Nieuwe pc twijfel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vercamer

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2011
Ik ga binnenkort een nieuwe pc aankopen maar twijfel nog..
Heb een touchscreen pc op het oog maar deze heeft slechts 500mb videogeheugen dit is wat aan de lage kant zeker? Een gelijkaardige acer heeft dan 1gb maar het design is niet zo mooi van deze..
Of dan toch maar kiezen voor een normale computer met scherm??
Graag wat suggesties:)
zal een van deze worden: http://www.vandenborre.be/WEB/NL/Desktop-computer/Page78.vdb?Detail=LmqaOqqaQitbbe9nQC8k

hoeveel mag hem kosten? Wat wil je er meedoen ? andere speciale suggesties ?

Budget - Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen/Beeldbewerking/Videobewerken/Internet+Email Anders, Nl.
Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk/Enigszins belangrijk/Heel belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Zo nee: welke wil je?
Andere software? - Office/Nero/etc etc etc
Randapparatuur
Heb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

/

Leuk design, oogt mooi, ook zeer compact:)
Waarom een andere specificaties zijn toch in orde?

Budget - +- 1100€
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen/Beeldbewerking/Videobewerken/Internet+Email Anders, Nl.: ja al deze dingen onder andere:)
Hoe belangrijk is stilte? - Belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen? Winkel

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben; wifi bluetooth indien mogelijk
Besturingssysteem -Windows 7
Andere software? - Office
Randapparatuur
Heb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook; muis, toetsenbord reeds in huis
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.
Nee
Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
Wil vooral een pc die zeer snel werkt

Leuk design, oogt mooi, ook zeer compact:)
Waarom een andere specificaties zijn toch in orde?

nee vaak zijn die touch screen gevallen juist puur voor internetters en emailers bedoeld die geen zware taken willen uitvoeren met de pc

en game's vallen daar niet onder de specificaties zijn ook niet echt goed eigenlijk slecht
een goede game pc heeft een Core I5 of Phenom ii x4 cpu en een GTX460 of HD5770 videokaart dedicated
hier valt die pc heel dik onder

die pc kun je eerder een recht op staande laptop noemen er zit een Core I3 M cpu in die is bedoeld voor notebooks
en dus niet erg sterk

ik heb hier een samenstelling gemaakt bij 4launch een goede zaak
klikerdeklik
GTX570 videokaart zal elk spel op max aan kunnen en heel erg goed in videobewerkingen
een Core I7 2600 zeer goed in spelen van games en videobewerkingen
4Gb ddr3
Coolermaster Storm scout kast
600watts Corsair builder voeding A-merk
1TB HDD samsung spinpoint F3
4launch doet de Hardware assemblage je moet zelf dus windows 7 installeren maar das heel erg makkelijk
je krijgt hierbij 2 jaar garantie

4launch bezorgt ook aan belgie

Laatst bewerkt:
Met firestorm eens, touch is niet goed, kijk eens naar de specificatie's? Echt niet iets om mee te gamen, ja leuk om mee op te scheppen maar ik zou meer plezier hebben van een GAME PC. En de samenstelling van firestorm is erg goed, je kan niets beters krijgen voor dat geld (ik bedoel dat firestorm een goede samenstelling heeft gemaakt, niet dat je meer geld moet gaan uitgeven) ;)

Laatst bewerkt:
Die touch screen PC's zijn bagger.
Slechte processor en slechte videokaart. de rest van de PC zal ook wel Low budget - Low quality zijn. je betaald enkel voor het touchscreen. en hoe veel profijt heb je van zo'n scherm? weinig ;)
Kun je idd veel beter voor dat Pc'tje van firestorm gaan! wat extra werkgeheugen kan geen kwaad. Maar met die samenstelling kun je nog aardig lang vooruit!
Zeker als je geen fanatieke gamer bent maar gewoon af en toe een potje cod speelt.

nou ook als je een fanatieke gamer bent kun je met het systeem van fire wel vooruit hoor
en ja die touch.... wij hebben er een en niemand gebruikt ooit die touchscreen en hij is ook nog sloom

firestorm bedankt voor het advies een touch zal het dan alvast niet worden
De prijs is inderdaad wel te doen, maar moet uiteraard nog een scherm bij, is wel te krijgen voor zo'n 250€ zeker dan?
Alvast bedankt voor de vele hulp iedereen:)
Heb wel geen ervaring met deze site heeft iemand wel al ervaring hiermee?
handig dat deze ook in belgie levert!
Zou het anders wel overwegen ja:)
ik lees wel heel wat negatieve revieuws van 4launch.. heel wat stukken zouden niet werken..

ps fire zou je een msn adres hebben, dat communiceert beter zou graag wat overleggen ivm 4launch maar kan je geen privebericht sturen:p

Laatst bewerkt:
nee sorrie ik doe het alleen via helpmij anders word ik plat gebombadeerd met vragen

4launch is een goede winkel ze zijn erg klantvriendelijk en erg goed in aftersales
en redenlijk snel als het gaat om leveringen

het kan is een heel stuk slechter dan die van 4launch

ik heb zelf al meerdere malen bij 4launch besteld en bestellingen geannuleerd zonder probleem
geld gelijk terug gekregen
het door schuiven van schuld heb ik geen ervaringen mee

hier een shopreview van tweakers een hele goede website en erg betrouwbaar
laat zien dat 4launch een goede winkel is aftersales worden als voldoende weer gegeven...

daar heb ik ook op gekeken en zie 16 vd 39 kiezen voor zeer slecht wat betreft de aftersale.
Hoezo een heel stuk slechter ziet er toch zeer degelijk uit?

Core i5 2300 vs Core i7 2600 hier zit een heel groot verschil in
GT420 is geen game kaart eerder een HTPC kaart GTX570 is velen malen sterker
en hij is duur voor wat hij kan die pc kun je voor 800 euro samenstellen

nogmaals uit de volledige shopreview krijgt 4launch een dikke voldoende het is een goede winkel
als je me niet wilt geloven is dat jou verlies
de winkel staat in de top 5 als dat niet goed is weet ik het ook niet meer...

ik kan de samenstelling ook bij azerty maken als je dat wilt die winkel is net zo goed
is meschien net even wat duurder

Laatst bewerkt:
die pc is wel met monitor inbegrepen hoor, maar heb nog nooit een pc of laptop aangekocht via internet dus ben wat achterdochtig:)

zelfs dan nog is hij duur ik kan de videokaart goedkoper maken en dan hou je nog ruimte over voor een mooie monitor
zolang je met Ideal betaald ben je verzekerd en kun jij je geld zo terug krijgen dus wees daar maar gerust op

EDIT: klik ik kom al heel erg dicht bij jou budget en zelfs dan nog is dit systeem een heel stuk beter

Laatst bewerkt:
ja maar ik zit er gewoon mee verveeld dat ik heel wat negatieve revieuws terugvind over 4launch.. heb geen zin om er bij gelapt te worden en zo onnodig veel geld uit te geven.
Lees heel vaak dat er assemblage fouten waren of dat de pc zichzelf om de minuut rebootte en het weken duurde vooraleer die terug was of ze gewoon niet wilden herstellen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan