nieuwe pc opstartprobleem zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

dimitri111

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2010
Berichten
5
Heb paar dagen geleden een nieuwe pc gekocht. Was mijn eigen samenstelling bij een pc winkel. Na aansluiting van een HD (uit mijn vorige pc) waarop XP was geïnstalleerd, om een eerste maal het systeem op te starten, kreeg ik na de opstartsequentie een zwart scherm met knipperende cursor.
Daarna heb ik geprobeerd om windows 7(cd rom was bijgeleverd) te installeren op de HD. Is vlotjes gelukt en de installatie is foutloos (want werkt perfect als ik diezelfde HD op mijn oude pc aansluit). Maar na deze installatie heb ik nog steeds hetzelfde probleem met de pc.

Wat kan het probleem hier zijn? En welke oplossingen stelt u voor?
Alvast bedankt!
 
Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Staat er in je bios geen optie van niet van de opstart volgorde maar wel van iets van boot priority en dat je daar je hd als eerste moet zetten
 
ben nu effen windows 7 aan het herinstalleren. De opstartvolgorde is nu cd-dvd als eerste. De installatie lijkt echter te talmen ga zien of er enige vooruitgang komt. Binnen half uurtje weet ik meer.
 
Hoi,

dat bedoelde ik niet maat je kan waarschijnlijk de hd een boot priority geven.
Maar dat kan inderdaad pas als je geinstalleerd hebt.
 
Wat je aan het doen ben met die harddisk kan ook helemaal niet.

Je kunt niet Windows in systeem 1 installeren en dan de harddisk zo in systeem 2 plaatsen en opstarten!!!
 
@Mrmusic,

Geloof dat hij hem eerst in de pc waar hij moest komen had geinstalleerd en toe even geprobeerd in een ander.
Tenminste als ik dit goed lees: want werkt perfect als ik diezelfde HD op mijn oude pc aansluit
 
ik heb het gevoel dat het moeilijk is om precies te beschrijven wat er gebeurd is. Zijn er onduidelijkheden of vragen. Het kan goed zijn dat ik dingen over het hoofd zie die belangrijke info kunnen zijn in de zoektocht naar de oplossing voor dit probleem.
 
Kleine bedenking: moet ik een lege HD gebruiken om W7 te installeren in de nieuwe pc. Indien dit het geval is wat met de gegevens die nu op mijn HD staan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan