nieuwe pc: onderdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsnielsniels

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2005
Ik had in een vorig bericht al geplaatst dat ik nieuwe onderdelen wou kopen , maar ik heb hier een lijstje van de nieuwe onderdelen :

Abit AN8 SLI, nForce4 SLI (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, LAN, 1394) (140 E)

Aopen GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) 7800GTX-DVD256 (480 E)

NZXT Nemesis Elite (ATX, No PSU, Zwart) (115 E )

AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester (S939, 2,0GHz, 2x512KB) (345 E )

samen dus iets van 1060 - 300 E 760 euro :o :o

Ik heb nu Amd 3500 + , Ati X800 Pro en A8V deluxe.
Het is nu ook onhandig omdat ik AGP heb , waar door ik zoiezo al moet upgraden naar iets nieuwers.
Alleen weet ik niet precies wat voor processor ik moet kopen , omdat mijn 3500+ egt tè zwak is , en niet het uiterste kan halen uit een 7800 GTX. Ik ken iemand die deze spullen voor 300 E wil kopen , dus mijn procesoor , moederbord en vid. kaart.
Dus weten jullie of deze spullen goed zijn etc.

bvd
:thumb:

Hoi,

Ja deze spullen zijn wel goed. Let wel op dat bij de behuizing geen voeding zit he! Dus die moet er nog bij.

Verder zou ik van 300 iets meer proberen te maken :p Je weet maar nooit.

Jah , ik heb nog me oude voeding :)
normaal zouden alle oude onderdelen NU bij elkaar ongeveer 450 Euro kosten , maar het is een goede vriend van me dus 300 E vind ik een redelijk goedkope prijs, iemand anders die bied ?:p

Over de koeling , ik heb nu een soort ventilatoortje op me A8V moederbord. Maar als ik die SLI ga kopen , kan ik dan dit ventilatoortje op dat moederbord doen , of kan dat niet?
Ook heb ik nog een ventilatortje , gewoon 'los' in me computer. En nog een op me vid.kaart maar das logisch.
Er is ook een soort ventilator ding onder me processor , een Power Fan ( 285 wat ). Zit er een ventilator op me nieuwe moederbord ,en zo een processor ventilatoortje als ik de nieuwe spullen koop? Het is niet inbegrepen , kan ik anders deze ventilatortjes gewoon overzetten die ik nu heb? Is dit ook krachtig genoeg voor de 7800 GTX en Amd 3800 X2 ?Ik begrijp er niks van.......
:confused:

Alvast bedankt :thumb:

Wat is de reden dat je niet verder gaat in je andere topic:confused: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=227342

On topic: Voor je een nieuw systeem koopt: welke games gaan er niet goed? Kvind het een beetje zonde om een 3500+ al te oud te noemen:confused: Dat die de 7800 gtx niet kan bijbenen is waar, maar dan kun je even goed een 6800 ultra kopen(die als ik me niet vergis ook nog es in agp uit !)

Ben je zeker dat het niet gwn een software/OS/driver/virus/spyware probleem is?

:edit: ik zie in je vorige topic dat je altijd de nieuwste games op het mooist wil spelen... Gaje egt ieder jaar een nieuwe videokaart en nieuwe graka kopen:o

De reden dat ik een nieuwe processor koop en nieuwe videokaart , dat ik hier zeker weet dat ik hier 2 jaar verder mee kan gaan. Toen ik mijn X800 Pro kocht , was er allang een X850 XT versie , dus deze kaart kan niet lang mee. Ik vind het gewoon fijn om te weten dat je videokaart echt alles aan kan ( de 7800 GTX ) en als dat dan niet meer goed is , kan ik er nog een kopen , als dual. Bij de AMD heb je wel gelijk , maar als ik bv F.E.A.R 2 ( als die ooit uitkomt , die waarschijnlijk mooier zal zijn ) op zn allermooist ga spelen , speel ik dan vloeiend? Want ik haal niet het uiterste uit de 7800 GTX. Maar hoe gaat dit precies? Met een AMd 3800 X2 Haal je dan meer ''kracht'' uit je pc waardoor die dus ook vloeiender gaat dan een Amd 3500 + ?:8-0:

Laatst bewerkt:
Alle spellen gaan tot nu toe goed, behalve F.E.A.R ( wat echt een zeer mooi spel is) . Maar als je naar spellen kijkt zoals Project Offset , wat dus echt héél mooi is, die zou ik dus wel op zn mooist kunnen spelen.
Ik heb gewoon een pc upgrade nodig.Dan kan ik alvast die spellen spelen die gaan uitkomen.

Kan je gwn de instellingen van fear niet wat minder zetten. Kbedoel: als je zou upgraden van een amd 1800+, dan zou ik het snappen, maar nu gaje van een 3500+ naar een X2 3800+... nouja het is jouw geld, maar over een jaar is er weer een nieuw spel dat jouw pc niet op het mooist zal kunnen draaien(ok, misschien ietsje langer) en dan mag je weer 500 euro neertellen om iets meer details te hebben, en nu gaje dus 1000 euro neertellen om op 1280*1024 en alles aan te kunnen spelen, terwijl je met dit systeem misschien 1024*768 kunt spelen.

Tegen de tijd dat FEAR 2 uitkomt, kunje alweer een nieuwe pc kopen als je dan nog steeds op het mooist wilt spelen.

Nogmaals: ben je zeker dat softwarematig je pc gezond is?

Ja , ja , zeer zeker. Had 2 weken geleden nog geformatteerd.
En ik verkoop me oude onderdelen dus dat is al een flink 300 Euro ervan af :eek:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan