(nieuwe) PC start niet op [CM M700; ASUS PQ5-E]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oké ;; maar is dat nu erg dat mobo al heeft aangelegen terwijl dit niet gemonteerd was ?

Oké ;; systeem weer in elkaar. En ik hoop echt dat het zal werken. Maar ik vrees gewoon van niet :'S

Enorm bedankt :)
Het werkt. Nuja hij valt in ieder geval niet uit. Want mijn scherm is er nog niet op aangesloten. In ieder geval danku (:

Enorm bedankt :)
Het werkt. Nuja hij valt in ieder geval niet uit. Want mijn scherm is er nog niet op aangesloten. In ieder geval danku (:
pff ik was al bang dat je de 2e in evenveel dagen zou zijn die ik niet kon helpen :)
In elk geval mooi dat je een stap verder bent. Nu videokaart nog.. (of is het het scherm alleen?)

Nuja ;; heb al met dvi en vga geprobeerd maar krijg geen beeld :s

Ik vrees dat ik hem heb kapotgemaakt bij het niet gebruiken van die afstandhoudertjes :s

Ik ben bang dat de kans groot is.

Je hoort ook geen bios-piepjes als je opstart zonder videokaart? (dus helemaal eruit halen)

Ik zou maar net doen of je neus bloed en hem DOA (dead on arrival) terugsturen. Ik heb geen idee of ze kunnen zien waardoor ie kapot is gegaan. Ik hoop het niet voor je...

Ik dacht even een biep te horen als mijn grafische kaart eruit was, iets wat ik eerder nog niet gehoord had denk ik. Maar het geluid lijkt eerder vanuit het dvd-station te komen. Dat is dus iets anders. Wil dit dan zeggen dat het niet aan mijn grafische kaart ligt maar wel aan mijn mobo. Nuja in ieder geval, morgen komt een vriend met zijn nvidia 8600 om even te testen.

Ondertussen mag ik opgelucht ademhalen. Toen jij zei dat de RAMlatjes in de gele strips moesten had ik ze dus verplaatst maar niet goed vastgestoken. Ik heb enkele (domme) fouten gemaakt tijdens het assambleren van mijn systeem. Maar de volgende keer kan ik het alleen maar beter doen. Ben blij dat m'n pc nu werkt. Alleen heb ik nog een vraag. Waarom moeten die RAMlatjes in de gele strips in niet in de zwarte ?
En er is dan ook nog iets irritant. De fan die aan het zijpaneeltje hangt maakt een hels lawaai. Een idee hoe ik dat kan oplossen ?

In ieder geval bedankt, zonder jouw hulp ging mijn pc wss nog niet kunnen opstarten :)

Oké ;; is idd logisch :)
maar van die fan. Het lijkt eerder of hij ergens gehinderd wordt ofzo (en niet dat hij te snel draait ofzo) ;; maar ik zou niet meteen weten waar. Heb je tips ?

Ff los schroeven en kijken / schoonmaken :)

Das zinloos natuurlijk. Een schone pc hoef je niet schoon te maken.

Ik denk dat er iets met de koeler is. Als ie echt meer geluid maakt als de 2 andere koelers (dat hoor je zo door hem even stil te houden), dan moet je gewoon een mail sturen naar winkel / coolermaster. Waarschijnlijk stuurt een van beide dan wel een nieuwe koeler op. Fabrieksfoutje. Kan gebeuren.

Mooi trouwens dat de pc werkt!!

Laatst bewerkt:
Moet ik dan gewoon een mail sturen en niet terugzenden ofzo ?
trouwens ik ben ook blij dat mijn pc werkt alleen nog problemen nu met cpu die te warm wordt. Ik heb daar ondertussen een andere topic van gemaakt.

Ik heb uit je andere topic begrepen dat je in het bezit van een coolermaster cm690 kast. Ik ook, hier mijn ervaring:
Het probleem met die fan op het zijpaneel is dat ie vibreert met het paneel zelf, daar heb ik zelf ook last van gehad, en dat is ook een bekend probleem met deze kast.

Ik heb toen de fan losgeschroefd, een paar stukjes schuimrubber tussen de fan en het paneel gedaan (bij de schroefgaten) zodat de vibraties gedempt worden, en nu hoor ik geen enkele trilling meer. Wellicht helpt dit voor jou ook.

Bedankt :)
zal het dan eens proberen. Maar wat is schuimrubber ? xD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan