granitk7/thebopemmonkey beschikt niet over WiFi"
Dat is zo, maar ik zie bij het amd lijstje ook geen wifi.

Tja....wifi moest er eigenlijk wel bij.
Welke aanpassing is dan nodig?

@sander
De AMD processor pesteerd minder goed dan de Intel en de Intel gaat ook efficiënter met zijn stroom om. Verders had ik al precies dezelfde ssd in mijn lijstje gedaan. :confused: Ik weet trouwens ook niet hoe betrouwbaar de Db informatie van de cpu-koelers is, maar volgens azerty is de Gelid Tranquillo Rev.2 stiller dan de Scythe Big Shuriken 2 Rev. B SCBSK-2100.

@san1
Ik zou het eerst nog even hier op houden: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[9448]=1&product[640801]=1&product[474396]=1

Had het ook over de APU ten opzichte van de APU in @firestorm zijn build. (De APU in Firestorm zijn build kan je overclocken overigens) > Wat mij onnodig lijkt ???
Intel 4de generatie procesorren zijn gebouwd voor zware rekenkracht en puur zuinigheid ;)

Wat Firestorm al aangaf als je ook Sims 3 of later Sims 4 wilt spelen zou ik toch voor de APU kiezen. Of je wilt een schokkend beeld hebben? Ik vrees dat dat het geval is bij de Intel CPU. De Grafische kaart in die chip is prima geschikt voor kleine websites ontwerpen, met paint een beetje knutselen of een filmpje kijken maar daar houd het dan ook bij op. Tevens beide CPU hebben al eigelijk veelst te veel rekenkracht voor een beetje huis tuin en keuken gebruik. Met een Intel celeron processor heb je al meer dan zat. Maar als je de pc toch wat langer wilt gebruiken, zou ik toch het zekere voor en onzekere pakken. Gelid Tranquillo Rev.2 gaat waarschijnlijk niet passen in de kast, ja net maar dan zit je ook ongeveer tegen de zijkant aan. Wat niet echt een ideale situatie is.

Systeem met Wifi kaart: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B7517%5D=1&product%5B626802%5D=1&product%5B641482%5D=1&product%5B642283%5D=1&product%5B550001%5D=1&product%5B439743%5D=1&product%5B475564%5D=1&product%5B613824%5D=1&product%5B649374%5D=1&product%5B656710%5D=1&product%5B462017%5D=1&product%5B474396%5D=1

Kenmerken pc:
- Start snel op, Snel office gebruik, internetten, laden van software
- Erg stil (Gedempte kast)
- Erg zuinig
- Erg koel (Gooid minder warmte in de kast > Gaat efficienter met zijn stroom op "Voeding-Gold certificated", daarbij ook milieu bewuster) > Goede koeling
- Beschikt over USB 3.0
- Mooie kast (Het oog wilt ook wat)
- HDMI, DVI en VGA aansluitingen
- Erg snel geheugen 2133 MHZ. Wat het moederbord standaard ondersteund (Geld hetzelfde voor de processor) > Bij Intel gaat het maar tot 1600 Mhz
- PC ondersteund ultra HD resoluties (Eventueel)

Laatst bewerkt:
Had het ook over de APU ten opzichte van de APU in @firestorm zijn build. (De APU in Firestorm zijn build kan je overclocken overigens) > Wat mij onnodig lijkt ???
Intel 4de generatie procesorren zijn gebouwd voor zware rekenkracht en puur zuinigheid ;)

Wat Firestorm al aangaf als je ook Sims 3 of later Sims 4 wilt spelen zou ik toch voor de APU kiezen. Of je wilt een schokkend beeld hebben? Ik vrees dat dat het geval is bij de Intel CPU. De Grafische kaart in die chip is prima geschikt voor kleine websites ontwerpen, met paint een beetje knutselen of een filmpje kijken maar daar houd het dan ook bij op. Tevens beide CPU hebben al eigelijk veelst te veel rekenkracht voor een beetje huis tuin en keuken gebruik. Met een Intel celeron processor heb je al meer dan zat. Maar als je de pc toch wat langer wilt gebruiken, zou ik toch het zekere voor en onzekere pakken. Gelid Tranquillo Rev.2 gaat waarschijnlijk niet passen in de kast, ja net maar dan zit je ook ongeveer tegen de zijkant aan. Wat niet echt een ideale situatie is.

Systeem met Wifi kaart: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B7517%5D=1&product%5B626802%5D=1&product%5B641482%5D=1&product%5B642283%5D=1&product%5B550001%5D=1&product%5B439743%5D=1&product%5B475564%5D=1&product%5B613824%5D=1&product%5B649374%5D=1&product%5B656710%5D=1&product%5B462017%5D=1&product%5B474396%5D=1

Kenmerken pc:
- Start snel op, Snel office gebruik, internetten, laden van software
- Erg stil (Gedempte kast)
- Erg zuinig
- Erg koel (Gooid minder warmte in de kast > Gaat efficienter met zijn stroom op "Voeding-Gold certificated", daarbij ook milieu bewuster) > Goede koeling
- Beschikt over USB 3.0
- Mooie kast (Het oog wilt ook wat)
- HDMI, DVI en VGA aansluitingen
- Erg snel geheugen 2133 MHZ. Wat het moederbord standaard ondersteund (Geld hetzelfde voor de processor) > Bij Intel gaat het maar tot 1600 Mhz
- PC ondersteund ultra HD resoluties (Eventueel)

Doe nou maar gewoon mijn lijstje, want de intel processor is beter dan de amd a10 de amd a10 zou misschien wel wat handiger zijn in het gamen maar dat gaat hij dus ook niet doen.
en de behuizing die jij hebt gekozen is een stukje groter dan die fractal design core wat san1 liever niet heeft
2133 Mhz ram is een beetje onnodig als je het alleen maar voor kleine dingen als internetten enzo gebruikt
en de voeding die jij hebt is niet op voorraad net als het ram geheugen en de behuizing

Niet hij maar zijn dochters wilden gaan gamen en je moet niet verwachten dat dat battlefield als ik het goed heb:P volgens mij kan hij beter het lijstje van mij/thebopemmonkey nemen zal prima voldoen aan zijn eisen

volgens mij begrijp je niet wat ik heb geschreven

JUIST omdat de TS geen games zoals BF4 gaat spelen is een APU beter geschikt
de onboard videokaart van de I5 is namelijk uberhaupt niet geschikt voor het spelen van games en dus ook niet the sims

Dus tenzij je een losse videokaart ernaast koopt is het systeem van jou/thebopemmonkey ondergeschikt voor het geen dat de TS wilt!

2133 Mhz ram is een beetje onnodig als je het alleen maar voor kleine dingen als internetten enzo gebruikt
de reden dat er voor 2133mhz ram is gekozen is omdat de APU een krachtige onboard gpu chip heeft en die moet ook gebruik maken van het werkgeheugen
en GPU's hebben baat aan snel geheugen en dus is 2133mhz een must

het systeem van modag in post #20 voldoet ook

Laatst bewerkt:
volgens mij begrijp je niet wat ik heb geschreven

JUIST omdat de TS geen games zoals BF4 gaat spelen is een APU beter geschikt
de onboard videokaart van de I5 is namelijk uberhaupt niet geschikt voor het spelen van games en dus ook niet the sims

Dus tenzij je een losse videokaart ernaast koopt is het systeem van jou/thebopemmonkey ondergeschikt voor het geen dat de TS wilt!

de reden dat er voor 2133mhz ram is gekozen is omdat de APU een krachtige onboard gpu chip heeft en die moet ook gebruik maken van het werkgeheugen
en GPU's hebben baat aan snel geheugen en dus is 2133mhz een must

het systeem van modag in post #20 voldoet ook

De intel graphics 4600 is wel geschikt voor het spelen van een paar simpele spelen the sims kan je zelfs op high spelen dus dat valt wel mee:P
link haalt nog redelijk veel fps in sommige games ook al zijn ze niet de nieuwste

Laatst bewerkt:
ja op een resolutie van 1280x720 met lag

neem aan dat de ts wel gewoon op 1080P wilt kunnen spelen

Laatst bewerkt:
ja op een resolutie van 1280x720 met lag

neem aan dat de ts wel gewoon op 1080P wilt kunnen spelen

nee heb al gekeken je kunt het op een resolutie van 1600x900 op high spelen als we het over de sims hebben en je kan er zelfs battlefield 3 meespelen

2 filmpjes van games op 1080p
GTA IV
Battlefield 3

Laatst bewerkt:
yup en als je het filmpje volgt lagt het enorm alleen op low is het degelijk speelbaar
en dan hebben we het over games die al ruim 2 jaar uit zijn

en voor het zelfde geld heb je de APU die langer mee zal gaan dan die onboard IGP.

dus geen appels en peren vergelijken.

Laatst bewerkt:
Door bovenstaande discussies wordt het mij niet veel duidelijker.
Waar moet ik als leek nu op afgaan?
Ik zal proberen om mijn wensen zo concreet mogelijk te maken:

* snelle pc
* stille pc
* zware games is niet van toepassing,er moet natuurlijk wel op gespeeld kunnen worden.
* HDMI aansluiting is misschien wel handig,niet direct voor nu,maar misschien wel op later tijdstip
* windows 8.1 + installatie (wordt deze ,zoals eerder door iemand geadviseerd, dan op de ssd schijf geinstalleerd?)
* toetsenbord en muis
* Ik heb modem geschikt voor wifi en pc's zijn toch wifi compatible,dus wifi apart hoeft er niet bij.Eerder had ik dat wel aangegeven.Ik wil gewoon met tablet gratis gebruik maken van internet,dus dan is het modem wat ik heb toch voldoende?
* Alles moet wel op voorraad zijn.Ik wil pc op heel kort termijn bestellen.
* Ik wil de eerstkomende jaren met deze pc up to date zijn.
* goede geluidsweergave.

Ik wil graag deze week iets bestellen,dus ben benieuwd.

Groet,
San

Laatst bewerkt:
ik heb een nieuw lijstje samengesteld met dit keer geen geïntegreerde videokaart, maar een losse videokaart en ik heb als processor de fx 6300 gekozen, omdat ik daar hele goede dingen over hoor
Je kan zo'n €40,- besparen als je windows zelf installeert en dat is echt niks anders dan de cd er in stoppen en installeren bovendien kan je hier nog om hulp vragen als je er niet uitkomt dan maak of zoek ik wel een handleiding hoe je het moet installeren

dit is het lijstje

@san1 het systeem dat modag in post 20 heeft gemaakt voldoet wat betreft specificaties
als je dan ook nog eens een stille pc wilt hebben kun je de kast veranderen in een coolermaster silencio deze cooler-master-silencio-352
is echter niet op voorraad maar je kan em wel bestellen.

verder weet ik niet precies wat het budget is dus heb het een en ander veranderd voor als je perse alles op voorraad wilt hebben.
klikederklik (deze is wat duurder omdat er een erg stille cpu koeler bij zit)

vrijwel het zelfde systeem maar dan met een andere cooler en videokaart (videokaart presteert het zelfde)

Laatst bewerkt:
@san1 het systeem dat modag in post 20 heeft gemaakt voldoet wat betreft specificaties
als je dan ook nog eens een stille pc wilt hebben kun je de kast veranderen in een coolermaster silencio deze cooler-master-silencio-352
is echter niet op voorraad maar je kan em wel bestellen.

verder weet ik niet precies wat het budget is dus heb het een en ander veranderd voor als je perse alles op voorraad wilt hebben.
klikederklik (deze is wat duurder omdat er een erg stille cpu koeler bij zit)

vrijwel het zelfde systeem maar dan met een andere cooler en videokaart (videokaart presteert het zelfde)

We maken het hem zo wel heel lastig....
ons menings verschil is niet echt handig nu dus ik raad dan ook maar het lijstje van Modag aan
als je het nog stiller wilt kan je er nog een koeler bij doen

hier het lijstje van modag met de i5 4440 i.p.v. i5 4430

Laatst bewerkt:
Ja...inderdaad ...jullie meningsverschil zet mij steeds weer op het verkeerde been.
Kunnen jullie allebei wel in het lijstje van modaq vinden?
Ik wil graag van jullie advies gebruik maken,maar wel het gevoel hebben dat ik hiermee een goede keuze maak.
Kan je in het lijstje van modaq nog de juiste koeler toevoegen en zit er een ssd schijf op?
Wordt windows dan automatisch op die ssd geinstalleerd?
Oh ja en natuurlijk moet dat toetsenbord en muis er nog bij.
Ik wil windows dus wel laten installeren.

Ik geloof dat het eindproduct in zicht is en dan zijn jullie eindelijk van mij af.......:)
Mijn dank is groot

Laatst bewerkt:
Ik vind het een prima lijstje waarmee je weer een paar jaar mee vooruit kan
er zit een ssd bij en ik heb er een koeler bijgedaan er zit ook een toetsenbord en muis bij en windows wordt er op geïnstalleerd

hier het complete lijstje ----> link

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan