Nieuwe pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenkeizerr

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Hey,

Ik heb een vraagje ik wil graag een nieuwe gaming pc kopen nou heb ik zelf al wat samengesteld al wat dingen rond gekeken en nou wou ik graag jullie mening er over wat jullie er van denken of wat ik nog beter kan kiezen..

1 x INTEL CORE 2 QUAD Q9450 8MB BOXED
1 x KINGSTON 2X 2GB PC2-6400/800
1 x SAMSUNG HDD 1000GB 32MB SATAII
1 x ASUS P5N-T DELUXE
1 x ASUS SILENT SQUARE PRO
1 x ANTEC NEOHEPOWER 550-EC
1 x APEVIA X-DISCOVERY
1 x XFX GF9800GX2 1024MB
2 x PAPST 8412/NGMLV (80x80x25)

Mijn budget is ong 1200/1300 euro

Voor dit systeem ben ik 1240 kwijt.

Alvast bedankt!

voor de rest een goed systeem maar de meeste games ondersteunen quad core technelogie niet maar crysis wel.
de hd4870X2 als ie goedkoper is weet ik niet maar is volgens mij de beste kaart op dit moment

Ik zou 2 schijven van 500GB nemen ipv van eentje van 1TB.

Dit heeft zeker voordelen:

Systeem en backup's gescheiden
Als 1TB crashed, crashed alles.
Snellere defragmentatie.

Grtz.

oke ja dat is wel zo als je 2 harde schijven neemt denk dat ik dan daarvoor kies

alhoewel ik nog nooit een crash heb gehad maar zeg nooit nooit..

en de voeding 550 watt lijkt mij genoeg of denk je dat de videokaart teveel watt trekt voor de rest van het systeem?

of ik de ati neem of de nvidea ben ik ook nog niet overuit

verder het werkgeheugen goeie keuze of?

bedankt voor de reacties

Asus 2GB 4870 X2 PCI-E
Intel Core 2 Quad Q9550
Asus P5E WS PRO
Kingston 4096Mb, DDR2, 800 CL5.0 Matched Pair
Arctic Freezer 7 Pro S775 (waarschijnlijk)
Thermaltake Armor + MX VH8000BWS Black
Asus U-65GA 650W
640GB WD SE16 HD

Dit word hem!:D

1260 Euro

Ik heb nog even een Psu (voedingen) test voor je gedaan. Je blijft makkelijk binnen de 500W. Dus qua voeding zit je meer dan veilig.

Als harde schijf kan je een samsung F1 overwegen.
Dat schijnen de snelste mainstream-schijven te zijn. De 640GB en de 1 TB schijnen erg snel te zijn. (de laatste heb ik overigens)

Ik heb nog even een Psu (voedingen) test voor je gedaan. Je blijft makkelijk binnen de 500W. Dus qua voeding zit je meer dan veilig.

Als harde schijf kan je een samsung F1 overwegen.
Dat schijnen de snelste mainstream-schijven te zijn. De 640GB en de 1 TB schijnen erg snel te zijn. (de laatste heb ik overigens)

Oke bedankt voor de test dat is wel fijn om te weten ja en kon niet echt een goede test vinden.
Ja kheb net een review gelezen over een nieuwe 640GB WD SE16 HD die all-round beter presteert als die F1's. Heb echter niet zelf alle test resultaten bekeken maar de conclusie gelezen.

( http://techreport.com/articles.x/14380/15 )

Dusja kvind het zeer moeilijk om te kiezen:P

Ja, maar als je hele HDD problemen gaat geven, heeft dat mogelijk effect op alle partities. Twee losse HDD's is veiliger.

In principe heb je wel gelijk. Maar anderzijds kan je een groot deel opvangen door backups.
En wat doen mensen nu eenmaal:
Je zet je foto's bijv op de D-schijf. Crashed die harde schijf, dan ben je nog alle foto's kwijt.
Dan is het wel fijn dat je andere harde schijf niet kapot is, maar daar staan dan weer nauwelijks belangrijke persoonlijke gegevens.
Dus conclusie: als je wel 2 schijven neemt, dan is het wel belangrijk dat je voor jou belangrijke bestanden regelmatig backupt naar de andere schijf. Anders heeft het geen zin.

Zit tussen Club3D HD4870 X2 2GB DDR5 PCI-e Retail CGAX-48748X2

En: Asus EAH4870X2 2048MB (2GB) DDR5

Zit hier een erg verschil of wel eens een verschil in?

Bedankt

Laatst bewerkt:
ander merk.
Verder geen verschil.
Hooguit in de extra's. Extra software die je toch niet gebruikt bijv.

ander merk.
Verder geen verschil.
Hooguit in de extra's. Extra software die je toch niet gebruikt bijv.

oke dankje
ja ik heb die asus dus besteld overal beetje gevraagd op internet site's nergens te krijgen zowat dat ding hij is ook net uit ofniet?
dan ga ik maar gewoon voor de club3d als het verder geen verschil maakt..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan