Nieuwe pc samenstellen of?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maunl

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2007
Berichten
27
Beste mensen,

Ik ben mijn 6 jaar oude laptop beu en opzoek naar een nieuwe pc.
Zit nu nog te twijfelen of ik
1 deze zou gaan halen: http://www.mediamarkt.nl/1/producten_trends/soho/specials/acer_okt/index.php3
of
2 een zou laten samenstellen.

Als ik voor optie 2 zou gaan op welke site kan ik hem het best (laten) samenstellen?
ik heb al gekeken op alternate.nl, maar daar kan ik geen quad cores vinden.

Voor de duidelijkheid:
Ik zoek een goeie (minstens quad core en gforce 8600) game-pc
 
Laatst bewerkt:
Alternate Core 2 Quad ;)

In de praktijk blijkt bijna altijd dat zelf samenstellen je een beter systeem oplevert.

Heb je een budget? inc- of exclusief randapparatuur?
 
Ja heb wel een budget.
Het moet niet te gek worden.
Denk dat men pa rond de 1000 euro wil sponseren, ik heb zelf iets van 500 ervoor over (moet ook nog games halen). Wil ook nog een (min) 19 inch erbij en een fatsoenlijke muis + toetsenbord (doet er niet toe). Modem etc heb ik al dat is geen probleem.
Wat die quads betreft:
Ja sorry heb beetje over het hoofd gezien vrees ik =)
 
Wat is er mis met die Acer perfect ding kan je beter kopen ! :)
:D
 
Weet ik niet.
Maar als genoeg mensen hem hier aanbevelen ga ik erom.
Prijs zal waarschijnlijk niet boven die 1500 liggen aangezien er geen 8800 inzit...
 
Leuk ding maar niet een al te beste videokaart ik bedoel dit kun je niet de ultieme game pc noemen. Zou er eerder zelf 1 samenstellen met ongeveer deze eigenschappen maar een betere videokaart bijv. 8800GT of 8800GTS beide zijn redelijk goed alleen is de GT versie beter.;)
 
Weet ik niet.
Maar als genoeg mensen hem hier aanbevelen ga ik erom.
Prijs zal waarschijnlijk niet boven die 1500 liggen aangezien er geen 8800 inzit...

Maar daar gaat het natuurlijk wel om, de prijs...

Kun je voor dat bedrag iets beters kopen of niet, en dat is zo niet te bepalen...
 
hey,

Ik vind ook dat je beter zelf een pc samen kunt stellen ik hheb hier alvast een voorbeeldje van wat je zou kunnen nemen.

Naamloos.jpg
 
Toch zou ik uit bovenstaand systeem wel een andere videokaart nemen.

Ten eerste is het geen 8xxx serie zoals de TS vroeg en ten tweede legt de Ati het tegenwoordig af tegen de Nvidia qua Dx10 kaarten.
 
Toch zou ik uit bovenstaand systeem wel een andere videokaart nemen.

Ten eerste is het geen 8xxx serie zoals de TS vroeg en ten tweede legt de Ati het tegenwoordig af tegen de Nvidia qua Dx10 kaarten.

Wat is er mis met een ati HD3870 ? is goede gamers kaart en heeft directX 10.1. De 8800 GT is moelijk leverbaar en heeft GEEN directX 10.1 !
 
Wat is er mis met een ati HD3870 ? is goede gamers kaart en heeft directX 10.1. De 8800 GT is moelijk leverbaar en heeft GEEN directX 10.1 !


Maar de 8800GT verschild qua prestaties niet veel van de 8800GTX..En ik ben er mee eens dat ze overal bijna uitverkocht zijn maar bij www.sallandautomatisering.nl is de VGA GeForce 8800GTS G92 512 MB zelfs op vooraad. En er zijn nog maar een paar spellen waar je een dx10 voor nodig hebt en dat bezit deze kaart ook dus.
 
Maar de 8800GT verschild qua prestaties niet veel van de 8800GTX..En ik ben er mee eens dat ze overal bijna uitverkocht zijn maar bij www.sallandautomatisering.nl is de VGA GeForce 8800GTS G92 512 MB zelfs op vooraad. En er zijn nog maar een paar spellen waar je een dx10 voor nodig hebt en dat bezit deze kaart ook dus.

Ik heb een 8600GTS Silentpype Type 3 en ik vind deze al goed. 'k moet me niet voorstellen hoe goed eigenlijk de 8800GT is. BTW in Gears of War kun je direct x10 mode inschakelen.
 
Leuk ding maar niet een al te beste videokaart ik bedoel dit kun je niet de ultieme game pc noemen. Zou er eerder zelf 1 samenstellen met ongeveer deze eigenschappen maar een betere videokaart bijv. 8800GT of 8800GTS beide zijn redelijk goed alleen is de GT versie beter.;)

Vind ik zelf ook de beste optie tot nu toe.
Denk ook dat ik dat ga doen.
Hartelijk dank voor de info.
Ik laat binnen een week wel horen wat het geworden is:thumb:;):)
 
Dit wordt hem:

C1900WTV-B1,
8800 GT Zalman,
Windows Vista Home Basic,
Core™ 2 Quad Q6600,
7in1 FDD+Cardreader,
PhysX Accelerator,
P5E64 WS Professional,
SpinPoint F1,
2 GB DDR3-1066 Kit,
GDR-H30N-BB
 
Laatst bewerkt:
Deze gaat het worden denk ik... wel enorm prijzig.
Assemblagekosten,
C1900WTV-B1,
GigaByte 8800 GTS,
TVStar DVB-S,
Nero 8.0,
Windows Vista Home Premium,
Core™ 2 Quad Q6600,
Floppydrive,
CFT-560A CM,
Wireless Optical Mouse 5000,
Soprano FX,
3 jaar on-site garantie,
GSA-H55NR,
DG33TLM,
SpinPoint F1,
2 GB DDR2-800 Kit,
GDR-H30N

Hij is wel te prijzig... (2000 euro) en het is mij opgevallen dat ik geen usb-invoer kan toevoegen... weet iemand hier een oplossing voor?

Waar heb jij deze pc samengesteld?
 
alternate.nl
Maar men pa is aan het overstaggaan (ik heb nu ook al 7 jaar (bijna 8) met een laptop gedaan...)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan