Nieuwe PC met Windows 7 home

• Onderwerp starter Onderwerp starter JRV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JRV

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Ik heb een nieuwe pc gekocht, hier staat windows 7 op. Nu wil ik graag alles van de oude pc, met XP overzetten. Wat is de handigste manier hiervoor? Gisteren was ik even bij Dixons waar werd gezegd dat je met een internetkabel tussen de twee pc's de gegevens over kunt zetten.. Is dit waar of heb je daar een andere kabel voor nodig?

Op de oude pc staat windows op een aparte schijf (partitie) hoe krijg ik dat op de nieuwe ook voor elkaar?

Alvast bedankt !!

Goedemorgen,

Je zou het met een zo geheten crosskabel kunnen doen(zijn er ook korter hoor) maar ook bv met een usb stick. neem aan dat je niet over een router beschikt.

Ik heb ADSL met zo'n Siemens kastje van KPN, is dat vergelijkbaar met een router?

Hoi,

Siemens kastje heeft die een type meld deze even. Och hier werkt het netwerk prima xp met win 7 en als het niet zulke grote bestanden zijn waarom dan onkosten maken;)

Laatst bewerkt:
Ik heb een nieuwe pc gekocht, hier staat windows 7 op. Nu wil ik graag alles van de oude pc, met XP overzetten. Wat is de handigste manier hiervoor? Gisteren was ik even bij Dixons waar werd gezegd dat je met een internetkabel tussen de twee pc's de gegevens over kunt zetten.. Is dit waar of heb je daar een andere kabel voor nodig?

Op de oude pc staat windows op een aparte schijf (partitie) hoe krijg ik dat op de nieuwe ook voor elkaar?

Alvast bedankt !!
Je eerste vraag is hierboven al op verschillende manieren beantwoord. Ik zal (om ook een duit in het vraag 1 zakje te doen) het v.w.b. hoe ik het zou doen, kort houden. Ik zou een 8 of 16 gb usb stick pakken (lenen?) en in een keer of wat mijn eigen bestanden overzetten. Ik kan natuurlijk niet inschatten om hoeveel GB het bij jou gaat, maar tot +/- 100 giga is dat een simpele en vrij snelle oplossing.

V.w.b. je tweede vraag adviseer ik je om dit eens door te lezen. Ik weet niet of je daarna nog erg gemotiveerd bent om je gloednieuwe pc te voorzien van meer partities. Let op: het verhaal en de valkuilen hebben het vooral over machines waarop een recovery partitie door de leverancier is aangemaakt. Heb jij van de winkelier een officiële Windows CD gekregen dan gelden de waarschuwingen niet voor jou.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan