Nieuwe pc voor de inkomende titel: Guild Wars 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mastho

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2012
Hallo,

Ik ben op zoek voor een redelijke computer voor GW2, ultra settings hoeft nou ook weer niet persee maar als het mogelijk is, graag :P
Requirements:
- Geen muis, toetsenbord of beeldscherm nodig
- met windows 7 64 bit pakket
- 500-1000gb aan geheugen
- Assemblage door bedrijf: Ja
- Een systeem waar ik de komen paar jaar de nieuwste games nog op atleast good/high kan hebben.
- Behuizing hoeft niet mooi te zijn

Dit is eigenlijk alles dat ik vraag, voor een budget van 700 euro.
Ik hoop dat dit te doen is, wat mij betreft investeer je extra veel in de graphics card, zolang dat onder het budget blijft.

Het liefst zou ik hebben dat je het op Alternate.nl bij elkaar zoekt, maar Azerty of een andere site mag ook, ik heb namelijk ook nog een vriend die het eventueel voor mij zou kunnen assembleren, maar ik weet niet of ik dat wel helemaal kan vertrouwen :P

Groeten Thomas.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij,

Heb je e=mail even verwijderd er wordt alleen via de site geholpen heeft een ander er misschien ook nog wat aan succes met de vraag.

ik heb zelf wat rondgekeken en vraag me af of het volgende goed genoeg zou zijn voor GW max settings:

OPERATING SYSTEM: Windows® 7 Home Premium, 64Bit, English
PROCESSOR :2nd Generation Intel® Core™ i3-2120 (3M Cache, 3.3 GHz)
MEMORY: 6GB (1x2GB, 1x4GB) DDR3 at 1333MHz
OPTICAL DRIVE :Slot-Loading Dual Layer DVD Burner (DVD±RW, CD-RW)
CHASSIS COLOR :Matte Stealth Black with Dark Chrome Accents
VIDEO CARD: 1GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GT 545
HARD DRIVE :1TB SATA 3Gb/s (7,200RPM) 32MB Cache
WIRELESS: DW1502 Wireless-N WLAN Half Mini-Card
ALIENFX: AlienFX Color, Quasar Blue
PRE-INSTALLED SOFTWARE :Steam Factory Installed and Steam Extra Content
AUTOMATIC UPDATES: 240W External Power Supply

Laatst bewerkt:
GT545 is een budget kaart geen game kaart gamen ga je op dit systeem niet doen
laat staan GW op low zal nog moeilijk worden

wil je GW op max hebben zul je heel wat meer aan de videokaart moeten besteden (toch wel rond de 200 euro)
ik denk dat je het met een HD7850 als videokaart al haalt

zeer zeker ja voor die kaart heb je minimaal een 500watts a-merk voeding nodig
Corsair Builders series of OCZ stealthXstream series

Voor wat het waard is heb ik de beta test van Guild Wars 2 gespeeld op mijn HD 6870 die ik heb gekocht voor €150.
Ik kan de game op max settings spelen, maar het zou wel wat soepeler kunnen. firest0rm heeft dus gelijk wat betreft een videokaart voor ongeveer €200.
Ik ben zelf ook een nieuwe videokaart aan het uitkiezen voornamelijk voor GW2, en mijn oog is met de hulp van firest0rm gevallen op de nieuw uitgekomen GTX 660 Ti kaart. Die moet performance voor een lagere prijs bieden.
De kaart kost zo'n €300 maar dan heb je wel een hele goeie dus nog jaren meekan. Ik denk zelfs dat het in jouw budget past. Maar ik ben geen expert, ik zou dat overlaten aan de andere gebruikers.

Mvg,

Hyunato

Like i said, ik/ jullie mogen voor mij zoveel mogelijk geld steken in de graphical stuff, want daar gaat het mij om, zolang het daarbij maar smooth blijft lopen.
Maar waarop zou ik wat goedkopere dingen kunnen pakken als ik puur voor de gaming performance van het toestel ga?

In principe kun je op alle onderdelen besparen als je puur een gaming pc bouwt. Behalve op de videokaart dan natuurlijk.
Als je een duurdere processor, geheugen, moederbord of voeding neemt dan nodig is, verbeterd het de prestaties in een game niet.

Als je één videokaart in je PC hebt, hebt je geen grote voeding nodig.
Als je alle aansluitingen op je moederbord hebt die je nodig hebt, is een duurdere met meer opties nutteloos.
Als je meer geheugen in je PC stopt dan de game gebruikt, win je niks.
En als je een super snelle processor met een miljoen cores koopt, ondersteunen 9/10 games het niet eens.
Laadtijden in een game hangen wel af van je hardeschijven, maar dat is niet belangrijk voor iedereen. En om hiervoor een snelle setup te bouwen, ben je relatief veel geld kwijt.

Maar er zijn zat mensen die veel meer doen op hun PC dan gamen en dus wel willen investeren in die hardware.

Nogmaals, ik ben geen expert, dit is mijn humble opinion.

Mvg,

Hyunato

ik snap wat je bedoelt, maar had misschien mogen zeggen dat ik toch n flinke gamer ben, en dat het lang niet alleen bij gw2 zal blijven maar vele vele meer. Problem is though ik zie niet wanneer een moederbord nutteloze opties voor mijn systeem zou hebben, en hoe groot de voeding nou precies moet zijn voor een videokaart etc..

AMD Processors AMD FX-6100 Boxed € 115,45 € 106,95
Processorkoeling Cooler Master Hyper 212 EVO € 25,95 € 25,80
Moederborden Asrock 970 Extreme3 € 69,50 € 72,45
DDR3 SDRAM Corsair CMV8GX3M2A1333C9 € 39,63 € 36,90
Serial ATA harde schijven Seagate Barracuda ST1000DM003, 1TB € 79,50 € 74,90
AMD Sapphire HD7850 2GB GDDR5 € 210,- € 210,-
Towers Cooler Master 450 € 46,17 € 46,90
Voedingen Corsair Builder CX500 V2 € 49,95 € 53,90
DVD-branders LG GH24NS90 Zwart € 14,73 € 15,45
Totaalprijs bij opstellen BBG € 650,88 € 643,25

Zou precies goed genoeg voor mij kunnen zijn, tenminste zeker goed genoeg voor gw2 on high settings?

Ja dat wel, maar als je de komende jaren nog de nieuwste games op medium/high wilt spelen...dan weet ik het niet.
Misschien kan je dan beter voor een 7950 gaan. Als je liever die extra €50 wilt besparen is de 7850 een prima keus.

ik denk dat ik dan gewoon met de 7850 ga, het is voor mij geen probleem om volgend jaar of over 2 jaar nog ns een upgrade te doen, ik zit er op het moment gewoon te krap voor, tegen die tijd heb ik wel weer genoeg geld. Dan zal deze post opgelost zijn en zal ik m zo markeren. Thanks allen!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan