Nieuwe pc samenstellen [Gamepc 1300]

Status
Niet open voor verdere reacties.
prima systeempje hoor
ben zelf ook niet zo dol op SLI/Crossfire heeft te maken met microstutter en driver problemen die niet altijd goed schalen bij iedere game
verder kost een single gpu oplossing ook veel minder stroom en creëert het minder hitte dus persoonlijk geef ik liever voorkeur aan single gpu

maar 2 x hd7950 is idd krachtiger dan 1 gtx680 echter kan de gtx680 al prima iedere game op max aan rond de 60fps
pas als je op 1440P resoluties gaat gamen zul je echt baat hebben bij 2 x hd7950

Ik zit ook iets over budget heen nu, zou je me een goede 680 kunnen aanraden? Vind ik eerlijk gezegd wel fijner.

maakt vrij weinig uit ik heb de Asus Direct CU II OC editie erg still en draait iedere game prima

Weer dat moederbord zucht.... Wie zegt telkens dat je die moet nemen?
Een Z77 chipset ga je niet gebruiken. Je zegt net zelf dat je geen sli/Cf neemt dan nu weer wel 2x 660.
Mja dat moet je zelf dan maar uitmaken maar dat bord is geldverspilling.

De performance van één GTX 660 is op dit moment voldoende om alle games met maximale grafische settings te spelen op HD resolutie met één monitor. Maar wat speling kan zeker nooit kwaad en met de komst van Crysis 3 in het vooruitzicht is extra performance mooi meegenomen. Wanneer je als gamer niet start met SLI/CrossfireX zul je dat in de toekomst ook niet doen omdat videokaarten te snel evolueren. Gamers met een topvideokaart van twee jaar geleden (bijvoorbeeld de GTX 285) kopen geen extra kaart meer omdat deze niet meer te krijgen zijn én omdat je voor hetzelfde geld één veel betere nieuwe kaart kan kopen.
Nu goed dat is mijn inkijk erop, voor maximale gamers prestaties zou ik SLI aanbevelen met twee mid/high kaarten dan één high end kaart.

B75 chipset ondersteund geen optimale CrossfireX. De twee videokaarten zullen dus wel werken, maar je hebt geen optimale prestaties. Dit komt omdat het tweede slot maar 4 lanes (data stromen) ter beschikking heeft. Er zijn er minimaal 8 vereist voor optimale prestaties en liefst 16. Hierdoor kunnen videokaarten bijlange na niet al hun prestaties ten toon spreiden. Zeker niet doen dus.
Hou er ook rekening mee dat je videokaarten 29cm lang zijn en de kast (200r) plaats biedt voor 30cm videokaarten.
De cominatie van de twee HD 7950 Boosts scheelt ongeveer 5 - 7% in prestaties afhankelijk van de game/benchmark. Maar is het je dat waard om daarvoor 140 euro extra uit te geven? Check vergelijking Dan ben je beter uit met een GTX 660 Ti in SLI.

Dit kreeg ik te horen. Heeft mij overgehaald.
Ik moet er ook maar van uit gaan dat dit klopt, ik weet het allemaal niet.....

Laatst bewerkt:
CrossfireX is meer voor 3 of meer kaarten het verschil tussen cf en Cfx zal klein zijn.
Je bent niet bereid om 120,00 meer te betalen voor 2x 7950s voor 5-8% performance boosts waarom dan wel 70,00 voor cfx. Ookal betwijfel ik dat het 5-8% is.
Cf heeft ook microstutter, wil je de zekerheid koop dan een single card. De games die jij gaat spelen zijn niks voor een 680. Mocht je later niet tevreden zijn koop dan een 780.

Laatst bewerkt:
Ik heb even mijn eigen standpunten opgepakt en ga hier van uit, want er zijn hier zoooooo vreselijk veel verschillende meningen over dan blijf ik bezig.

@ Joey,
Jij zegt dat een 680 niks is voor mij. Wat is dan wel wat? een 7970 Lightning Boost? Zoals hier onder?

Laatste check voordat ik klaar ben met mijn systeem, dan nog even sparen en ik ga hem bestellen
Dus als ik zou zeggen dat ik 1 goede kaart wil, is dit dan een goede keuze, of kan ik beter een andere kaart nemen?
En kloppen alle andere componenten en gaan ze goed met elkaar samen?

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...501012]=1&product[563039]=1&product[570650]=1

Laatst bewerkt:

Ik heb even mijn eigen standpunten opgepakt en ga hier van uit, want er zijn hier zoooooo vreselijk veel verschillende meningen over dan blijf ik bezig.

@ Joey,
Jij zegt dat een 680 niks is voor mij. Wat is dan wel wat? een 7970 Lightning Boost? Zoals hier onder?
nee hij zegt dat de 680 juist wel wat voor jou is en dat de GTX680 met gemak de games aan kan

De games die jij gaat spelen zijn niks voor een 680. Mocht je later niet tevreden zijn koop dan een 780.

verder dat verhaal van hem loopt totaal mank
de GTX680 kan prima crysis 3 op ultra aan
de GTX285 is oud! al meer dan 5 jaar oud! en nieuwere versies zijn nog prima te koop
dus ja je kunt altijd nog een tweede kaart aanschaffen als je dat perse wil

Laatst bewerkt:
Neem de Lightning niet, neem liever dan de Asus Matrix, jammer dat die bijna nergens leverbaar is.
En je zit goed met een gewone 7970.

Voor de rest ben ik ook niet echt fan van je build.
Momenteel ben ik bezig voor een vriend een echt topsysteem aan het samenstellen.
KLIK

Als je wat duurder wil gaan, dan is dit een echte killer.

Laatst bewerkt:
+1 gelijk kopen ultimate gamekaart ;)

De Ati radeon 7970 heeft meer bits en rekenkernen. Maar dit word vooral gebruikt, voor zware applicaties "Zoals Photoshop om sneller gegevens om te rekenen, wat veel minder van toepassing is bij gamen.
De Ati radeon kaart kan hogere resoluties aan "2560 x 1600 en hoger" Nvidea is de max display enkel 2560 x 1600. Wat genoeg moet zijn :) "Dit komt onder andere door het verschil van 2GB en 3GB"

Jouw gekozen Nvidea kaart heeft meer kloksnelheid "Core klok1201 MHz" Waar games van houden. Daarbij heb je het grote voordeel dat jouw gekozen kaart, ook nog goed is over te clocken.
Conclussie Nvidea zou allround wat beter presteren bij games en Ati bij videobewerking.

Laatst bewerkt:
Overclocken wil ik niet. Wat ik wil is een 500 euro game kaart waarop je de hoogste FPS kunt halen.

Zou mijn gekozen kaart daar goed voor zijn?

Als je er wat meer aan uitgeeft, heb je een kaart wat aanzienlijk beter zal presteren. Wat je ook zal merken..(Max FPS) http://tweakers.net/pricewatch/315287/point-of-view-geforce-gtx680-ultracharged.html

Je hoeft ook niet over te clocken, maar het is wel handig om te weten. Je maakt je kaart daardoor tot 30% beter in prestaties he. Maar dit zal ik pas doen, als het echt nodig is.
Dit komt door de Shaderclock van 1500 Mhz. Shader zegt je wel wat neem ik aan, kan je bij je instellingen veranderen. Schaduw, effecten ect.

Jouw gekozen moederbord gaat hem ook niet worden. Als je zoon highend pc gaat kopen. Voor dat geld verwacht je toch minimaal een Z77 chip wat vernieuwder is. Deze bijv http://tweakers.net/pricewatch/309497/msi-z77a-g43/specificaties/
Intel Core i5 3570. Hier maak je de K serie van en klaar ben je ;)

Je kan hier een kijkje nemen, bij de bestbuy guide van tweakers "Maart 2013"
http://tweakers.net/reviews/2963/4/desktop-best-buy-guide-maart-2013-high-end-gamesysteem.html

Laatst bewerkt:
Kom je op dit uit:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B558956%5D=1&product%5B559994%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B400619%5D=1&product%5B56535%5D=1&product%5B440897%5D=1&product%5B563039%5D=1&product%5B398419%5D=1&product%5B563532%5D=1&product%5B496883%5D=1&product%5B491249%5D=1

Je laat de pc daar in elkaar zetten met alle toeters en bellen. Zij kunnen opeens wel denk ik ergens dat kaartje vandaan toveren (Neem je even contact met ze op) en anders neem je jou gekozen kaart. (GTX680)
Edit: Link aangepast. Vorige moederbord ondersteunde alleen Crosfire en geen SLI (i.v.b met 2de kaart later eventueel)

Laatst bewerkt:
Die kaart is 600 euro. Dat is niet "ietjes meer", dat is 100 euro.

K serie? Nee. Ik ga niet overclocken = money waste.
Mijn budget ligt op 1300, dus past ook niet binnen het budget.

Voor die 50 euro over je budget heb je veel meer bang voor bugs ;)
Dat overclocken doet hij autimatisch. Je hebt nu OC genie II. Wat alle componenten in je pc tot 30% versneld. Zeker geen waste of money. Zie:
http://nl.msi.com/product/mb/Z77A-G45.html

Juist stom als je het niet zou doen. Processor koeler had je toch al.
Een processor "Betere dan de stock" koeler en niet over clocken is waste of money.

Laatst bewerkt:
IK ga niet overclocken.
Wel wil ik gewoon een goede video kaart. Zou je me een goede 680 kunnen aanraden van 500 euro?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan