Nieuwe PC Samenstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Restrainednl

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2009
Ik ben bezig een nieuwe pc samen te stellen, en heb dit lijstje:

computer samenstelling.jpg

Ik wil zo'n 1150 euro uitgeven, en dit bedrag is zonder videokaart en HDD, want die heb ik al:

VID: NVIDIA GEFORCE GT-440
HDD: Western Digital WD20EARS

Ik gebruik deze computer 80% voor muziek te maken, dus een sterke processor heb ik daarvoor uitgekozen.

Hebben jullie een idee of dit allemaal goed werkt samen? op Alternate staat alleen dit als opmerking:

Geheugen - Processor
•De snelheid van het door u gekozen geheugen is hoger dan de standaard snelheid die door de gekozen processor ondersteund wordt. In de regel kan het geheugen probleemloos worden gebruikt, echter wordt de snelheid van het geheugen ingesteld op de maximale snelheid die door de processor wordt ondersteund. Om de hogere snelheden van het geheugen te gebruiken moeten in de BIOS de snelheid en het voltage aangepast worden

Dus dan moet ik het voltage aanpassen al wil ik mijn 8 GB geheugen maximaal wil benutten?

Oja, mijn platform is Windows 7 64 Bit Ultimate.

Terence.

hallo welkom op helpmij

het geen wat je nu hebt uitgekozen is niet het nieuwste meer op de markt
je hebt gekozen voor een Socket 1156 setup wat door Intel niet meer word vernieuwd
je bent beter uit als je voor een Socket 1155 setup gaat de cpu's hiervoor zijn velen malen sterker en kosten niet veel meer (past in jou budget)
wat betreft de voeding die is overdreven sterk 800watts zul jij never nooit niet gebruiken
je kan beter een 600watts voeding aanschaffen, die zijn een heel stuk goedkoper en ook future proof
het is beter als je een nieuw systeem samensteld
ik kan je daar bij helpen

alternate.nl is een goeden winkel wel wat aan de dure kant dat wel
Azerty.nl en 4launch.nl zijn goedkopere webshops

en ik raad ook een Dedicated geluidskaart aan dan kun je de kwaliteit goed terug horen van je muziek

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie firest0rm!

Dus als ik het goed begrijp is deze samenstelling een verspilling van het geld, aangezien er betere/nieuwe hardware is voor dit budget?

Over die voeding, ik had expres gekozen voor een ruimere voeding, ook vanwege mijn PCI hardware die ik gebruik voor mijn muziek.
Ik gebruik de PCI Powercore, en als geluidskaart een M-Audiophile 2496, dat was ik vergeten te melden.

Ik ben benieuwd wat jij in gedachte hebt, dus je hulp/samenstelling is van harte welkom!

daarvoor heb jij geen 800watts voeding nodig
de cpu heeft een TDP van 125watts daar zal de CPU dus ongeveer op blijven ook al ben je de cpu aan het stressen (tenzij je gaat overklocken maar dat is een ander verhaal)
de videokaart en audiokaart zal wat dat betreft niet veel watts opslurpen
de 800watts voedingen zijn speciaal voor zware videokaarten bedoeld die zwaar renderen dat kost veel meer rekenkracht en stroom
klikerdeklik

de Core i7 2600 is krachtiger dan de cpu die je eerder had gekozen

EDIT: welke PCI Powercore gebruik je eigenlijk?

Laatst bewerkt:
Die samenstelling is echt goedkoop als je die met mijn samenstelling vergelijkt, poeh..

Ik heb deze Powercore PCI:
http://www.tcelectronic.com/powercoreunplugged.asp

Ik heb gehoord dat GeiL kwa geheugen beter is dan kingston, ik heb nu kingston gehad en ben er niet kapot van, met memtest errors eruit gelezen namelijk..
En ik wil een plextor brander, aangezien die goed is voor CD's te branden met audio kwaliteit, dit is ook belangrijk omdat ik ook draai met de gebrande CD's.

Dit moederbord is dus goed genoeg? ik heb een MSI gehad maar ook met dat moederbord veel gezeur gehad..
Ook met mijn processor heb ik echt een goede nodig, aangezien ik met Cubase werk met ''multicore processing'', en dat is bij de i7 2600 ook zie ik, hyperthreading.
Waarom zijn die andere serie van i7 dan zo belachelijk duur eigenlijk?

oj ik heb mij verkeken:o

ik dacht dat je voor de 780 ging niet de 980
je gaat dus voor een Socket 1366 systeem

dat veranderd de zaak enorm ja
de 980 CPU is eigenlijk een Hexacore CPU (6 kernen)
vandaar dat deze zo duur is het moederbord ondersteund tripple channel geheugen
dat ver drie voudigd je bussbreedte zeer geschikt voor multitasking en render applicaties

ik moet me hierbij verondschuldigen ik heb je op het verkeerde pad gezet
de 980 is in dit geval wel een goede keuzen ja:o

kingston is kwalitatief gewoon goed niet voor de overklockers bedoeld wel voor de standaard gebruiker

ik dacht al waarom is het budget zo hoog :S

Laatst bewerkt:
Dus eigenlijk is mijn samenstelling best goed?

Verkeken kan gebeuren, no problem haha.

Die waarschuwing in geheugen - mobo in mijn eerste post is dus niets wat iets belemmerd? dat moederbord die ik heb geselecteerd is prima met multicore processing en 6 kernen met me processor?

de snelheid is geen probleem die word automatisch naar beneden geklocked
de voeding blijft trouwens wel het zelfde verhaal 800watts is nogsteeds dikke overkill

die cpu heeft een TDP van 130watts

Laatst bewerkt:
oke thanks.
Ik heb nu voor een 700W voeding gekozen voor de helft van het geld, bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Als ik er niet uitkom hoor je het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan