Nieuwe PC kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rapsac2010

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2013
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een pc laten samenstellen hier maar ik heb daarna toch nog wat dingen veranderd, ik vroeg me af of alles nog compatible is?
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...637032]=1&product[645239]=1&product[541751]=1
Ik vraag me vooral af of er een soort splitter voor de fans is want de mobo heeft slechts 3 fan aansluitingen terwijl de kast er met 4/5 wordt geleverd, ook weet ik niet zeker of de ram wel compatible is met de mobo.

Bij voorbaat dank!

Er worden maar 2 fans bij de kast geleverd en je kunt er maximaal 7 plaatsen (dus nog 5 erbij). Je hebt geen extra fans in het lijstje staan, dus dat moet geen probleem zijn. Anders zijn er inderdaad verloopjes van bijvoorbeeld molex naar fanaansluiting, of kan je aan een fancontroller denken.

Verder ziet alles er wel compatible uit, alleen zou ik zelf een iets goedkopere i5 nemen en dan iets meer geld in een videokaart stoppen.

Vergeet ook deze actie niet: http://aanbieding.helpmij.nl/azerty.php

Hey,

Bedankt voor je reactie!
Ik snap je tip voor de videokaart maar ik koop deze processor vooral zodat ik ook een beetje kan video editen anders had ik waarschijnlijk de nieuwe Pentium g3258 genomen met gtx770 of zoiets.
Er schoot me net alleen nog één dingetje te binnen, ik las in een review dat deze kast maar 5 standoffs voor je mobo heeft, is dat een probleem?

Als je toch nog iets budget hebt zou ik..

* Het moederbord vervangen door een ASRock Z87 Pro4, socket 1150 moederbord.
http://www.alternate.nl/ASRock/Z87-Pro4-socket-1150-moederbord/html/product/1081108 .. niet overheen kwijlen ivm kortsluiting!

Mja en dan dit geheugen http://azerty.nl/8-5887-668932/corsair-vengeance-pro-series-.html haha :love::shocked::P:rolleyes:
Maar http://azerty.nl/8-3317-653105/corsair-vengeance-pro-series.html gaat je systeem wel aanzienlijk sneller maken in combinatie met die AsRock :)

@Domero: in welk opzicht gaat dat de boel sneller maken? Ja het heeft iets sneller geheugen, maar is dat ook nuttig?

Nee, computers maken geen gebruik van intern geheugen, dus laten we er 1 mhz geheugen inzetten. haha
Sorry maar natuurlijk is het nuttig, ik denk juist dat altijd weer intern geheugen wordt vergeten, laat staan goed wordt afgesteld.
Al die kennis komt pas naar voren als je een computer gaat overclocken.
Dan ineens worden waitstates Cl's busfrequenties etc een term die ook wat zegt.
Wat ik dan altijd zeg is.. dat mensen bijleren, en je nooit weet hoever men over twee jaar kennis is.
Ik adviseer in ieder geval rekening te houden ermee dat computers een vergankelijke wereld is.

Mijn eerste eigen PC was een Cyrix 486SX25 met WD 120MB hdd, draaide er win3.11 op, en weet nog steeds hoe de oude zandloper eruitziet.
Als ik een raytrace uitrekende kostte dat 9 uur. Maar Povray was te gek.
Laat staan mijn kunstamtige intelligente experimenten.

De enige reden die ik dan ook kan verzinnen een langzamere computer te kopen is, dat je er snellere software van gaat programmeren :d

Laatst bewerkt:
1600MHz werkgeheugen is snel genoeg, het is geen APU waarmee het werkgeheugen gedeeld hoeft te worden, dus dat is de meerprijs naar mijn mening niet waard ;) Vrijwel niets behalve wat leuke benchmarks zullen profiteren van het snellere geheugen.

Ok ik geef toe dat het in de Intel wereld minder uitmaakt dan de AMD wereld. En toch zal juist die extra boost in benchmark voelbaar zijn, waarom zou je voor minder genoegen nemen is dan een juistere vraag.

ik vind de samenstelling een beetje mwha.. niet heel goed maar ook weer niet slecht niet echt in balans
azerty is de laatste tijd een stuk duurder dus zou eerder op een site als tweakers kijken die de vergelijking voor je maakt waar je het goedkoopst uit bent

ik heb hier een lijstje voor je gemaakt ---> 3.png hier staat wel bij dat je windows 7 bij een andere winkel moet kopen, maar die kan je ook gewoon bij sicomputers kopen die staat hier ---> link dus eigenlijk ben je min de verzendkosten in totaal 815,- kwijt
bij azerty zoals je hier ziet zou je 50,- duurder uit zijn --->3.png

ik zie ook dat je geen ssd hebt gekozen is dit de bedoeling of?

Laatst bewerkt:
Hey bedankt voor je reactie!
Je bespaart me een heleboel geld ;)
Ik heb geen ssd genomen omdat ik eerst geld wil uitgeven aan processor, videokaart etc. En dan plaats ik later nog waarschijnlijk een ssd bij. Ik vroeg me alleen nog af of ik de kast zou kunnen vervangen voor een zalman z11 (die lijkt me echt gaaf :P) en of r9 280 betere of dezelfde performance geeft als de gtx 760, zou jij hier een antwoord op weten?

Oja, en ik ga toch maar win 8 kopen om het geheel wat te versnellen.

Mvg, Caspar

Laatst bewerkt:
Je kan de zalman z11 plus nemen hij is niet slecht, maar de cooler master is net iets beter het maakt niet zo heel veel uit. De r9 280x is beter dan de gtx 760 het is ongeveer gelijk aan een gtx 770

en windows 10 komt begin 2015 misschien dat dat interessant is

Dan doe ik denk ik:

- Intel core i5-4460
- MSI B85-G43 GAMING
- XFX R9 280x
- HDD 1tb
- Zalman z11 plus
-Windows 8
- Crucial Ballistix Tactical 8gb
- Cooler Master GM G750M (beetje overkill misschien alhoewel de min psu van de 280x wel 750 watt is)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan