nieuwe pc, maar welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.
die van harry snor is ook wel geschikt zeker omdat hij hyper treading heeft

Hoi !

Win 7 (Home Premium) al diverse keren geinstalleerd op PC's met 1 Gig: loopt nog sneller dan XP ook !

Dus hoe je bij die 4 Gig komt.......?

Greetz,

Harry.

Ik wil niets afdoen aan alle inmiddels voorbij gekomen computers, ze zijn eigenlijk allemaal toereikend voor de taken die TS wil gaan uitvoeren, maar de ervaring heeft mij geleerd dat wanneer een aspirant koper qua kennis en ervaringsniveau op een schaal van 1 tot 10 tot de groep behoort die daarop tussen de 0 en 5 zou scoren, hij / zij er veelal verstandig aan doet bij een lokale pc boer de machine te kopen en dan liefst ook nog bij een niet landelijk operend bedrijf maar echt bij een lokale pc-boer.
Reden? Wanneer door een omstandigheid het ding dan een keer compleet 'hangt' dan is zo'n lokale pc boer (lekker dicht in de buurt) vaak niet te beroerd om kostenloos of tegen een geringe vergoeding het OS even te herstellen. En ja, idd. bij een kleinere lokale pc boer ben je voor een systeem uit de 400 tot 700 euro klasse mogelijk 10% duurder uit dan bij alle aanbiedingen, maar die paar tientjes wegen m.i. niet op tegen het ongelofelijke gemak van de dealer 'om de hoek'.

Laatst bewerkt:
anderzijds is mijn ervaring dat ook lokale pczaken voor elke komma geld vragen.
Dus wat heb je daar dan in de praktijk aan?

windows 7 specs
Processor: 1 GHz 32-bit or 64-bit processor
Memory: 1 GB of system memory
Hard drive: 16 GB of available disk space
Video card: Support for DirectX 9 graphics with 128MB memory (in order to enable Aero theme)
Drive: DVD-R/W drive
ben het met gast0225 (effe wennen aan de naam) eens koop bij lokale pc boer heb je problemen hoef je niet ver te rijden om je pc weg te brengen. beter iets duurder en betere hulp dan goedkoper en een instelling van zoek het zelf maar uit.

maar het blijft de keuze van de ts waar hij hem gaat kopen.

Ik denk dat het ook om de nuances gaat. Uitgaande van diezelfde schaal van 1 tot 10 zal iemand die op 6 zit met bijvoorbeeld hulp van de Helpmij het een heel eind kunnen schoppen, terwijl iemand die op 3,6 zit er ondanks alle gegeven adviezen toch niet uitkomt.

Voor mtenklooster is het denk ik een kwestie van afwegen (waar zit ik op die schaal) en daarna een keuze maken.

Laatst bewerkt:
2 gig is genoeg hoor. Meer dan....
4 gig is voor jouw doeleinde een beetje zinloos.
Maar goed: met de 2 normale systemen welke ik eerder plaatste (de acer en hp) heb je voor jouw doeleinde een prima pc.
Alleen hoop ik dat je bijv geen kinderen hebt, die volgend jaar spel X op de computer willen spelen. Dat is het enige bezwaar wat ik er tegen heb.

windows 7 specs
Processor: 1 GHz 32-bit or 64-bit processor
Memory: 1 GB of system memory
Hard drive: 16 GB of available disk space
Video card: Support for DirectX 9 graphics with 128MB memory (in order to enable Aero theme)
Drive: DVD-R/W drive
ben het met gast0225 (effe wennen aan de naam) eens koop bij lokale pc boer heb je problemen hoef je niet ver te rijden om je pc weg te brengen. beter iets duurder en betere hulp dan goedkoper en een instelling van zoek het zelf maar uit.

maar het blijft de keuze van de ts waar hij hem gaat kopen.

Dit is wel erg handig, bedankt!!:):):thumb:

maar ik was sowieso wel van plan om bij een pcboer te kopen en mycom zit dichtbij.
Dus de HP 5220 is zeker niet verkeerd wat vinden jullie??

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan