Nieuwe pc vindt geen draadloze netwerken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Criz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Criz

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Hallo,

Vandaag heb ik een nieuwe pc gekocht en alles leek prima te gaan. Totdat ik verbinding wilde gaan maken met het draadloze internet.

Het lukt mij namelijk niet om verbinding te maken met de router en in mijn computer geeft hij geen gevonden netwerk (van mij of de buren) weer terwijl dat bij andere computers wel het geval is.

Ik heb ook geprobeerd met een rechtstreekse verbinding van de computer met de modem te proberen dmv een UTP kabel. Dit werkte dan weer wel. Ook heb ik de modem en de router al diverse malen opnieuw gestart en de router al eens ge-reset.

Wat ik kan nu nog doen?

Alvast bedankt :)

als het antwoord op de vraag van hetwillem ja is...heb je dan het knopje of schuifje op je laptop op aan gezet

Ik heb geen idee. Waar vind ik die?

// Ik ben een leek op dit gebied dus vandaar wellicht een domme vraag. //

Een pc heeft voor een draadloos netwerk een wifi insteekkaart nodig. Die kun je herkennen aan de antenne(s) achterop.
Zit die er niet in, en dat denk ik niet, dan zit er maar een ding op: internettten met een kabel...

Hoi,porbeer eens een wifi adaptor te kopen bijv. van sweex

Er zit toch een wireless netwerkkaartje in mijn pc? In mijn vorige pc zat ook geen antenne achterop de kaart en daarmee kon ik wel internetten.

Ik heb een 'realtek pcie gbe family controller' netwerkkaart. Wellicht dat dit iets helpt?

Dat is de gewone net werkkaart. Er zit waarschijnlijk geen draadloze netwerkkaart in. Zoals ik al zei, dat is niet standaard. Jouw informatie heb je gevonden in apparaatbeheer? Dan staat onder de standaard netwerkkaart meteen de draadloze, als je er wel 1 hebt dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan