Nieuwe pc loopt met spellen vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

oscar19681

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2009
Hallo ik ben ten einde raad. Ik heb bij Alternate een spik splinter nieuwe pc gekocht namelijk de minerva p 840 Loopt als een tiet , totdat je er spellen mee gaat spelen en het beperkt zich niet tot 1 spel nee alle spellemn zware en minder zware lopen gewoon keiard vast. Wanneer verschilt soms direct na het opstarten van het spel en soms na langere tijd pas. De pc zit ver boven de systeem eisen te zitten dus dat kan het niet zijn. Ik begin dit nu echt zwaar irritant te vinden . Aangezien die nieuw is kan het niet aan de software liggen , ik heb de video kaart drivers geupdate en oudere opgezet maar dit baat niets. directx 9.0c ginstalleerd helpt ook niet dan maar terug naar directx 10. gescanned , geen virussen. De pc voelt niet heet aan en de kaart schijnt een fatsoenlijk koeler erop the hebben en de processor is niet obnormaal warm. Soms heeft die ook moeite om dvd,s te lezen.

Behuizing
Type Procase Zirco AX
Uitvoering Midi Tower
5,25 inch, extern 5 bay(s)
3,5 inch, extern 1 bay(s)
3,5 inch, intern 3 bay(s)
Formaat (BxHxD) 200 x 465 x 485 mm
Voeding
Omschrijving PX1035
Vermogen 350 Watt
Processor
Omschrijving AMD AMD Phenom X4 9650 (2,3 GHz, AM2+)
Kloksnelheid 4x 2300 MHz
Level 2 Cache 4x 512 KB
Bussnelheid 3600 MT/s
Socket AM2+
Koeler
Bevestiging voor ATX Mainboards
Aansluiting PWM stekker (4-polig)
Geheugen
Omschrijving 4096 MB DDR2
Totaal capaciteit 4 096 MB
Aantal modules 2
Type SDRAM-DDR2
Standaard DDR2-800
Grafische chip NVIDIA GeForce 9500 GT
Interface PCIe x16
Geheugen 512 MB
Aansluitingen VGA, DVI-I, HDMI
Chipset
AMD AMD 770
Moederbord
Aansluitingen Front: 2x USB, FireWire, 2x audio. Achter: VGA, DVI-I, HDMI, 2x PS/2, 4x USB, RJ-45, 6x jack, 1x COM-poort
Netwerk Gigabit-LAN
Optische drives
DVD-Brander
Harddisk
640 GB bruikbaar, SATA / 7200rpm / 16MB / 8,9ms
Cardreader Ja
eatures System Fan S120
Gewicht 8,9 kg
Besturingssysteem Windows Vista Home Premium (OEM)
Software Roxio Creator 9 suite, Recovery Software PC Angel
Toebehoren Driver-CD, Handleiding
Overige informatie
Let op: deze PC beschikt over 4GB DDR2 geheugen, hiervan kan maximaal 3,25GB worden benut met een

Twee dingen:
Dit baart me zorgen:

Voeding
Omschrijving PX1035
Vermogen 350 Watt
Een B-merk voeding en heel zwak

En een 9500GT is geen super- game kaart

Twee dingen:
Dit baart me zorgen:

Voeding
Omschrijving PX1035
Vermogen 350 Watt
Een B-merk voeding en heel zwak

En een 9500GT is geen super- game kaart

Jah die kaart is misschien geen super kaart. Maar spellen zoals battlefield 2 op een na hoogste resolutie zou die toch geen problemen mee moeten hebben? Bovendien speel ik spellen zoals fallout 3 en brother is arms hells highway niet in de hoogste resolutie.

Ik ga ervanuit dat ik een betere voeding nodig heb? Ik zal eens contact opnemen met alternate aangezien mijn pc daar verkocht wordt als een game computer zou die toch ook z,n mannetje moeten staan met spellen? Wat voor een voeding raad je aan? bij voorbaat bedankt

Laatst bewerkt:
b fmoet hij makkelijk moeten draaien.
lol die draaide ik nog op m'n oude amd athlon 2800 met een radeon 9800 SE apg
(good old times :D)

voedinkje 450 - 500W kun je nog lekker mee vooruit

Laatst bewerkt:
GEEN VOEDING KOPEN.

Alternate verkoopt je een pc. Alternate moet er dus voor zorgen dat de pc niet vastloopt.
Als daarvoor de voeding geupdate moet worden, dan moet alternate dat maar zelf constateren en vervangen. Op hun kosten.
Zou wat moois zijn... goedkope onderdelen in een pc zetten en dan als koper komt klagen nog eens geld van ze vangen...

Jah goh opsturen en service kosten kijk ik al snel naar een bedrag van 30 euro bij alternate en gezien hun reputatie kan het ook wel een tijdje duren. Je hebt gelijk een game pc is een game pc en dan moet die ook funtioneeren. Wat zal ik doen
?

Jah goh opsturen en service kosten kijk ik al snel naar een bedrag van 30 euro bij alternate en gezien hun reputatie kan het ook wel een tijdje duren. Je hebt gelijk een game pc is een game pc en dan moet die ook funtioneeren. Wat zal ik doen
?

servicekosten voor iets dat gratis gedaan moet worden?
Neen.
Alleen voor het opsturen moet je helaas betalen. En eigenlijk moeten ze die kosten ook vergoeden als er inderdaad een probleem is.

Even ter info: was windows al geinstalleerd op die pc? / Weet je zeker dat het niet met de software te maken heeft?

Ik vind dat jullie nog al snel conclusies trekken, waarom direct de hardware gaan verdenken? Kan goed zijn dat het gewoon een driver probleem is.
@TS: welke Windows versie draai je? zijn alle recentste drivers geïnstalleerd?

Ik vraag me af he. Als het aan me voeding zou liggen zou de pc dan niet helemaal moeten rebooten of uit vallen in plaats van dat het scherm en pc volledig vastloopt?

Als je 100% kan uitsluiten dat het de software is, dan moet je gewoon contact opnemen met Alternate. Je hebt garantie. Alternate is wettelijk verplicht om garantie te verlenen.

Als je tegen de kosten /risico van het opsturen op ziet, probeer dan te regelen dat je het zelf brengt. Alternate heeft een grote zaak en daar wordt je heus wel geholpen.
Maar ik zou beginnen met een mailtje. Misschien zijn er al meer problemen met dat type computer geweest en weten ze direct wat de oplossing is. Die kans is best aanwezig.

Jah ik zou m graag zelf eventjes lang willen brengen alleen is dat 2 en een half uur rijden van venlo naar rotterdam. Hoe kan ik uitsluiten dat dit een software probleem is? Hij had dit al vanaf de dag dat ik m binnen kreeg. Een mailtje sturen heb ik al gedaan en ik vindt de kosten nogal hoog en kan voor het zelfde geld misschien zelf een nieuwe voeding kopen maar wat als het daalijk niet aan de voeding ligt? Het irritante is dat ik problemen heb met al mijn spellen dus niet een specifiek spel ofzo ondanks dat ik ver boven de systeem eisen zit. Als ik m op stuur naar alternate hoe land moet ik m,n pc dan missen?

Laatst bewerkt:
Jah ik zou m graag zelf eventjes lang willen brengen alleen is dat 2 en een half uur rijden van venlo naar rotterdam. Hoe kan ik uitsluiten dat dit een software probleem is? Hij had dit al vanaf de dag dat ik m binnen kreeg. Een mailtje sturen heb ik al gedaan en ik vindt de kosten nogal hoog en kan voor het zelfde geld misschien zelf een nieuwe voeding kopen maar wat als het daalijk niet aan de voeding ligt? Het irritante is dat ik problemen heb met al mijn spellen dus niet een specifiek spel ofzo ondanks dat ik ver boven de systeem eisen zit. Als ik m op stuur naar alternate hoe land moet ik m,n pc dan missen?
Dat kan je aan Alternate vragen. Echt snel zijn ze volgens mij niet.
Venlo - ridderkerk is inderdaad zo'n 2 uur rijden. Maar ja: je hebt geen kosten
Alternate is trouwens verplicht om die kosten te vergoeden als blijkt dat het aan de hardware ligt. Alleen moet je dat natuurlijk pas na afloop zeggen: anders zeggen ze altijd dat het aan de software lag (ook al hebben ze 20 onderdelen vervangen in de pc :rolleyes:)

Het kan trouwens aan alles liggen. Ik zou ook eerst aan de voeding denken. En anders aan de videokaart. (let trouwens ook op usb-apparaten e.d. -> dat kan ook wel eens problemen veroorzaken).
Misschien moet de bios geupdated worden. Dat zou je zelf nog kunnen proberen.
Welk moederbord heb je?

Ok ik heb dus zelf een nieuwe voeding erin gezet van 500 wat. En nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb omdat ik m open gemaakt heb dus ook geen garantie meer. Ik had ook gelijk gekeken voor een niewe koeler op mijn kaart om uit te sluiten dat het daar door kwam maar die zijn nergens te krijgen althans nog niet zo wist alternate me te vertellen. Ik heb nu dus een game pc die ik niet als game pc kan gebruiken. Ik ben ten einde raad.

Ok ik heb dus zelf een nieuwe voeding erin gezet van 500 wat. En nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb omdat ik m open gemaakt heb dus ook geen garantie meer. Ik had ook gelijk gekeken voor een niewe koeler op mijn kaart om uit te sluiten dat het daar door kwam maar die zijn nergens te krijgen althans nog niet zo wist alternate me te vertellen. Ik heb nu dus een game pc die ik niet als game pc kan gebruiken. Ik ben ten einde raad.

pfffffff
Waarom koop je nu een voeding... En wat voor voeding heb je gekocht?
(van de regen in de drup misschien?)

Dat je de kast hebt opengemaakt heeft geen invloed op je WETTELIJKE garantie. Alternate of welke winkel dan ook mag van alles eisen: de wet gaat voor op welke voorwaarde dan ook.
Dus je hebt nog gewoon garantie.
Bouw die oude voeding weer in en stuur die pc op naar alternate.........

Jah opsturen naar alternate is voor mij geen optie. Een maat van mij heeft ook ooit een pc terug gestuurd naar een bedrijf. Hij had een afgifte bewijs en daarna is de tnt hem kwijtgeraakt. De tnt was aansprakelijk maar helaas is daar de regel dat je finacieel vergoed word per gewogen gram. Dus computer kwijt en 40 euro gekregen van tnt. Ik heb een goeie voeding van 500 wat gekocht van een goed merk. Mocht niet baten.

ga hem dan brengen. Kost je natuurlijk wat tijd, maar dan heb je wel zekerheid.
Ik bedoel: venlo is een eindje weg: maar het is niet de andere kant van de wereld.

Kan je ze gelijk aanspreken op hun wettelijk verplichte garantie. Kunnen ze hem niet repareren, dan kan je zelfs de koop ongedaan maken!

Wat je nu zelf kunt doen tot je tijd hebt om naar ridderkerk te rijden:
1. Bios-updaten (zoek nu eens het type op)
2. windows opnieuw installeren

Dat laatste kan soms helpen. Je kan denken dat je alles goed hebt gedaan, maar soms is het niet zo.

Ik heb besloten om vista eraf te gooien omdat een nieuwe voeding de oplossing niet is als ik xp wil installeeren heb ik nou het volgende probleem .
xp herkent na patitioneeren van mijn 500 gb maxtor sata schijf de partieties niet hij ziet alleen 1 partietie van 131 gb groot en vraagt dan of deze geformateerd moet worden.
Hoe kan ik dit oplossen dat die de partietes wel ziet want ik wil graag xp erop installeeren aangezien vista de boosdoener lijkt te zijn van al de probleemen met games

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan