Nieuwe PC - Schijfindeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Referer

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2005
Berichten
163
Dag,

ik wil binnenkort de volgende PC samenstellen:

pcnieuwua7.jpg


Ik wil deze PC vooral voor gamen gebruiken, maar ook voor de dagelijkse dingen natuurlijk.

Ik zat me af te vragen of je nog steeds je harde schijf moet indelen in verschillende partities. Bijvoorbeeld Windows in een aparte partitie?

Of kan ik het beste een tweede harde schijf erbij kopen voor alleen Windows erop?

Heeft dit veel effect op de prestaties/veiligheid van gegevens of is het maar minimaal?

Hartelijk bedankt!

Referer
 
nee is niet nodig
maar je data op een andere schijf/ partition is veiliger....
en ik zou voor een P45 Moederbord gaan omdat die PCI 16x 2.0 heeft.
 
waarom heb je nu weer een nieuw draadje aangemaakt?
Dit had je toch ook in het andere draadje kunnen vragen?
 
Dit is een feite toch weer een ander onderwerp. Ik weet niet of anderen het waarderen dat ik in een topic verschillende onderwerpen aansnijd.

Nu ik er verder over nadenk had ik het eigenlijk best in dat topic kunnen vragen inderdaad.
 
Dit is een feite toch weer een ander onderwerp. Ik weet niet of anderen het waarderen dat ik in een topic verschillende onderwerpen aansnijd.

Nu ik er verder over nadenk had ik het eigenlijk best in dat topic kunnen vragen inderdaad.
Geeft ook niet, maar je plaatst je hele lijstje opnieuw, dus gaan er weer mensen reageren.
Ook over andere dingen.

Maar goed. Alleen dan over de harde schijf in dit draadje:
Je moet minimaal 1 partitie maken om windows op te zetten.
Ik verdeel altijd de schijven in meerdere partities. Al begin ik er langzaam achter te komen dat dit ook zijn nadeel heeft (ik heb teveel harde schijven)

Met je harde schijven kan je verder ook nog Raid toepassen. Daarmee kan je bijv 2 schijven samenvoegen en gebruiken als 1 grote schijf: Dit werkt een stukkie sneller. Immers als je bestanden kopieert kan het weggeschreven worden op 2 plekken tegelijk.
Harde schijf is nog altijd het langzaamste onderdeel van een pc.
Alleen als 1 schijf kapot gaat, ben je de volledige data kwijt van 2 schijven.
Dit heet Raid-0

Dan heb je nog raid-1 dat is ongeveer hetzelfde, maar alles wordt op elke schijf gezet. Valt er 1 uit, dan heb je altijd nog een kopie. 2 schijven van 500GB wordt dan 1 schijf van 500GB. Heel veilig, maar ja niet echt handig in privesituaties.
 
Ik heb ook een C: van 40GB, plus een D: van 120GB voor wat games en de belangrijkste bestanden. Op een 400GB schijf (E: partitie) heb ik dan alle bestanden en de belangrijkste, mocht er een schijf crashen dan heb ik in ieder geval het belangrijkste nog.

2X 1TB wordt dan trouwens 1TB, als je hem in RAID1 zet.

Overigens werkt de link niet.
 
Ik heb ook een C: van 40GB, plus een D: van 120GB voor wat games en de belangrijkste bestanden. Op een 400GB schijf (E: partitie) heb ik dan alle bestanden en de belangrijkste, mocht er een schijf crashen dan heb ik in ieder geval het belangrijkste nog.

2X 1TB wordt dan trouwens 1TB, als je hem in RAID1 zet.

Overigens werkt de link niet.

Link moet zijn: http://www.alternate.nl/html/produc...1070573/?tn=HARDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel

Verder: dus in feite wordt alle data dubbel geschreven op 2 verschillende schijven. Een soort backup in feite? Wordt de informatie dan dubbel benaderd, of dient 1 schijf gewoon alleen als reserve?
 
Het wordt niet automatisch op de andere schijf gezet, ik zet mijn bestanden altijd op E: en de belangrijkste maak ik handmatig een backupje van op D:, wat dus een andere schijf is als E:. Het is dus niet zo dat alles dubbel staat, alleen het belangrijkste.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan