Nieuwe PC onderdelen €100-200

Status
Niet open voor verdere reacties.

viletung

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2009
Hallo allen,

mijn broertje heeft op dit moment een:

AMD Sempron 3400+
ATI HD4850
3GB DDR2
250GB (dit is voldoende)

Hij wil graag een klein beetje upgraden om COD Black Ops fatsoenlijk te spelen.
Dus zij ik tegen hem, met een processor en moederbord ben jij klaar.

Ik zat te denk aan een:
Intel® Core™ 2 Quad Q8300 van €130,00 (bij Alternate).

En dan nog een Socket 775 moederbord van kleine €40,00.

Het budget is MAX €200,00 (inclusief verzendkosten).

Alvast bedankt

Dan zit je hier beter mee denk ik:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[309110]=1&product[258819]=1&product[80156]=1

AMD Phenom II X2 560 op 3.3 GHz. En het is een Black Edition processor, dus erg makkelijk overclocken (multiplier is vrijgegeven). Lekker snel en voldoende voor Black Ops.
Nieuw moederbordje (lekker simpel recht toe recht aan Asrock bordje voor weinig geld) en 4 GB DDR3 werkgeheugen.
Alles in huis om lekker Black Ops te spelen voor nog geen 200 euro.

Oh ja, het is een dualcore processor, maar als je wilt kun je deze ook veranderen naar een Phenom II X4 955 bijvoorbeeld: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[258819]=1&product[80156]=1&product[251552]=1 Zit je wel op 230 euro... Maar dan heb je een quadcore op 3.2 ghz.

Waarom AMD zul je denken? Wel, hierom:
- Goedkope processors die toch een aardige bang for the bucks verhouding hebben.
- AM3 platform, gaat wel een tijdje mee (anders dan Socket 775 van Marcell96 dat al helemaal uitgerangeerd en overleden is)
- De bijbehorende moederbordjes zijn zo lekker goedkoop.
Gewoon een goed setje om een ouder beestje weer naar de tegenwoordige tijd te halen zonder je scheel te betalen.

Laatst bewerkt:
ik heb alleen wat hij zij ongeveer in azerty geplaats,
ik heb ook geadviseerd om een ddr3 te pakken met ddr3 mobo;)
jouw amd systeem is wel beter

Laatst bewerkt:
Ik bedoel het ook niet persoonlijk als in 'jezus wat heb jij nou weer zitten doen'. Het is wel m'n bedoeling om iedereen in z'n waarde te laten, moest alleen wel refereren aan jouw samenstelling ;)

Jullie zijn veel te aardig :evil:

Haha grapje :P

Ik zal ook voor het AMD systeem van ronald gaan, zal ik wel voor de quadcore gaan aangezien die toch wel veel beter presteert.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[263360]=1&product[88939]=1
je kunt wel een betere processor pakken dan. (azety is nu wel mooier:eek:)

p.s. het is wel allemaal veroudert zeg maar,
je zou beter ook een nieuwe geheugen van ddr3 kunnen kopen en dan ook een MoBo met ddr3
Azerty is inderdaad mooier!! En dit is zekers een mooi setje. Het is inderdaad ook een veroudert setje, maarja, veel geld verdient hij niet, dat is het vervelendste. Maar bedankt!

Dan zit je hier beter mee denk ik:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[309110]=1&product[258819]=1&product[80156]=1

AMD Phenom II X2 560 op 3.3 GHz. En het is een Black Edition processor, dus erg makkelijk overclocken (multiplier is vrijgegeven). Lekker snel en voldoende voor Black Ops.
Nieuw moederbordje (lekker simpel recht toe recht aan Asrock bordje voor weinig geld) en 4 GB DDR3 werkgeheugen.
Alles in huis om lekker Black Ops te spelen voor nog geen 200 euro.

Oh ja, het is een dualcore processor, maar als je wilt kun je deze ook veranderen naar een Phenom II X4 955 bijvoorbeeld: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[258819]=1&product[80156]=1&product[251552]=1 Zit je wel op 230 euro... Maar dan heb je een quadcore op 3.2 ghz.

Waarom AMD zul je denken? Wel, hierom:
- Goedkope processors die toch een aardige bang for the bucks verhouding hebben.
- AM3 platform, gaat wel een tijdje mee (anders dan Socket 775 van Marcell96 dat al helemaal uitgerangeerd en overleden is)
- De bijbehorende moederbordjes zijn zo lekker goedkoop.
Gewoon een goed setje om een ouder beestje weer naar de tegenwoordige tijd te halen zonder je scheel te betalen.
Wow! Dit is zekers een mooi setje! Nu word het kiezen voor mijn broertje! Kijken wat ie wilt, maar ik kan hem het beste dit AMD Quad Core aanraden? Klopt dit?

Iedereen alvast super bedankt!!

Hangt een beetje van zijn geld af. Als hij nu 230 euro heeft liggen zou ik zeker de tweede (met een Phenom II X4 955) doen.
Als hij echt niet boven de 200 kan komen zou ik de eerste samenstelling doen met de Phenom II X2 560 ofzo.

Ok bedankt, en ik heb hem ook al verteld, dat hij daarna toch moet overwegen om te gaan sparen voor een nieuwe videokaart, want dat is ie weer een beetje up-2-date toch? Alvast iederdeen bedankt!

ja, Nvidea 460, Ati 6850 zijn nu mooie en ''betaalbare'' kaarten

Hallo, hier ben ik weer, (een bump, hoop niet dat het erg is), het is nu bijna zover!

Ik heb nog een paar vragen;

Ten eerste, ik heb nu dit uitgekozen voor mijn broertje:

11inuit.png

Mijn vraag is, wat vinden jullie hiervan? De max prijs is nog steeds 200,= (Die koeler is een uitzondering).

2. Hij heeft nu een 500 wat voeding, van OCZ, 24 pins (waarvan er 4 afneembaar zijn) + 4 voor de processor(?).
Is dit genoeg? De videokaart die hij heeft is een HD4850 (Die zal later vervangen worden).

Alvast super bedankt!!

Kleine aanvulling. Dit is een topic bump, van een eigen topic, waarop verder gegaan wordt.

Die voeding is voldoende hoor. Dit setje spullen ook, niets mis mee.
Met een OCZ 500 watt kun je ook wel een redelijke videokaart voeden, een GTX460 bijvoorbeeld moet zeker lukken.

Mod-edit

Goedgekeurd:thumb::D:D
(dit liever als weer een topic)

Kleine aanvulling. Dit is een topic bump, van een eigen topic, waarop verder gegaan wordt.
Gelukkig, ik doe niets verkeerd :) haha

Die voeding is voldoende hoor. Dit setje spullen ook, niets mis mee.
Met een OCZ 500 watt kun je ook wel een redelijke videokaart voeden, een GTX460 bijvoorbeeld moet zeker lukken.
Ok, bedankt, en zou iemand kunnen verifiëren of de voeding ook de juiste aansluiting heeft voor het moederbord (voor de 24 pins) want daar ben ik niet gerust op (weet eigenlijk niet waarom)

Alvast super bedankt!

ja dat gaat zonder twijfel werken
het is een Standaard ATX 24pins voeding en dat moederbord heeft dat ook nodig

Ok, super bedankt! :thumb: De onderdelen zullen in de loop van aankomende week of de week erop besteld worden! Daarna zal ik jullie (uiteraard) laten weten wat mijn broertje ervan vind :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan