Nieuwe pc samenstellen [Gamepc 1300]

Status
Niet open voor verdere reacties.
1. Is goed, er zullen hier nog meer mensen met systemen aan komen maak je daar geen zorgen over!

2. Mybad 2x8 is een betere keuze voor een latere upgrade naar 32GB mocht dat ooit nodig zij .

3. Yup.

4. Tuurlijk maar daar zit altijd meer geld aan verbonden en ik vind dat je dat geld meestal beter ergens anders in kan steken voor betere performance. Voor 50,00 heb je al een kwaliteits kast. Zoek anders een paar kasten uit die jij leuk vind en post ze hier.

5. No problem.

Het is een goeie kast, genoeg ruimte voor kabels dus je luchtstroom van de ventilators is optimaal, hierdoor blijft het zooitje koel. Bijna alle cooler master kasten zijn redelijk tot goed. ( ik vind hem wel lelijk hoor!) maar dat terzijde :p

Is het een probleem als de linker zijde van deze kast tegen een muur aan komt te staan?

Er kan wel wat tussen zitten, maar zo komt het gewoon het beste uit op mijn bureau. Is 5-10cm genoeg?

Ook kreeg ik de opmerking dat de voeding niet genoeg is voor de 480 Lightning.

het geheugen kan sneller draaien dan dat moederbord aan kan
1600mhz is het snelste wat het moederbord kan ondersteunen en wat je nu hebt is 1866mhz beetje zonde dus om voor dat geheugen te gaan.
verder raad ik een aftermarket koeler aan de stock koeler van intel staat bekend om geluid te maken zodra de pc bezig is
denk aan een scythe mugen 3 of iets in die richting

sea sonic is een perfect merk maar de voeding zal het wel krap krijgen
40 amps op de 12v+ lijn en de videokaart heeft 38amps nodig

het is geen overbodige luxe om wat ruimer te zitten dus kijk of je een 600watts a-merk voeding kunt vinden die niet veel duurder is

Laatst bewerkt:
je moet low profile versie van de corsair vengeance ram hebben wil je de scythe mugen 3 gebruiken die hangt namelijk over de geheugen slots heen

winkelmandje aangepast klik

Laatst bewerkt:
Gelukkig voor jou is vandaag de BBG van tweakers maart editie uitgebracht.

http://tweakers.net/reviews/2963/4/desktop-best-buy-guide-maart-2013-high-end-gamesysteem.html

Ik zou dit nemen, aangezien jij geen O/C systeem wil kan je daar op besparen aangezien het systeem 1363,00 kost. Excl windows en assemblage wat het 1500 maakt.
Dan zou je even moeten bezuinigen op de SSD grote, locked processor locked moederbord en geen aftermarket cooler. Maar dit is een supersysteem :)

Ja, het moederbord is nog steeds voor overclocken. Maar 2x 7950 ownt een 680. Tweakers heeft een community die elke maand met elkaar discussiëren om het beste systeem te samenstellen. Geloof me, beter dan dat kan je niet krijgen voor dat geld.

Bij sommige spellen is dat niet supported en dan heb je dus maar 1 kaart die werkt, minder prestaties. Ook wil ik later misschien nog een 2e kaart bijzetten en dan kan dat al niet meer.

Ook is deze opstelling 200 euro over mijn budget.

Bij de meeste spellen waar het niet bij ge support zal wordt zal je ook echt maar 1 kaart nodig hebben om hem op max te kunnen spelen. :)
Maar goed als je later nog een 2e 680 er bij wil steken kunnen we nu alvast rekening houden met het aantal watt.

Met een 680 zal ik toch ook alles gewoon volop maxed out kunnen spelen? Met een super hoge fps? Het is toch een van de beste kaarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan