Nieuwe PC samenstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tom6
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nieuwe PC Set ~900 euro.

Beste HelpMij leden,

Allereerst wil ik jullie alleen bedanken voor de vele helpvolle, snelle reacties op mijn vorige topic, Hier te vinden
Door deze reacties ben ik tot een compleet systeem gekomen. Het zou nog ongeveer één maand duren voor ik de set ga bestellen, dus nog alle tijd voor enkele aanpassingen.

Eisen:
- 900 euro maximaal (Nu wil ik hier best een paar tientjes boven gaan voor een goede aanpassing)
- Inclusief monitor
- i7 processor
- Games kunnen spelen (Ben geen die-hard gamer, hoef niet de nieuwste games op High te kunnen spelen)
- Vooral gebruik voor Videobewerking
- Geen software nodig
- Zelf assembleren

Ik heb een winkelmandje samengesteld op salland.eu, deze heeft toch meer keus en is vaker goedkoper dan azerty volgens mij :)

Grafische kaart: Radeon HD6870 Overclocked 1GB - 160,-
CD/Dvd-Drive: Sony NEC optiarc 7260s - 18,-
HDD: Samsung Spinpoint f3 1TB - 48,-
RAM: Exceleram 8GB pc3-10666 1333MHz - 65,-
Moederbord: Asus P8H67-V socket 1155 - 122,-
Processor: Intel i7 2600 - 240,-
Case: NZXT Lexa S - 68,-
Voeding: Huntkey APFC 600 Watt - 40,-
Monitor: BenQ 22" TFT - 117,-

Totaalbedrag inc BTW € 878,39

Vragen:

1. Waarom worden er voedingen aangeraden bij andere leden van HM met minder Watt en een hogere prijs. Is deze HuntKey minder qua kwaliteit of een andere eigenschap waar de HuntKey minder in presteert?

2. 600 Watt is genoeg toch? Ik heb dit kozen op basis van andere topic's waar bepaalde voedingen werden aangeraden.

3. Is er een grote kans dat binnen nu en 1 tot 2 maand (termijn waarin ik de pc bestel) nieuwe componenten op de markt komen die beter in dit systeem/budget passen?

Alle suggesties zijn welkom, van kleine verandering van voedingen tot verandering van de complete set, niks ligt nog vast.

Alvast bedankt voor uw hulp.

Met vriendelijk groet,

Jou nieuwe vraag hierbij aangezet.Het is niet nodig(toegestaan)wederom een vraag daarvoor te openen.
Aanpassingen in je budget en vragen kan je ook in dit"oude" topic Kwijt.

Succes.

ik heb zelf dit systeem samengesteld en ik wil deze in de zomer zelf in elkaar zetten, ik heb daarbij een een am3+ socket voor als de nieuwe amd buldozer uitkomt waarvan er hele hoge verwachtingen zijn.
ik heb geen intel i7 processor want ik wou een flink goeie videokaart erin hebben voor jou met je budget zou ik andere case nemen ik heb deze genomen omdat dat mijn smaak is maar dat maakt niet uit, geld wat je daarvan overhoud zou ik een solid state drive nemen als opstart schijf. geloof me je pc start dan tig veel sneller op ik raad deze dan aan
http://www.alternate.nl/html/produc...RE&l1=Harddisks&l2=Solid+State+Drives&l3=SATA
maar het is wat jezelf wilt intel of amd, dit is een optie maar je moet zelf weten wat je wilt;)

PROCESSOR : AMD Phenom II X6 1090T 150
motherboard : ASUS M5A87 81
Ram : ADATA 4 GB DDR3-1600 Kit 44
Dvd : Plextor PX-L890SA 33.90
Cpu cooler : Scythe Mugen 2 35
Hard disk : Western Digital Caviar Black 1TB (SATA3) 75
Case : NZXT Tempest black 102
Video card : ASASUS ENGTX570 302
Power supply :Cooler Master GX 450W PSU 54

867

Status
Niet open voor verdere reacties.