Nieuwe Pc kopen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

deking23

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
Hallo,

ik heb nu al een aantal jaren dezelfde pc en ben nu toch opzoek naar wat nieuws.

de pc die ik momenteel heb ziet er als volgt uit:
Moederbord : Asus V-M2NC61P
Chipset : nVidia GeForce 6100V
Processor : AMD Sempron LE-12020+ @ 2100 MHz
Fysiek Geheugen : 2048 MB (2 x 1024 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430
Harde Schijf : SAMSUNG (320 GB)
DVD-Rom Station : ASUS DRW-2014S1 ATA Device
DVD-Rom Station : KLKF 4H2JK56FCH SCSI CdRom Device
DVD-Rom Station : ERMPUF 2FK9ANO SCSI CdRom Device
Besturingssysteem : Windows Vista (TM) Home Premium Home Editie 6.00.6001 Service Pack 1
DirectX : Versie 10.00
NVIDIA Geforce 6150SE nForce 430

hij werkt nog prima maar ik merk toch dat die steeds vaker moeite heeft met de dingen waarvoor ik hem gebruik (films kijken, youtube en spelletjes online)

ik ben dus opzoek naar een nieuwe pc. beeldscherm, muis en toetsenbord heb ik al.
zoals gezegd ga ik hem dus voornamelijk gebruiken om film(pjes) op te kijken en gewoon simpele spelletjes op te doen.

ik wil zo'n 200 tot 350 euro uitgeven.

alvast bedankt!:thumb:

Edit: zie nu dat ik het fout gedaan heb.

Budget - 350 euro
Doel - films/muziek/series kijken, internetten.
Omgeving - op het bureau, wordt veel gebruikt voor films dus graag zo stil mogelijk
Assemblage - Laten doen

Besturingssysteem - Windows 7

Randapparatuur alles heb ik al

Laatst bewerkt:
nee ik heb nog geen windows 7, heb momenteel windows vista maar ik denk dat ik nog wel een paar euro vrij kan maken voor die windows 7 door me oude pc te verkopen.

windows 8 trekt me totaal niet, zijn er nog meer mensen met alternatieven voor me?

ik bedoelde niet qua besturingssystemen maar qua computer setups haha :P

eigenlijk is voor dat geld niet een veel betere pc samen te stellen misschien iets beter maar dan kun je beter je budget met 100 of meer verhogen dan kan je pc veel meer aan.

Zoals al eerder is gezegd zal je systeem niet veel beter zijn maar als je er een SSD kan insteken zal het veel sneller aanvoelen. Je kan dan misschien dit mini itx systeem nemen. Mini itx moederborden zijn nu nog redelijk duur voor fm2 en er is er maar 1 :), maar met een SSd erbij zal dit zeker snel gaan.
@ dennisdennis
Een a8 is overkill en die heeft misschien snel geheugen nodig, maar hij heeft vooral geheugenbandbreedte nodig, je zal dus 2x2 gb moeten nemen.

Laatst bewerkt:
Zoals ik al zei dan moet het budget tog egt iets omhoog en het is ook misschien nodig voor extra koeling bij processor of gewoon de kast. Een ventilatortje voor airflow door kast kost.maar 5 euros ofzo en voorprocessor iets meer.

de pc die ik nu heb heb ik voor 225 euro nieuw in de winkel gekocht, hij draait gewoon prima nu en kan hd films en series nog gewoon aan.

dan kan een iéts betere toch niet gelijk zoveel duurder zijn?

ik denk dat je dan beter standaard HP meuk (vind ik) kunt kopen, is wat betreft budget beter dan het samenstellen van een pc bij azerty.
pas als men speciale eisen heeft ben je beter uit bij webshops zoals Azerty, 4launch, Alternate... en dat is in dit geval niet zo

kijk eens rond bij de mediamarkt of saturn voor speciale aan biedingen en plaats die hier dan kunnen wij beoordelen of dit wel een goede pc is voor jou eisen en of het je geld waard is!

dit is op het moment de goedkoopste bij alternate inclusief windows 8 (exclusief randapparatuur)
klikerdeklik

Hier de goedkoopste van mediamarkt de APU die hier in zit is krachtiger dan je huidige processor ook hier zit windows 8 bij.
klikerdeklik

die van alternate heeft een krachtige processor maar de onboard videokaart is een stuk zwakker dan die van de mediamarkt

Zoals al eerder is gezegd zal je systeem niet veel beter zijn maar als je er een SSD kan insteken zal het veel sneller aanvoelen. Je kan dan misschien dit mini itx systeem nemen. Mini itx moederborden zijn nu nog redelijk duur voor fm2 en er is er maar 1 :), maar met een SSd erbij zal dit zeker snel gaan.
@ dennisdennis
Een a8 is overkill en die heeft misschien snel geheugen nodig, maar hij heeft vooral geheugenbandbreedte nodig, je zal dus 2x2 gb moeten nemen.

het systeempje wat je daar hebt zal niet werken de voeding die daar bij zit levert net 75watts das bij lange na niet genoeg om dat systeem te kunnen ondersteunen!
je zult minimaal een 200watts voeding daar voor moeten hebben!
vergeet niet dat het moederbord en geheugen ook stroom nodig hebben verder moet je het TDP van de processor met een schepje zout nemen kan altijd meer zijn dan word aan gegeven!

Laatst bewerkt:
75 is misschien net niet genoeg maar het zal zeker geen 200 zijn, 70 voor processor, 10 voor eventuele HDD en dan nog eens 20 voorde rest, meer dan 100w zal dit zeker niet trekken.

Plus 100watts overhead daar moet je altijd rekening mee houden
een voeding wil je niet constant op 100% laten draaien het liefst op 80% zodat de voeding lang mee gaat
25watts voor het moederbord 10 voor HDD 5 voor werkgeheugen

kijk eens rond bij andere prefab low end pc'tjes met de zelfde spec's dan kom je meestal een voeding van rond de 240watts tegen

Laatst bewerkt:
nee ik heb nog geen windows 7, heb momenteel windows vista maar ik denk dat ik nog wel een paar euro vrij kan maken voor die windows 7 door me oude pc te verkopen.

windows 8 trekt me totaal niet

Toch beter die 8 kopen als upgrade.......je kan 'm er laten uitzien als 7 en je bent maar 30 € kwijt voor de pro versie.........een goedkope 7 kost al gauw 70 € voor een home edition....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan