nieuwe pc samenstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkie00

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
Berichten
550
Goeie avond,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een nieuwe pc. Nu wil ik hem zelf gaan samenstellen en zelf in elkaar zetten.
Ik wil een pc die snel genoeg is om de meeste(nieuwe) games gewoon te kunnen spelen op normale of hoge kwaliteit en wil ik wat video en foto's kunnen bewerken om een normale snelheid. Het hoeft allemaal niet het beste van het beste maar wil wel snelheid.

Ik heb via hardware.info het volgende samengesteld:

Cooler Master Sileo 500 with Extreme Power Plus 500W [RC-500-KKR3]
Intel Core 2 Quad Q8400 [BX80580Q8400] (mischien wisselen voor Dual E8400 of E8500)
Intel DP45SG Motherboard [BOXDP45SG]
OCZ Value 4GB DDR3-1333 CL9 SODIMM kit [OCZ3M13334GK]
DVD Drive Optiarc AD-7240S-0B [AD-7240S-0B]
Samsung Spinpoint F1 1TB SATA2 [HD103UJ]

Ik ga er windows 7 op draaien als hij uit komt.
Ik heb dit voor €490 bij azerty of salland.
Ik twijfel alleen een beetje of de voeding niet te licht is (500W)

Zou dit allemaal kunnen. Of heeft iemand opmerkingen of suggesties. Dan wil ik die graag horen.

Groet Dirk
 
oowja goed dat je het zegt.
Ik heb echt geen idee wat voor een ik er wil kopen.
Ik wil een DVI en het lieft ook een HDMI aansluiting erop hebben en min 512MB
en zo goedkoop mogelijk. max rond de 70€ liefst goedkoper.

Als iemand een goeie weet. ik hoor het graag
 
Ik zie in je eerste post staan dat je de nieuwste games op middel/hoge resolutie wilt spelen, en vervolgens geef je aan maar 70 euro over te hebben voor je videokaart? Tel er nog maar minimaal 50 euro bij op, anders gaat het echt niet lukken!
 
Ik zie in je eerste post staan dat je de nieuwste games op middel/hoge resolutie wilt spelen, en vervolgens geef je aan maar 70 euro over te hebben voor je videokaart? Tel er nog maar minimaal 50 euro bij op, anders gaat het echt niet lukken!
En welke voeding gaat het zijn?

Kijk trouwens ook eens naar de AMD Phenom II X4 955, net zo duur alleen dan sneller. En hij staat op een nieuw socket, de Q8400 staat op 775 en daar komen geen processoren meer voor uit.
 
die video kaart dat komt later wel, anders neem denk ik eerst een goedkope bij de plaatselijke pc handel.
Wat AMD betreft. Ik heb voor intel gekozen omdat ik daar nog een beetje van weet hoe snel iets is en ik met amd totaal geen ervaring heb en er niets vanaf weet.
Maar heeft u een ideetje voor een systeem met die AMD Phenom II X4 955?
 
Je had trouwens ook DDR3 geheugen gekozen, dat werkt niet in combinatie met een processor die niet uit de i7 serie op socket 1366 komt.

Ga nu een systeem maken op basis van AMD, hou voor de zekerheid een budget van 500 euro aan. let even op de edit.
 
ronald: DDR3 kan wel samen met socket 775. Alleen moet je dan wel een ddr3-moederbord nemen. Dat het onderstandig is om voor dit socket te kiezen is waar.
 
Zijn er DDR3 moederborden met een socket 775 dan? :eek:
Oepsie, wist ik niet.
 
Hier dan het systeem. Iets boven budget, maar er is nog wel te bezuinigen:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...199865]=1&product[213072]=1&product[210544]=1
Processor kan naar een Phenom II X3 720 (scheelt 30 euro) en moederbord kan 10 euro goedkoper.

Feit is echter wel dat jij 490 euro had zonder grafische kaart, ik 550 met kaart waar je nog wel even mee vooruit kan.
De ATI HD4770 is een beetje de uitzondering op het gebied van de videokaarten, voor 80 euro heb je toch een kaartje waar je nog wel even mee vooruit kan. Leg er 40 euro bij en je kan naar een HD4870, deze is nog een stuk beter.
 
Laatst bewerkt:
En dat is een heel stuk sneller dan dat ik had?
En wat is eigenlijk het verschil in snelheid met ddr2 en ddr3
en is een voeding van 400W wel genoeg? ik zie altijd mensen die zeggen dan 500-600Watt nodig is
 
Ja 400 watt is genoeg, mits ie van een goed merk is. En Corsair is een heel goed merk.
De mensen die zeggen dat je 600 watt nodig hebt voor dit systeem zijn echt gek.

Maar hij is een stuk sneller dan jouw systeem ja. Kast is goed, zit 1 casefan in. Voeding is goed. Processor is snel. Redelijke videokaart met een prachtige prijs-kwaliteit verhouding.
 
En dat is een heel stuk sneller dan dat ik had?
En wat is eigenlijk het verschil in snelheid met ddr2 en ddr3
en is een voeding van 400W wel genoeg? ik zie altijd mensen die zeggen dan 500-600Watt nodig is

Ddr2 om ddr3: tja, dat verschil is minder groot, dan dat jij denkt. Zeker bij dit soort computers. Hoe sneller de processor, hoe zinvoller DDR3 wordt.
Persoonlijk kies ik tegenwoordig meestal in samenstellingen voor DDR3. Dit komt omdat het prijsverschil vrij klein is.

Voeding: 400W is echt genoeg. Men overdrijft op forums meestal een beetje. Wel is het belangrijk om voor een voeding van goede kwaliteit te kiezen. Liever een a-merk 400W dan een b- of c-merk 500-600W.
 
Niet slecht Ronald.
Ik kies inderdaad voor de door jou aangehaalde X3 720. Met gamen net zo goed, met videobewerken wat slechter.
Daarintegen een betere videokaart en heel goedkoop geheugen. (ik begrijp werkelijk niet hoe die prijs kan kloppen)
De rest is aardig te vergelijken. (zo niet hetzelfde)

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...199865]=1&product[211460]=1&product[225309]=1

Ja als ik ook voor de X3 720 had gekozen was ik ook hier op uitgekomen.
Alleen even tussen ons, ik heb nog zitten zoeken naar dat geheugen, maar ik zag het er echt niet tussen staan. De enige optie tussen 20 en 50 euro was iets van Corsair van 49,05 euro met een levertijd van 2 weken.. :confused:

Maar om te concluderen voor jou dirk:
Wil je vooral videobewerken en is gamen van mindere prioriteit, dan voor mijn systeem kiezen.
Ga je toch vooral gamen? Dan het systeem van Marsmannetje kiezen.
 
Laatst bewerkt:
daarom is die prijs zo bizar. Misschien een restvoorraad of iets dergelijks. Of misschien wordt de vraag naar DDR2 wat minder, door de introductie van socket 1156 (ddr3-only)
 
Ik denk dat jullie me op een ander idee hebben gehopen. De prijs van AMD is toch even wat mooier. Ik ga denk ik dan voor wat marsmannetje zei. Allebij tot zover bedankt. ik weet voorlopig genoeg.
 
Goede keuze :thumb:

Enne, marsmannetje, kappen nou. Ik wil ook wel eens van je winnen :p
Het is niet eerlijk! :D
 
Goede keuze :thumb:

Enne, marsmannetje, kappen nou. Ik wil ook wel eens van je winnen :p
Het is niet eerlijk! :D

:D:D
Ik heb nog wel gewacht met posten tot jij je samenstelling had geplaatst.... Maar als ik eerlijk was heb ik alleen dat goedkope geheugen gevonden. Ik hoop dat in de praktijk het geheugen ook leverbaar is.
 
Haha ja dat is waar. Even afwachten.. Zou te mooi zijn om waar te zijn, scheelt ruim 50%..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan