Nieuwe pc valt om de 5 seconden uit bij opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

NighTNL

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Hallo allemaal.

Sinds gister heb ik een nieuw moederbord + processor en een dvd rom speler aangekocht.
Alle andere onderdelen heb ik al een lange tijd geleden aangeschaft en in een andere behuizing gebruikt.Dus daar is in elk geval niks mis mee.

Maar nu heb ik dus alle onderdelen uit die andere behuizing gehaald en in een nieuwe behuizing geplaatst met een nieuw moederbord en processor.Als ik hem opstart maakt hij een gezond geluid maar valt na 5 seconden uit en start daarna weer opnieuw vanzelf op en valt weer uit en dit gaat zo door.Ik zelf denk dat hij overhit raakt maar dat kan niet aangezien hij goed gekoelt wordt.Ik heb 3 koelers een standaard intel processor koeler ( die vervang ik later door een betere koeler ) en 2 koelers van de behuizing.Dit moet toch goed zijn ? en de behuizing is trouwens van Apevia model : X-Discovery dus 2 koelers van Apevia.

Het was de eerste keer voor mij dat ik een processor in een moederbord geplaatst heb dit heb ik nooit eerder gedaan.Het was 2 keer mis gegaan en pas bij de derde keer kreeg ik hem er goed in.En ik heb er geen koelpasta opgedaan aangezien er al koelpasta op de boxed koeler zat.

Mijn hardware is trouwens :

Moederbord : MSI X48C
Processor : Intel Core 2 Duo E8400
Grafische Kaart : Ati Sapphire 4850 512 mb.
Voeding : OCZ GameXStream 1010 Watt
Geheugen : 2 G.E.I.L Black Dragon DDR2-800 4096 mb kaartjes dus elk 2048.

Alvast bedankt voor het reageren !!

hoi

afstandsbusjes goed geplaats tussen moederbord en kast??

windows ook opnieuw geinstalleerd??

Hallo ! bedankt voor je reactie.

Moederbord komt niet tegen de kast aan dus geen kort sluiting.En windows heb ik nog niet eens geïnstalleerd aangezien dat niet gaat omdat hij uit valt.

indien je een nieuw moederbord zet dien je ook windows opnieuw te instaleren met de daarbijhorende moederbord drivers.

zomaar een harde schijf aansluiten met windows er al op gaat niet werken.

ik denk dus dat daar je probleem ligt.

EDIT: sorry ik lees ff niet goed.je komt niet eens tot instalatie?pppfff sorry.

probeer eens zo kaal mogelijk op te starten.
1 reepje memory etc etc

Laatst bewerkt:
Dit was ik vergeten bij te vermelden dat ik ook een nieuwe harde schijf heb aangekocht.Mijn excuses.

Bedankt dit ga ik nu gelijk proberen ik laat nog wat achter of het wel of niet gelukt is.

Het is gelukt ! ik ben nu in de bios :D.Heel erg bedankt !!

En kan ik het tweede reepje gewoon gebruiken zodra windows is geïnstalleerd ??

Gr , Haico.

ja normaal wel tenzij dat reepje het probleem is.
maar daar kom je gauw genoeg achter dan toch?:D

Helaas ik DACHT dat het gelukt was maar helaas ... hij is weer uitgevallen en probeert daarna weer automatisch vanzelf op te starten.Maar ik ben nu wel verder gekomen dan hiervoor.Maar nu krijg ik niet eens meer het scherm van MSI te zien.

pppffff:confused:

ik kan van hieraf alleen maar zeggen:loop de boel nog eens goed na of installeer de boel eens opnieuw.
"iets" zit er niet goed dus.
dit is allemaal nieuw spul btw??

Ja alles is splinter nieuwe behalve de grafische kaart / voeding en geheugen kaartjes die zijn ongeveer een half jaartje oud en deden het perfect in mijn oude behuizing met packard bell moederbord en een Pentium D 9xx processor.

het geheugen van dell is dat geen ecc geheugen??
oftewel zou dat geregistreed geheugen zijn dat niet op je nieuwe moederbord kan draaien??

Hoi !

Als je probeert op te starten hoor je dan bios-beeps ?

(Tenminste: als er een speaker op je mobo zit)

Sluit dan even een speaker aan.

Dan: voor de rest alles maar afkoppelen, beginnen met alleen mobo en processor.

Opstarten d.m.v. de juiste twee pinnen op je mobo kort door te verbinden.

Hoor je bios-beeps ?

Zo nee, stoppen met zoeken; de fout zit in je mobo en/of processor.

Zo ja, 1 geheugenstrip toevoegen, opnieuw opstarten, zelfde verhaal, etc. etc.
Doorgaan tot je de fout gevonden hebt.

Succes,

Harry.

Hallo ! ,

Pc opgestart ( moederbord samen met de processor ) voor de rest alles afgekoppeld en nu maakt hij een stotterend geluid.In elk geval klinkt het niet zo gezond meer als hiervoor.En geen piepjes.

Gr ,

Haico.

Hoi !

Als je zeker weet dat je mobo goed aangesloten is en geen sluiting maakt: terug naar de PC-boer en garantie claimen op je mobo.

Let wel: ik ga ervan uit dat ook de processor correct geplaatst is en de coolerfan juist aangesloten.

En geloof me; ik bouw elke week wel 2/3 PC's, maar geen bios-beeps daar zou ik niet blij van worden !

Greetz,

Harry.

Sorry ik heb niet goed gekeken ik dacht dat ik de speaker al aangesloten had maar dat was niet zo dus die heb ik nu snel even aangesloten op het moederbord en ja ! 2 piep geluiden 1 zachte en daarna 1 harde dus processor is helemaal gezond ! :D

Maar pc valt nog steeds wel uit en hij maakt nu ook weer een gezond geluid nadat ik alles weer aangekoppeld had.

Hoi !

Gewoon beginnen met 1 geheugen-module, weer controleren, etc. etc. totdat je de fout gevonden hebt !

Greetz,

Harry.

Ik ben er achter gekomen dat het normaal is dat de pc uitvalt in de handleiding hij start 3 keer automatisch op zodra de aan knop ingedrukt wordt en dan krijg je 3 keer het msi scherm te zien.

Via delete zou je in de bios moeten komen wordt er in de handleiding duidelijk gemaakt.Maar ik geraak er niet in.Hij geeft dan aan zodra ik op delete druk : Overclocking failed.Terwijl ik niet eens ben gaan over clocken ik probeer alleen maar in de bios te komen.En dan geeft hij aan dat ik op een knop moet drukken behalve delete om in de bios te komen maar dat doet hij niet hij blijft gewoon hangen.En na een tijdje valt hij uit.

Weet iemand hier wat op hoe ik in de bios kan komen ?
Want ik moet mijn dvd rom speler activeren zodat ik windows kan installeren.
En anders neem ik wel contact op met msi de aankomende maandag of zijn ze nu ook te bereiken op dit tijdstip ?

Gr , Haico.

Laatst bewerkt:
Hallo ! bedankt voor je reactie.

Moederbord komt niet tegen de kast aan dus geen kort sluiting.En windows heb ik nog niet eens geïnstalleerd aangezien dat niet gaat omdat hij uit valt.

Toch nog even hier op terug komen, want dat is niet het antwoord op de vraag of de afstandsbusjes geplaatst zijn.
Is dat wel zo? En op de juiste plaatsen? En de busjes die teveel of verkeerd geplaats waren weggehaald?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan