Nieuwe pc , " oude " harde schijf bijzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanniepannie1

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2004
Ik heb een nieuwe pc gekocht, Athlon XP 3000+, ik heb daar een Maxtor ATA harde schijf inzitten 30 gb, ik heb in mijn oude computer pas een nieuwe harde gezet dus die wil ik graag in mijn nieuwe pc overzetten. De oude harde schijf word wel herkent maar alle gegevens die er op staan zie ik niet.

Hij geeft ook 2gb aan ipv 80 gb.

Wie weet raad?

hangt hij als slave? heb je wel je jumpersettings gecontroleerd?ga eens naar configuratiescherm-systeembeheer-computerbeheer-schijfbeheer-en kijk wat er staat bij je oude schijf(dit zou moeten schijf1 zijn:))

Hij hangt als slave. De andere schijf is master.
Hij herkent hem wel goed in de bios. Windows herkent hem ook alleen staat er niks op en geeft hij 1.99gb aan ipv 80 gb.

en als je hem nu weer zou hangen in je andere pc: wat geeft die dan aan?

Hallo

Indien de betrokken niet werkende schijf in uw oude p.c. als master staat , dan vermoed ik dat er een of ander diskmanager prg op geinstalleerd staat .

De meeste oudere p.c.'s konden / kunnen immers niet overweg met dergelijke grote schijven.

Ik zou deze schijf eens in de nieuwe p.c. installeren als master en er eens van opstarten.

Peter

Nee in mijn oude computer stond hij ook al als slave.
Ik heb nu verschillende dingen geprobeerd maar hij blijft aangeven dat er maar 2 gb opstaat.

Nog ideeen? Anders ga ik hem maar formateren of zo.

Hallo

Misschien heeft er iemand nog andere ideeen , maar vrees persoonlijk ook dat de volgende logische stap een format zal worden .

Vergeet uiteraard niet eerst eventuele data op de betrokken schijf veilig te stellen , indien dit nog niet is gebeurt....

Peter

Nee dat is nog niet gebeurd dus ik ga hem eerst meer weer eens in de oude pc zetten en dan alles eraf halen, dan weer in de nieuwe pc zetten en formateren.
Bedankt voor alle hulp in ieder geval

Ik heb geprobeerd hem te formateren maar hij blijft maar op 2 gb staan terwijl er 80gb op moet zitten. Waar kan dat aanliggen?

Hallo

Eerst alle partities verwijderen d.m.v. fdisk.

En dan pas opnieuw partitioneren .....

Laatste stap formateren .

Controleer wel dat de b.i.o.s. deze korrekt herkend .
Je vermeld zelf wel dat deze korrekt wordt herkend , maar liever 1 x te veel kontroleren.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan