nieuwe pc, maar welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.
De processor is inderdaad beter, maar goed: zo'n goede processor heeft ze niet nodig.
Het moederbord past alleen niet in de kast en het heeft geen onboard gpu, dus das geen goed idee.

Ik heb dat gelezen dat klopt, maar u vind dat dit een grote kast is ik vind dat nogal meevallen thuis heb ik ook een behuizing staan van hetzelfde formaat en dat is niet groot een atx moederbord past er net in.

Groetjes,

Meer40

Ik heb dat gelezen dat klopt, maar u vind dat dit een grote kast is ik vind dat nogal meevallen thuis heb ik ook een behuizing staan van hetzelfde formaat en dat is niet groot een atx moederbord past er net in.

Groetjes,

Meer40

Dit is ook niet verkeerd maar ik heb het nog niet nagemeten. Ik moet zeggen dat de ansec 1480 ook een mooi model is. Kan horizontaal en verticaal maar wat het echte nadeel van zo'n kast is ??? Dat is hetzelfde als een scherm ti's bijna alle
maal breedbeeld maar waarom:(

eigenlijk voor films.
Maar een breedbeeld is echt niet irritant hoor. Ik heb alleen de startbalk verplaatst van onderin naar de zijkant. Na een paar dagen wennen zou ik echt niet meer anders willen.

kijk nou;
de ts wil kleine dingen doen, en daar heeft ze meer dan genoeg aan als ze de pc neemt die harry voorschotelde.
sneller, sneller en duurder, in mijn ogen onnodig....voor alleen beetje tekstverwerken en internetten. dat kan je met een p3 ook nog wel.

Deze conlusie onderschrijf ik. (zie ook berichtje van 10 november 19.40 uur).

idd ja, zonde van het geld..
heb zelf ook nog ergens zo'n sempron @ 1,6ghz staan met 700mb ram, werkt prima met de alledaagse dingen

goedkoop = duurkoop
Duurkoop = niet altijd goedkoop :p
Het is altijd de middenweg die het verstandigst is.

Ik heb het pas geleden al eens elders op de site gezegd: Ik heb nog nooit iemand horen klagen dat zijn pc te snel is. Ik heb te vaak horen klagen dat zijn pc te sloom is.

Dus beter een systeem kopen dat nu te sterk is, dan een systeem kopen wat voldoet aan de eisen van nu, maar niet aan die van volgend jaar.
Want ik heb toch echt wel de ervaring dat mensen als Marianne langer met hun pc doen, dan mensen als laten we zeggen marsmannetje, meer en Ruben.

En als je ziet welke schofterige prijzen er soms voor 2e hands pc gevraagd worden.... :mad:

Ook deze stelling(en) onderschrijf ik. Het betekent (als je alle adviezen een beetje op een rij zet) dat een machine wellicht niet veel meer dan een honderdje of 4 en niet minder dan 200 euro hoeft te kosten om precies bij de eisen / wensen van Marianne te laten aansluiten.

Laat ik er dit nog aan toevoegen: een laptop (idd. = geen desktop !) van een honderd of 5 tot 8 zou niet alleen aan alle eisen voldoen, maar ook nog eens handzaam zijn!

Laatst bewerkt:
Met de laatste ben ik het ook helemaal eens:)
Maar, zie wel het prijsverschil tussen nu een 2e hands pc (E75) en een nieuwe van laten we zeggen E300. Je kan altijd, mocht de pc te sloom zijn/worden een goedkope upgrade zoeken. Upgrade a E120 en je hebt voor dat soort taken een goede pc.
Het licht natuurlijk aan de ts....:thumb:

Ik heb de knoop doorgehakt, het is de HP 5210 slimline geworden.
En een Samsung 2243BW, wat vinden jullie van dit beeldscherm? Ik moest misschien iets te snel (ter plekke) beslissen.
De hp, hij komt nog, is volgens mij heel mooi.
Bedankt voor al jullie adviezen!! weer veel geleerd.

m.vr.gr.Marianne:)

Ik heb de knoop doorgehakt, het is de HP 5210 slimline geworden.
En een Samsung 2243BW, wat vinden jullie van dit beeldscherm? Ik moest misschien iets te snel (ter plekke) beslissen.
De hp, hij komt nog, is volgens mij heel mooi.
Bedankt voor al jullie adviezen!! weer veel geleerd.

m.vr.gr.Marianne:)

Voor de opgenoemde eis(en) is deze pc veel te snel (ja dat kan, misschien;))
Voor tekstverwerken heb je echt niet zo'n processor met 3gb ram nodig......

Edit: verkeerd gelezen, ook al klopt het wel wat ik opschrijf.

Laatst bewerkt:
Deze:

Processor-kloksnelheid 2300 MHz
Chipset NVIDIA® nForce™ 430
Processor AMD Phenom™ X4 9650
Processorfamilie AMD Phenom
Processorsocket Socket AM2+
Geheugen
Intern geheugen 3072
Intern geheugentype DDR2-SDRAM
Opslagmedia
Geïntegreerde kaartlezer
Schijf
Totale opslagcapaciteit 500
Rotatiesnelheid 7200 RPM
Video
Grafische adapter NVIDIA® GeForce™ G210
Grafische adapter, fabrikant NVIDIA
Maximum geheugen grafische adapter 1791
Dedicated video memory 512
Integrated Video Adapter
Video-adapter, bus PCI-E 16x
Audio
Audiosysteem HD
Audiokanalen 5.1
Optische drive
Soort optische drive DVD writer (DL)
LightScribe
Beeldscherm
Inclusief monitor
Besturingssysteem/software
Inclusief besturingssysteem Windows Vista Home Premium Edition
Verbindingsmogelijkheden
USB 2.0 poort(en) 6
Seriële poort(en) 0
Parallelle poort(en) 0
PS/2 poort(en) 0
VGA (D-Sub)poort(en) 1
Microfoon, line-in ingang
Aantal Ethernet LAN (RJ-45)-poorten 1
DVI poort
Luidspreker/ koptelefoon/ line-out uitgang 1
Aantal HDMI-poorten 1
Uitbreidingsmodules
PCI Express x1 slots 2
Netwerk
Ethernet LAN data transfer rates 10/100 Mbit/s
Gewicht en omvang
Breedte 112 mm
Diepte 389 mm
Hoogte 308 mm
Gewicht 6890 g
Draadloos LAN
Draadloze technologie LAN 802.11 b/g
Technische details
Type behuizing Desktop
Uitbreidingsslots 1x PCI
Source data-sheet ICEcat.biz

Voor de opgenoemde eis(en) is deze pc veel te snel (ja dat kan, misschien;))
Voor tekstverwerken heb je echt niet zo'n processor met 3gb ram nodig......

Edit: verkeerd gelezen, ook al klopt het wel wat ik opschrijf.

maar we kunnen wel even weer goed vooruit, maar wat vind u van de monitor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan