nieuwe PC samenstellen op www.alternate.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robinkod

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2011
hallo,

ik wil een systeem samenstellen op alternate.com
ik hoef geen super gaming pc maar gewoon een redelijke waar je goed op kunt internetten en spellen zoals: far cry 2 en section 8 goed kan spelen,kwaliteit maakt niet uit...
voor maximaal 400 euro

zou ik kiezen tussen een:
AMD Athlon II X3 415e

of een

Intel® Core™ i3-540

maakt het qua snelheid veel uit?

Zou je deze vragen hieronder even willen invullen dan kunnen de hardware experts je verder helpen:
udget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Dank je wel!

denk dat je beter voor een i3 kan kiezen omdat de kloksnelheid hoger is en je hypertreading hebt.

kloksnelheid kun je niet 1 op 1 vergelijken als de chips niet de zelfde architectuur hebben
verder hebben games niks aan hyperthreading

ik zou in jou geval voor een Fusion systeem gaan het is goedkoop maar tog zeer krachtig
de fusion A8 past wel in jou budget

budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
300 a 400 euro
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
niet veel bijzonders... dat je gewoon goed kunt internetten en dat virtual dj pro 7 goed draait en dat ik far cry en section 8 kan spelen
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
maakt niet veel uit
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?
zelf in elkaar bouwen kan ik wel :D

heb je ook een windows OS nodig?
zo ja dan word het moeilijk want dat kost 80 euro dat hakt behoorlijk in op je budget

nee, dat hoeft niet. ik heb nog een cd van win7 pro 32 bit.

ik hoorde ook dat je bij win7 32 bit maar max 3 gig ram kon, is dat waar?

Met 32 bit kun je in totaal 4GB geheugen aanspreken. Haal daar het geheugen van de videokaart van af, dat zit je inderdaad op 3 a 3,5 GB geheugen.
Wil je meer geheugen dan moet je een 64bit besturingssysteem nemen.

32bit het je maar tot 3,25GB ondersteuning. Met een trucje kun je wel bij eigenschappen laten zien dat er 4GB in zit. Echter kan dit niet volledig aangesproken worden.

Met 32 bit kun je in totaal 4GB geheugen aanspreken. Haal daar het geheugen van de videokaart van af, dat zit je inderdaad op 3 a 3,5 GB geheugen.
Wil je meer geheugen dan moet je een 64bit besturingssysteem nemen.

het geheugen van de videokaart staat daar totaal los van

ok bedankt

ik ga denk ik eerst maar iets van 2gig doen, en misschien later nog uitbreiden daarom wou ik het ff weten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan