Opgelost Nieuwe pc samenstellen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Captainsparrow

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Berichten
245
Goede morgen iedereen,

Mijn vraag zal hier waarschijnlijk al eens aan bod gekomen zijn maar ik vind niet onmiddellijk een topic.

Is het goedkoper om je eigen pc samen te stellen dan deze kant en klaar te kopen?

Hoe begin je daar het beste aan? Wat zijn de vuistregels hierbij?

Het doel is een game pc die al klaar is om gta 6 soepel te draaien.

Alvast bedankt voor de reacties. 😉
 
De sop is de kool niet waard. Een zelfbouw computer kan risico inhouden en is een hoop geregel en tijd om er aan te besteden. Er zijn veel aanbiedingen van door winkels samengestelde computers, deze hebben al een kast en alles past. Specificaties zijn dan vaak de nieuwste. Je kan dan nog steeds samenstellen, door te kiezen voor andere componenten tegen meerprijs. Winkels bieden garantie op de hele computer ineens en misschien zijn er klantbeoordelingen.

Reputabele webshops die dit doen, kan je misschien vinden via Marktplaats of Bol.com
 
Kijk hier even, die kunnen het allemaal aan v.a. die €839,=.
Nette PC, tis alleen dat je niet weet wat de kwaliteit v/d onderdelen is, maar wel verkocht wordt onder het merk van dit systeem, Lenovo .
afbeelding_2023-10-29_151706982.png
Ff snel gekeken, maar zonder voeding/kast/Windows 11, zit ik met de onderdelen die zeer goede reviews krijgen al aan €909 excl verzendkosten (hoger als je bij meer shops zelf in moet kopen. Afgerond met kast en voeding zeg maar €1000 incl alle verzendkosten 1050-1075?
Met zelfbouw met deze onderdelen kost je het ca 200 euro meer. Mss dat iemand die zeer veel ervaring heeft nog wel wat andere onderdelen kan nemen en mogelijk minder duur uit is.
 
Ik vind (maar goed, dat is slechts een mening ..) de voeding van 310 Watt aan de lage kant van het 839 euro kostende Lenovo systeem, voor de GTX 1650 Super adviseert Nvidia een systeemvoeding van 350 W als minimum ..
Maar goed, van meer Lenovo systemen is de voeding ondermaats .
 
Als u zeer ervaren bent met dit soort zaken en verstand heeft van zaken als chipset, sockets, mobo's etc dan heeft zelfbouw altijd de voorkeur.
Maar als u die kennis en ervaring niet heeft, dan wens ik u veel sterkte toe.
 

Bovenstaande pc voldoet ruim aan de eisen van GTA 6, je hebt er een royale SSD (1TB) , het werkgeheugen is meer dan voldoende, én je hebt een zeer recente processor, dit in combinatie met een RTX 4060 grafische kaart.
Hij zit wel aan de max van je budget ..

EDIT: Ik wil er nog wel aan toevoegen dat een Windows installatie er niet standaard bijzit ..
 
Laatst bewerkt:
bedankt allemaal voor jullie racties. Ik merk idd dat een reeds samengestelde pc dikwijls goedkoper is dan als je alle onderdelen apart koopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan