Nieuwe pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vercamer

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2011
Berichten
71
Ik ga binnenkort een nieuwe pc aanschaffen en zou deze zelf willen samenstellen (heb die vraag hier een tijdje geleden al gepost maar is vast weer al wat nieuws op de markt:p). Heb een budget van rond de 850-900 euro want wil ook nog een degelijk scherm erbij kopen dan en boksen.
Ik wil dus vooral een pc die zeer snel opstart en zeer snel werkt.
Zeer snel surfen enzo.
Speel af en toe ook wel eens een game dus een goede videokaart zou aangenaam zijn.
Voor de rest moet die ook zo weinig mogelijk geluid maken.
Graag ook een goed koelsysteem.
Bluetooth, draadloos ontvanger (wifi) enzvoort..
Kan iemand helpen?
 
hmm okey is er nog een voorkeur voor het scherm?
hoe groot?
kleiner dan 21 inch en je hebt geen full HD meer

ik zal eens ff kijken
 
Laatst bewerkt:
hmm door al die extra's krijg je wel een mid range game pc
als je nou de boxen weg liet en gewoon een headset van 20 euro koopt heb je wat extra geld over voor een videokaart die wel goed is
verder is het kopen van een SSD voor een pc van jou budget een beetje overkill pc's van tegenwoordig starten snel zat op

het ligt eerder aan de gebruiker die de pc goed schoon moet houden zodat de pc goed kan opstarten (opstart programmas uitschakelen met msconfig)
en dan heb je een SSD helemaal niet nodig
 
Voor alle duidelijkheid, het scherm is niet in die prijs inbegrepen hé, dat ga ik afzonderlijk kopen in de winkel! Dus 900 euro te besteden scherm exclusief. Betere videokaart dus graag!
 
oo dat veranderd de zaak
klikerdeklik

heb er een intel systeem van gemaakt is veel sterker + een sterke videokaart ingedaan
HD6870 en een core i5 2500
en heb er een 600watts voeding in gedaan dat is wel nodig voor dit systeem
 
Laatst bewerkt:
Vorige keer had je deze samengesteld.
Had toen wel een iets groter budget opgegeven, mag nu eventueel ook iets hoger hoor.
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/61597
wat zijn de grote verschillen met je suggestie nu?
Heb trouwens wel graag een mooi design voor de kast, zit hier iets modieuzer tussen dat ook functioneert voor dit systeem?
En is er veel verschil tussen i5 en i7 anders mag je voor i7 kiezen als dat maar 70 euro verschilt of kun je dan beter voor een iets betere videokaart kiezen?
thx
 
Laatst bewerkt:
em dat kan ik me niet meer herinnere lol maar ok
ueh het verschil zit in de videokaart en de solid state disk

het systeem van 4launch is krachtiger in rekenkracht en grafische applicaties
het systeem van azerty was meer gericht in de richting van jou eisen (snel opstarten en andere randapparatuur)
de i7 mag dan wel sterker/sneller zijn in rekenkracht dit betekent niet dat hij sneller opstart dit ligt puur aan de hardschijf/solidstatedisk

dus wil je een echte goede game systeem hebben die alle games op high/ultra high aankan ga dan voor die van 4launch
wil je aan jou eisen voldoen ga dan voor die van azerty.nl


en er zijn redenlijk wat kasten in omloop ik raad je wel aan om voor een Coolermaster of Antec kast te gaan die hebben goede airflow en designs
 
Laatst bewerkt:
ja ik wil beide een beetje:p
maar een nieuwe pc start zowiezo snel op zeker?
is die van 4launch nog volledig up to date?
en wat is beter 4 launch of azerty om te bestellen?
 
ja een nieuwe pc zal altijd snel opstarten er staat bijna niks op daarom ook
het ligt vaak aan de gebruiker
die moet de pc schoon houden en opstart programmas die je niet nodig hebt uitschakellen

en ja die van 4launch is uptodate
4launch.nl is net zo goed als azerty.nl het maakt niet veel uit bij welke van de twee je besteld


EDIT: je kan een aanpassing maken met dat systeem van 4launch.nl
dan ga je voor een i5 2500 met een solid state disk
dan heb je een beetje van beide


de i5 2500 sterk genoeg om de komende jaren vollop mee te gamen


EDIT2: klikerdeklik
 
Laatst bewerkt:
Dat setje kost wel 1000 euro he, en inderdaad dat systeem dat ik samen heb gesteld is volledig gericht op jouw eisen.
 
Ja mocht wel wat meer kosten 1000 euro is wel de maximum, heb jij anders nog een suggestie Paranoid?
Elke pc start wss wel snel op dus wat meer gericht op snel draaien en goed om te gamen (niet extreem maar toch af en toe)
 
tjah dat verschilt per persoon/ogen
gamers willen graag een scherm met een refresh rate van 2ms/5ms
samsung levert helemooie schermpjes altans dat vind ik

heb 2 tv's 1 van 40inch en 1 van 32 inch staan en een 24inch lcd scherm doen het perfect lekker scherp en niet te zwaar voor mn ogen

samsung is een heel goed merk imho
 
Ik denk dat die 2e samenstelling van Firestorm prima is hoor ;)
 
die 2de is wel 1000 euro hoe komt het dat het meer dan degene die je maand terug voorstelde en dat toen wel met i7 was:eek:
ah ok zal dan voor samsung gaan, is er groot verschil tussen led en tft?
 
Kan ik trouwens niet beter een 3D scherm kopen ? of moet je dan met zo'n bril kijken? :p
 
kreeg tijdje terug deze samenstelling voorgesteld:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/614187-Nieuwe-pc-twijfel/page3
maar als ik bv op de link van fire klik is de videokaart enzo er precies niet meer bij:s
dus als iemand voor een maximumbudget van 1000 euro (mag wat minder:p) een goede en snelle game pc kan samenstellen graag.
voor hoeveel zou deze trouwens samen te stellen zijn?
http://www.vandenborre.be/desktop-computer/acer-g7750-dee2-crusher-ii
want dit is blijkbaar het van het
thx
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan