Nieuwe PC start niet op HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Digibeticus

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2013
Hallo iedereen,

HELP!

Gisteren heb ik bij Saturn een nieuwe desktop en monitor gekocht, maar na alles aan te sluiten en hem aan te zetten komt er niets op het scherm.. :shocked:

Het power lichtje brandt en de fan lijkt te werken, maar het scherm blijft zwart en door de boxen hoor ik niets opstarten.
Op de monitor komt enkel de melding "HDMI 1 power saving mode" en gaat dan op zwart.
Ook de muis en het toetsenbord lijken dood 0_°

Het is een Acer Aspire M1935 en de monitor een LG IPS277L-BN.

Ben echt een leek (learning as we go :) ) op het vlak van computers, dus hoop hier wat goede raad te vinden!

D.

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar is maar 1 advies voor.
Morgen mee terug naar Saturn.
Vooral niets mee doen waardoor zij garantie kunnen weigeren.

Het lijkt alsof PC en scherm elkaar niet vinden..
Zou ik niks over het hoofd zien? (ben hier echt op vreemd terrein :o)

@digibeticus: dat betekent maar één ding: er is een DOA in het spel, en een 4-pieper is ws. een geheugenfout (ligt aan het moederbord, kan ook iets ander zijn). Dus het geheugen (of iets anders als de videokaart of de processor) kan dead on arrival, DOA, zijn wat betekent dat het gewoon kapot is. Ws. zal je pc terug gestuurd worden en moet je een aantal weken wachten. Ik adviseer mensen daarom ook nooit een pc bij winkels als It's, Saturn of MediaMarkt te kopen want die hebben geen eigen technische dienst. Bij een computerspeciaalzaak als Alternate, 4launch of Azerty krijg je bij een DOA of gelijk een vervangend product of gelijk (bij zelfbouw pc's) een vervangend onderdeel.

Laatst bewerkt:
Zucht...:confused:
Hij doet nochtans wel iets.. het lichtje brandt en hij piept ;)

Bedankt voor de info wel!

@lange pier, ik zou in de winkel niet direct gaan eisen maar eerst even afwachten hoe de dienstdoende medewerker is en waartoe hij bevoegd is. Als je gaat onderhandelen wil je je speelruimte zo ruim mogelijk hebben dus ik zou niet gelijk alles dicht gooien. Misschien is er alleen reparatie mogelijk en krijg je na je eisen opeens ruzie en gooien ze de deur geheel voor je dicht. Gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen.

Binnen een aantal dagen, staat wel op de bon, mag je het gewoon terugbrengen en waarom geen goede werkende eisen? binnen dat termijn kun je ook je geld terugvragen, lijkt mij voor de verkopende partij een goede reclame om hem om te ruilen, kost minder dan die tv reclame.

Misschien een vreemde vraag maar heb je het scherm wel met een HDMI kabel verbonden op de Pc?
Ik had laatst namelijk ook zoiets, het scherm had nog een GVA aansluiting en op de nieuwe Pc waarop ik dat wilde monteren bleek de GVA stekker een kapje te hebben. Toen ik deze eraf haalde om het scherm met een GVA kabel te willen koppelen, geen beeld maar wel een start piepje uit de Pc zelf.
Later bij de leverancier bleek dat de GVA aansluiting op de Pc niet voor niets was afgesloten, daar zaten geen eens kabels aan van binnen en dat is tegenwoordig bij bijna alle nieuwe pc's zo.

Laatst bewerkt:
Heb inderdaad een HDMI-kabel gebruikt, die heb ik apart gekocht.
Bij het scherm zat nog een GVA-kabel, maar die stekker was afgesloten ("DO NOT REMOVE" staat er op het kapje :))

Ik moet hier toch even kwijt dat het geen GVA is maar VGA.

Maakt verder ook niet uit, als men maar weet wat er wordt bedoeld ;)

Teruggebracht naar Saturn en meteen een nieuwe gekregen! Was idd DOA :D
Werkt perfect nu! Bedankt!

Kan gebeuren. Even vervelend maar keurig opgelost dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan