"Nieuwe" PC met DVI, scherm alleen VGA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Latifa01

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2013
Hallo,

Ik heb een andere computer (HP Z200) gekregen en deze heeft alleen een DVI poort. Mijn beeldscherm (HP 2309v)heeft enkel een VGA poort en dus heb ik een verloop gekocht van VGA naar DVI en deze in mijn scherm geplaatst. Helaas blijf ik totaal geen beeld krijgen en gaat mijn scherm in de slaapstand. Weet iemand waar dit aan ligt? Ik heb gekeken of de videokaart (Firepro 3D graphics) los zit oid maar dat is niet het geval. De kabel is nieuw en het verloopstukje ook.

Reacties zijn welkom.

dvi_vga_verloop_m-f.jpg

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Je weet zeker dat de pc in orde is en bij name de videokaart?

Ps en volgens deze heb je toch een d-sub vga

Of de resolutie staat te hoog

Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt :thumb:

Ik ben een leek op het gebied van pc's en ik dacht dat mijn constructie nergens op sloeg, maar aan jouw reactie te zien is er niks mis mee.

Ik zal het dan toch wel in die hoek moeten zoeken, hé? Ik weet namelijk niet zeker of de pc/videokaart helemaal in orde is. Hoe kan ik dit het beste nagaan... Wanneer ik de pc aanzet gaat hij ook daadwerkelijk aan; ik zie lichtjes branden, hoor de machine opstarten en de ventilatie zie ik draaien.

Ps. nee, heb alleen twee witte en geen blauwe ingangen voor het scherm. Ik zal een kijken hoe ik de resolutie van het scherm kan aanpassen.

Vraag mij af of het een DVI-i poort is, dus ook met een analoge uitgang, kan er niets over vinden.

PS, het is een dvi-i poort, kan ook zijn dat het verloop niet goed is, wel vaker gezien.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Oke was even over heen gelezen:thumb: dan zou hij hem zeker eens op de onboard kunnen proberen of misschien zit hij hierop en staat deze uitgeschakeld

Vraag mij af of het een DVI-i poort is, dus ook met een analoge uitgang, kan er niets over vinden.

PS, het is een dvi-i poort, kan ook zijn dat het verloop niet goed is, wel vaker gezien.
`

Alledrie hartelijk dank voor het meedenken, super!

Ik heb het verloop nieuw gekocht in de winkel... Mocht het echt niet blijven werken dan zal ik een nieuw verloop aanschaffen. Bedankt.

Laatst bewerkt:
modag hij heeft er een aparte kaart insteken.

Kan je niet eens de grafice kaart uit je pc halen en de onbourd vga proberen.
doe dit niet als je niet weet wat je doet

Edit: volgens mij heb je deze kaart in je pc steken http://www.google.be/imgres?hl=nl&n...9,r:53,s:0,i:245&tx=80&ty=93&biw=1600&bih=781

Ik heb er inderdaad een aparte kaart insteken, maar ik gebruik de bovenste poort en volgens mij bedoelen jullie deze met 'onboard'. Ik heb nu ook een aantal keer de externe kaart, zie hieronder, geprobeerd, maar ook weer geen beeld.

Ik heb geen idee hoe ik zo'n kaart eruit moet halen, maar ik wil het wel proberen..

sapphire-firepro-v4800-400x400-imad5raj7khfawgj.jpg

Laatst bewerkt:
Schroef los en achterin de borging opzij drukken, trek je de kaart eruit.

Vraag mij af of de PC het wel heeft gedaan toen je hem kreeg, kan natuurlijk ook iets anders zijn dan het grafische deel.

Geen biosbeeps als je hem aanzet?

Ik heb de grafische kaart eruit gehaald en de computer opgestart maar nu krijg ik een pieptoon die steeds doorgaat en er knippert een rood lampje in de opstartknop.

Voordat ik de kaart eruit haalde kreeg ik geen biosbeeps en startte hij volgens mij normaal op.

Ik heb de kaart weer teruggeklikt en nu start hij weer zonder piepjes op, maar nog steeds geen beeld, helaas.

Laatst bewerkt:
Dat "opstarten" zegt niets, wil alleen zeggen dat de voeding, devices en ventilatoren werken, het moederbord start niet op.

Maare, heb je nu wel of niet een onboard videokaart?

Biosbeeps geeft aan dat er iets niet werkt, geen geeft aan dat er niets werkt.

Op de vraag of de PC het wel gedaan heeft lees ik niets.

Oh, dat wist ik niet.

Ik heb, geloof ik een onboard videokaart, want ik heb twee ingangen voor de dvi kabel. Eén die leidt naar de externe videokaart en de andere zit vast aan het moederbord.

De pc heeft het wel gedaan volgens de collega van mijn man.

Indien de interne kaart eruit is en de monitor hangt aan de onboard kan het nog het geheugen zijn, opstarten met 1 reepje geheugen en die eventueel omwisselen, wat gebeurt er dan?

Zou ook eerst voor de zekerheid de bios restten door de CLR_CMOS jumper te verzetten o.i.d. of het batterijtje er even uithalen met de spanning eraf en de powerwitch een paar keer indrukken om de elco's te legen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan