Nieuwe pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glexaeon

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2013
Berichten
109
Hallo,
Ik heb een nieuwe pc in elkaar gezet en omdat de ssd nog niet bij de levering zat heb ik er een hdd aan gehangen van de laptop. Vervolgens heb ik de pc opgestart en dit werkte, ik heb via speedfan de tempraturen even bewondert en wilde vervolgens de bios even kijken. Allemaal mooi en aardig die ufenogwat bios, ik kon kiezen uit gebalanceert energiezuinig of prestatiegericht. Ik klik ze alemaal even aan om te kijken of de tempratuur wat veranderde, dit was niet van toepassing. Toen ineens viel de pc uit toen ik nog in de bios zat, starte opnieuw op en kreeg ik wel detectie (dit weet ik omdat mijn scherm zoekt naar input en dan daarop blijft staan) maar geen beeld. Toen wilde ik de pc uitschakelen door de knop even in te houden maar daar reageerde de pc niet op. Toen ik de pc weer wilde opstarte kreeg ik dezefde kenmerken en ik merkte op dat de cpu_led constand brandde.

Dingen die ik heb geprobeert: ram wisselen etc
Alle aansluitingen gecontroleerd
Moederbord uit kast en op karton zodat er geen kortsluiting mogelijk is, de orginele cpu fan geinstaleerd ipv de coolermaster, er leek wat paste gelekt te zijn naar beneden, maar deze raakte echter een pin.
Sata van hardeschijf gewisselt, grafische kaart gewisselt.

Hopelijk weet iemand wat er aan de hand is,
Groet Tim
 
Zit er op jouw moederbord nog zo'n knoopcel? Anders moet je die er eens uithalen, een minuutje wachten en er dan weer in terug stoppen. De BIOS (bij jou dus UEFI) zou dan gereset moeten zijn. Dat trucje heeft mij al vaak geholpen!
 
Ja die zit erop ik zal het eens proberen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Krijg je wel beeld als je een ander beeldscherm aansluit? Of als je de monitor op het moederbord aansluit i.p.v. op de videokaart of v.v?
 
Krijg je wel beeld als je een ander beeldscherm aansluit? Of als je de monitor op het moederbord aansluit i.p.v. op de videokaart of v.v?

Moederbord zelf heeft geen aansluiting n ik ben vrij zekr dat het de grafische kaart niet is omdat de pc niet uit wil als ik de knop inhoud
 
Gaat hij wel fatsoenlijk aan en uit zonder videokaart? Ik heb hier namelijk zelf ook een keer een hele tijd mee zitten klooien en toen bleek de videokaart gewoon kapot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan