nieuwe pc i.v.m. xp

• Onderwerp starter Onderwerp starter San1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat een AMD APU het beste is zeker als "SIZE matters" het probleem is
Hedendaagse APU's met snel Werkgeheugen kan prima mee gegamed worden

en denk zo dat jou dochters niet games zoals Battlefield 4 en Call of Duty spelen maar het eerder houden bij games zoals The Sims
daar is dit systeem prima voor
klikerdeklik

Al met al begint het me aardig te duizelen.Ik dacht met een "standaard" pc een goede keuze te maken,zeker met de wensen die ik heb(in mijn openingsvraag) en dat zijn inderdaad zeker geen zware games.
Wat de behuizing betreft:
Ik heb nu 19X38x41
Maximaal deze grootte is mijn wens.
Waar moet ik nog meer aan denken bij het eventueel samenstellen?
Ik wil graag stille computer,goed geluid,wifi.
Alvast bedankt weer voor jullie reacties

Haha jah dat hoort er bij

Um de kast(Lian Li Mini-Q PC-Q07) die ik had gekozen is 19.3 cm x 28 cm x 20.8 cm dus een heel stuk kleiner
en het moederbord heeft onboard wireless wat betreft het geluid heeft de pc een degelijke onboard audio kaart dus ook daar zul je geen probleem mee hebben

De behuizing van topic 20 is voor mij ook nog acceptabel.
Is dit ook een goede samenstelling?
Ook wat betreft geluid,stille computer?
Ik moet echt afgaan op jullie knowhow,zelf zeggen de onderdelen me erg weinig.

als je een stille pc wilt dan zou ik een andere koeler nemen
ik zou deze nemen
voor het toetsenbord en muis dacht ik aan deze

ik heb alles ever voor je samengesteld bijna hetzelfde als het lijstje van modag maar heb een andere videokaart, omdat gamen niet zo belangrijk is en ik heb er een ssd bijgedaan
link

p.s. ik zit wel te twijfelen of je überhaupt een "losse" videokaart nodig zal hebben je zou ook de geïntegreerde videokaart van de processor kunnen gebruiken die zal het prima doen

Laatst bewerkt:
Ik dacht gehoord te hebben dat een geintegreerde videokaart minder is dan een losse.
Als dat niet zo is,wat zou dan het lijstje worden?
Stille pc vind ik in ieder geval erg belangrijk en hoe zit het met geluidprestaties?
Ik vind het wel een beetje "eng "om op deze manier een pc te kopen,maar ik vertrouw volledig op jullie knowhow en ga er vanuit dat ik hiermee een betere pc krijg dan mijn standaard hp.
Wat is trouwens een oem versie van windows 8.1?
Alvast bedankt weer.

ja hij is wel niet zo goed als een losse maar je gaat niet gamen en met de intel 4600 kan je battlefield 3 op high spelen dus dat is een best wel goede als het niet zou nemen zou je de r7 250 kunnen weglaten en bespaar je €70,-
een betere pc krijg je zoiezo dan die standaard hp
echt een verschil met oem en retail van windows is er niet alleen is het officieel volgens de regels dat de oem versie moet worden verkocht bij aanschaf van een zelf in elkaar gezette pc
als wilt dat windows voor je wordt geïnstalleerd moet je €40,- extra betalen je kan het ook zelf doen dit is helemaal niet moeilijk en het scheelt je weer wat geld zorg wel als je windows zelf gaat installeren je het installeert op de ssd en niet op de hardeschijf anders heeft een sdd bijna geen nut

Ok,zou je dan een "definitief" lijstje kunnen maken:
zonder r7 250,met installatie windows.

( ik zag ook behuizingen,die extra stil zouden zijn,maar ik neem aan dat deze variant met de koeler ook stil genoeg is?Geluidprestatie is prima?)

Misschien een heel domme vraag.......
Front van de behuizing is een gaaspaneel,hoe wordt dvd station geopend en waar zitten de usb aansluitingen.
Een draadloos toetsenbord heeft een ontvanger en dus een usb nodig toch?
Hoeveel usb poorten zijn er ?

het systeem van thebopemmonkey heeft drive bays
dat gaas wat er voor zit kan er uit geklikt worden waardoor de cd/dvd speler erin geschoven kan worden (maar dit doet de winkel voor je)
verder heeft het moederbord aan de achterkant 2 USB 2.0 en 2 USB 3.0 poorten en de kast heeft 2 x 2.0 USB poorten

dat betekent dus 6 USB poorten in totaal

Ik denk dat een AMD APU het beste is zeker als "SIZE matters" het probleem is
Hedendaagse APU's met snel Werkgeheugen kan prima mee gegamed worden

en denk zo dat jou dochters niet games zoals Battlefield 4 en Call of Duty spelen maar het eerder houden bij games zoals The Sims
daar is dit systeem prima voor
klikerdeklik

Om kosten te besparen bij aankoop en jaar basis (Stroomrekening), zou zoiets ook ruim voldoen:
- http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B495057%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B626802%5D=1&product%5B641482%5D=1&product%5B642283%5D=1&product%5B550001%5D=1&product%5B439743%5D=1&product%5B475564%5D=1&product%5B613824%5D=1&product%5B649374%5D=1&product%5B656710%5D=1 >
(Heb er een 120gb SSD bij gedaan, waardoor de pc met Windows 8 in letterlijk 5 seconden kan opstarten, idem gaan de laadtijden tijdens het spelen of internetten veel sneller. tot wel 3x zo snel)

Scheeld al gauw 50 euro op jaarbasis. daarbij heb je multi VGA, waardoor je de onboard videokaart van het Asus moederbord benut en die van de APU. (Als ik het goed heb)

Integrated AMD Radeon™ R/HD8000/HD7000 Series Graphics in the A-Series APU
Multi-VGA output support : HDMI/DVI/RGB ports
- Supports HDMI with max. resolution 4096 x 2160 @ 24 Hz / 1920 x 1200 @ 60 Hz*1
- Supports DVI with max. resolution 2560 x 1600 @ 60 Hz
- Supports RGB with max. resolution 1920 x 1600 @ 60 Hz
Maximum shared memory of 2048 MB
AMD® Dual Graphics technology support *2
-

Laatst bewerkt:
Tja....wat nu......is er een lijstje...komt er weer een nieuwe.
Mag ik er vanuit gaan,dat elk nieuw lijstje dichterbij mijn wens komt of is het de interpretatie van de "maker "?
Op deze manier wordt het voor mij lastig kiezen met steeds weer een andere toevoeging/verandering.

@sander
De AMD processor pesteerd minder goed dan de Intel en de Intel gaat ook efficiënter met zijn stroom om. Verders had ik al precies dezelfde ssd in mijn lijstje gedaan. :confused: Ik weet trouwens ook niet hoe betrouwbaar de Db informatie van de cpu-koelers is, maar volgens azerty is de Gelid Tranquillo Rev.2 stiller dan de Scythe Big Shuriken 2 Rev. B SCBSK-2100.

@san1
Ik zou het eerst nog even hier op houden: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[9448]=1&product[640801]=1&product[474396]=1

Laatst bewerkt:
@sander
De AMD processor pesteerd minder goed dan de Intel en de Intel gaat ook efficiënter met zijn stroom om. Verders had ik al precies dezelfde ssd in mijn lijstje gedaan. :confused: Ik weet trouwens ook niet hoe betrouwbaar de Db informatie van de cpu-koelers is, maar volgens azerty is de Gelid Tranquillo Rev.2 stiller dan de Scythe Big Shuriken 2 Rev. B SCBSK-2100.

@san1
Ik zou het eerst nog even hier op houden: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[9448]=1&product[640801]=1&product[474396]=1

als hij wilt gaan gamen is een APU een betere keuzen dan alleen een intel cpu excl dedicated videokaart
de IGP van Intel komt bij lange na niet in de buurt van AMD APU grafische prestaties

verder voldoet de kracht van de APU voor het geen wat de TS wilt doen met de pc
en de pc van thebopemmonkey beschikt niet over WiFi

dus is de APU build meer geschikt voor de TS

Hier nog een kleine vergelijking met de IGP van Intel i5-4440 (blauw) vs de APU A10-7850k van AMD (groen)
pic_disp.php

Laatst bewerkt:
Niet hij maar zijn dochters wilden gaan gamen en je moet niet verwachten dat dat battlefield als ik het goed heb:P volgens mij kan hij beter het lijstje van mij/thebopemmonkey nemen zal prima voldoen aan zijn eisen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan