Nieuwe PC voor ±700 euro's

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorism1993

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Hallo,

Ik wil graag een pc halen voor ongeveer 700. Het systeem zal vooral gebruikt worden voor vliegsimulatie (dus een sterke processor is vereist) maar ook gewoon voor de alledaagse dingen zoals msn en tekstverwerken. Ik vond dit systeem:

http://www.mycom.nl/Product/MyCom Systeem/MyCom INTEL Q9550/249914 , volgens mij niet onaardig.
Processor: Intel Core 2 Quad Q9550
Geheugen: 4GB DDR2
HD: 1TB 7200rpm SATA II
Windows 7 Home Premium

Ook vond ik deze:
http://www.mycom.nl/Product/MP systeem/MP Intel Core i5750/285333
Processor: Intel Core i5-750
Geheugen: 4GB DDR3
HD: 1TB 7200rpm SATA II
Windows 7 Home Premium

Nadeel van de tweede is dat je er volgens mij geen andere SATA apparaten op kan aansluiten, dus er later een SSD-schijf bijkopen is dan geen optie.

Ze zijn beiden rond mijn budget. Een behoorlijke grafische kaart zit er in beide niet in, maar ik heb thuis nog een HD4670 liggen. Monitor heb ik ook nog thuis.

Dus, welke raden jullie mij aan? Of ben ik verkeerd bezig en moet ik een heel ander systeem hebben? Als dat zo is, wat zouden jullie dan aanraden. Zelf een systeem bouwen doe ik liever niet...

Alvast bedankt!

Joris

Goedemorgen,

Dan zou ik de tweede nemen de eerst is alweer wat gedateerd ,en het lijkt mij sterk dat op de huidige moederborden geen extra sata aansluitingen meer aanwezig zijn.

indedaad meestal heeft een mobo een stuk of 6 Sata aansluitingen.
Misschien even mailen naar mycom.

Houd er wel rekening mee dat er een zwakke videokaart in zit => een 4350

en de eerste heeft geen videokaart (ja een onboard)

Je hebt alleen een kast nodig? Is zelf samenstellen geen optie dan?
Vaak goedkoper en beter

Goedemorgen mukkel.

Hij heeft nog een 4670 liggen die wil hij gebruiken

och staat duidelijk in de eerst post ja...sorry slaap nog half :o

Toch blijf ik het dan zonde vinden, want je betaald voor die videokaart waar je niets mee doet.
Misschien is dit iets? :

AMD phenom II x4 955 (vergelijkbaar met de i5 750)
4GB ddr3 1333mhz geheugen
500W voeding van OCZ
dvd brandertje
500GB sata HD => waarom groter als je toch evnt. een SSD aanschaft :)
ATI 5670 => snellere kaart + DX11 ondersteuning.
Windows 7 64Bit NL
+ Montage PC en intallatie van Windows
Totaal iets boven de 700,- bij azerty

Hoi,
En dan zou je nog er voor kunnen kiezen bij Azerty om alleen de pc te bouwen zonder de windows installatie kost dan 44€ en dan zit je weer onder de 700 €.:D windows installeren moet toch wel lukken;)

Als je niet gaat overclocken, dan zou ik eens gaan kijken naar een andere Phenom versie (geen black versie). Die black editions zijn vaak een paar tientjes duurder, en als je niet overclocked is het zonde om zo'n ding in je systeem te hebben :)

Toch blijf ik het dan zonde vinden, want je betaald voor die videokaart waar je niets mee doet.
Misschien is dit iets? :

AMD phenom II x4 955 (vergelijkbaar met de i5 750)
4GB ddr3 1333mhz geheugen
500W voeding van OCZ
dvd brandertje
500GB sata HD => waarom groter als je toch evnt. een SSD aanschaft :)
ATI 5670 => snellere kaart + DX11 ondersteuning.
Windows 7 64Bit NL
+ Montage PC en intallatie van Windows
Totaal iets boven de 700,- bij azerty

Ziet er niet slecht uit, omdat ik op azerty geen pc-builder kan vinden zoals op alternate ga ik er maar van uit dat het past. Is het alleen het moederbord niet heel goedkoop?

Phr3ak

Als je niet gaat overclocken, dan zou ik eens gaan kijken naar een andere Phenom versie (geen black versie). Die black editions zijn vaak een paar tientjes duurder, en als je niet overclocked is het zonde om zo'n ding in je systeem te hebben

Overclocken heb ik geen ervaring mee, dus voorlopig ben ik het niet van plan

Overclocken heb ik geen ervaring mee, dus voorlopig ben ik het niet van plan

Dan zou ik me zelf het geld besparen, door geld in een Phenom Black Edition te stoppen, en een reguliere versie aan te schaffen :)

Het verschil met een Black Edition is, is dat de multiplier vrij gegeven is -> Is nogal handig bij het overclocken ;)

Suc6! met je verdere aanschaf! :thumb:

Oke, ik heb nu dit, lijkt sterkt op het ontwerp van Mukkel, alleen het moederbord en de processor verschillen.

Wat denken jullie?

Ziet er goed uit, als ik het zo mag zeggen! :)

Suc6! :thumb:

Als je niet gaat overclocken, dan zou ik eens gaan kijken naar een andere Phenom versie (geen black versie). Die black editions zijn vaak een paar tientjes duurder, en als je niet overclocked is het zonde om zo'n ding in je systeem te hebben :)

De 945 en de 955 scheelt 10,-
Alleen loopt de 945 standaard op 4x 3Ghz en de 955 op 4x3,2Ghz. Iets sneller dus vandaar dat 10tje extra :)
Een unlocked multiplier is alleen mooi meegenomen.
in mijn ogen is dat het tientje wel waard.

On topic:

Een moederbord hoeft niet duurt te zijn om goed te zijn :P
Ik zie dat je een ander hebt gekozen, alleen wel een rare keuze.
Je neemt een ASUS M4N75TD - Moederbord - ATX - nForce 750a SLI, met andere worden je kunt 2 videokaarten van Nvidia in SLI mode zetten.
Vandaar ook 2 pci-e sloten op dat moederbord
Je hebt zelf een ATI kaart, dus je hebt niets aan die sli mode en daar betaal je weer wel voor.
(of je moet plannen hebben voor de toekomst om 2 maal een nvidia kaart aan te schaffen : )

Ik zie trouwens wel dat ik zelf 1 van de 2 mobo's heb gekozen met een max bus van 1000 ipv de 2600 van al de andere
http://azerty.nl/8-1126-262892/asus-m4a77t-moederbord-atx.html
Dit kan ook een optie zijn, dan betaal je in iedergeval niet voor iets wat je niet gebruikt

Dan bespaar je 20,- op je mobo, steek een tienje extra in een 955 en je bent totaal 10,- goedkoper uit ;) (in vergelijking met je samenstelling)

Laatst bewerkt:
De 945 en de 955 scheelt 10,-
Alleen loopt de 945 standaard op 4x 3Ghz en de 955 op 4x3,2Ghz. Iets sneller dus vandaar dat 10tje extra :)
Een unlocked multiplier is alleen mooi meegenomen.
in mijn ogen is dat het tientje wel waard.

Voor jou is dat een tientje waard .. Voor sommige mensen nog geen euro stuiver ;)

Vindt het zelf ook wel prettig om een unlocked multiplier te hebben, echter als men toch niet gaat overclocken, en op het scherpst van de snede en PC wilt gaan samen stellen, is ieder tientje er een ;)

Dan moet dit hem maar worden he?

Kan iemand enige inschatting maken hoeveel dit beter is dan mijn huidige systeem?

Intel Core 2 Duo E4400 @ 2.00 GHz
4GB RAM, waarvan maar 3,2 gebruikt vanwege een 32 bits systeem
ATI RADEON HD4670
320 GB 7200rpm HD
Windows Vista

Maar je betaald dat tientje extra niet voor die unlockedmultiplier dat wil ik ermee zeggen. Dit is alleen een extra.
De 955 is gewoon een tandje beter als de 945.
Je typte eerder:

Dan zou ik me zelf het geld besparen, door geld in een Phenom Black Edition te stoppen, en een reguliere versie aan te schaffen
Het verschil met een Black Edition is, is dat de multiplier vrij gegeven is -> Is nogal handig bij het overclocken

Hiermee zeg je dat je extra betaald voor die multiplier, maar dat is niet het geval.
je hebt de 925 => 4 x 2,8Ghz die kost +/- 130 euro
je hebt de 945 => 4 x 3,0Ghz die kost +/- 140 euro
je hebt de 955 => 4 x 3,2Ghz die kost +/- 150 euro

Je betaald gewoon extra omdat de cpu gewoon sneller is.
Dit staat los van het feit dat de 955 goed over te klokken is vergeleken met de lagere versies

Kan iemand enige inschatting maken hoeveel dit beter is dan mijn huidige systeem?

Intel Core 2 Duo E4400 @ 2.00 GHz
4GB RAM, waarvan maar 3,2 gebruikt vanwege een 32 bits systeem
ATI RADEON HD4670
320 GB 7200rpm HD
Windows Vista

Goed pctje. :)
kwa CPU power is de AMD stukken en stukken beter als de E4400
De 5670 is de opolger van de 4670 en is ongeveer 50% sneller.

Wil je ooit meer vermogen / power in games hebben, dan kun je in deze pc zonder problemen heel makkelijk een andere grafische kaart steken.
Zonder er bij stil te staan of de rest van je pc in verhouding is.
De 500W van OCZ kan vrijwel elke kaart aan. (behalve echte stroom snoepers zoals de GTX295 /GTX460/470/480 ATI 5970)
En de CPU zal de komende tijd zeker geen optopping vormen

Laatst bewerkt:
Maar je betaald dat tientje extra niet voor die unlockedmultiplier dat wil ik ermee zeggen. Dit is alleen een extra.
De 955 is gewoon een tandje beter als de 945.
Je typte eerder:

Dan zou ik me zelf het geld besparen, door geld in een Phenom Black Edition te stoppen, en een reguliere versie aan te schaffen
Het verschil met een Black Edition is, is dat de multiplier vrij gegeven is -> Is nogal handig bij het overclocken

Hiermee zeg je dat je extra betaald voor die multiplier, maar dat is niet het geval.
je hebt de 925 => 4 x 2,8Ghz die kost +/- 130 euro
je hebt de 945 => 4 x 3,0Ghz die kost +/- 140 euro
je hebt de 955 => 4 x 3,2Ghz die kost +/- 150 euro

Je betaald gewoon extra omdat de cpu gewoon sneller is.
Dit staat los van het feit dat de 955 goed over te klokken is vergeleken met de lagere versies

En wat moet iemand met een CPU, die feitelijk bedoeld is voor overclockers ? Er wordt al aangegeven dat ze daar geen verstand van heeft o.i.d. Dus een Black Edition is leuk .. Maar schiet zijn doel voorbij .. Er zijn ook Phenoms van dezelfde snelheid te vinden en schappelijker geprijst ;)

En .. met die snelste Phenom die je aangeeft .. Leg er 50 euro erbij, en je hebt een six-core versie van de Phenom ;)

Zo kan ik er nog wel 100 verzinnen.....

Dan mag jij een phenom noemen die even snel is. En nee de 945 is niet even snel die is langzamer.

Ik adviseer de TS alleen de snelste CPU die in zijn budget past..
Vliegsimulaties vragen nu eenmaal veel van je cpu.

Het gaan helemaal niet om het overklokken-multiplier verhaal, maar dat kwartje valt niet helemaal heb ik het gevoel.
Maar ik ga hier niet verder op in want dit is een beetje off topic.

En wat moet iemand met een CPU, die feitelijk bedoeld is voor overclockers ? Er wordt al aangegeven dat ze daar geen verstand van heeft o.i.d. Dus een Black Edition is leuk .. Maar schiet zijn doel voorbij .. Er zijn ook Phenoms van dezelfde snelheid te vinden en schappelijker geprijst ;)

Ik neem de 945 wel, het is wel een CPU waar ik 2 jaar mee zal moeten doen, dus misschien ga ik hem nog wel eens overclocken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan