nieuwe PC voor gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.
windows vista kan je toch wel gewoon van een vriend/kennis lenen? wat overbodig vind ik;)
 
Ik heb niet heel erg veel verstand van hardware helaas:)

Wat zou jij aanbevelen?

Ik zou een AM3 moederbord kiezen bijvoorbeeld die van Gigabyte. Daar kan een AMD Phenom X3 720 processor op, die een zeer goeie prijs/prestatie verhouding heeft. Beter dan de Intel Core 2 Duo 8400.
Hier moet dan nog wel DDR3 geheugen op, maar dit is tegenwoordig nauwelijks duurder dan DDR2.

Daarnaast is de ATI 4770 kaart een videokaart met een zeer goeie prijs/prestatie verhouding. Sneller dan een GTS250, maar minder duur. Alleen is ie mij 4launch niet goed leverbaar zie ik.
 
Ik zou een AM3 moederbord kiezen bijvoorbeeld die van Gigabyte. Daar kan een AMD Phenom X3 720 processor op, die een zeer goeie prijs/prestatie verhouding heeft. Beter dan de Intel Core 2 Duo 8400.
Hier moet dan nog wel DDR3 geheugen op, maar dit is tegenwoordig nauwelijks duurder dan DDR2.

Daarnaast is de ATI 4770 kaart een videokaart met een zeer goeie prijs/prestatie verhouding. Sneller dan een GTS250, maar minder duur. Alleen is ie mij 4launch niet goed leverbaar zie ik.

Onder welke socket valt de AM3 van gygabyte?:)
En wat kost deze?
 
Onder welke socket valt de AM3 van gygabyte?:)
En wat kost deze?

Ik heb een linkje in m'n vorige bericht staan. Het is een moederbord van het merk Gigabyte waarop processoren passen met een socket AM3, namelijk AMD Phenom II processoren.

Klik voor volledig systeem bij Azerty.

Als je niet wilt wachten op de videokaart, dan zou je een ATi 4830/4850 als alternatief kunnen kiezen. Daarnaast zou ik de 59 euro voor montage/assemblage in m'n zak houden. Probeer het zelf gewoon. Zo moeilijk is het niet, maar wel heel leerzaam.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een systeem wat ik denk ga nemen.

Ik heb dus nu de samenstelling klaarstaan:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkel...t[47465]=1

Nog een vraag.

Stel dat ik in de toekomst een groter beeldscherm aanschaf.
Ik heb nu een 17" scherm.
Is het dan mogelijk om met dit systeem een groter beeldscherm aan te schaffen?
Ik heb ook een HD ready samsung LCD tv van 22", zou ik deze dan op mijn systeem kunnen aansluiten?
 
Je link doet het niet.
Maar je kunt zonder problemen een grotere monitor aansluiten, dat is bij de huidige generatie videokaarten geen enkel probleem meer.
Met gamen wordt het een ander verhaal, een groter beeldscherm brengt uiteraard een grotere resolutie met zich mee waardoor de videokaart steeds meer pixels tegelijk moet verwerken.
 
deze is het.. wat vinden jullie hiervan?
 

Bijlagen

  • pc.JPG
    pc.JPG
    58,8 KB · Weergaven: 40
Ziet er goed uit. Wat voor games ga je spelen?
Als het bijvoorbeeld GTA IV is kun je denk ik beter voor een opstelling gaan met de AMD Phenom II X3 720, dat is een triplecore op 2800 MHz die minstens net zo goed presteert als de Intel Core 2 Duo E8400.. Vooral bij GTA IV ga je het verschil wel merken aangezien deze meerdere cores kan gebruiken.
Tevens is ie ook een stukje goedkoper..
 
GTA4 is wel een spel wat ik wil gaan spelen ja:)

Zou een iets duurdere/betere videokaart zin hebben?
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat de Phenom II X3 720 op leverstatus "2-3 dagen, op voorraad bij leverancier" staat, zelfde als de E8400.

Als je dat spel gaat spelen is het wel handig om voor de AMD te gaan. Deze is niet alleen iets goedkoper, net zo snel en ook wat beter op de toekomst voorbereid, maar heeft ook het volgende leuke handigheidje:
Het is een zogenaamde Black Edition, dat betekent dat de multiplier vrijgegeven is waardoor het zeer eenvoudig is deze processor te overclocken.

Edit: zie ook dat je toch wel gaat multitasken, daar komen de 3 cores toch ook weer van pas.
 
Laatst bewerkt:
En die zit ook in die ADM?

En is de videokaart goed genoeg?
Ik vind hem vrij goedkoop eigenlijk:)
Als ik daar wat meer in investeer, ga ik er dan veel op vooruit?
Zo ja, welke kart kan ik dan het beste nemen?
 
De AMD is juist de triplecore, de Intel E8400 is een dualcore.
En voor GTA IV is het wel raadzaam een iets duurdere videokaart te nemen, het is toch wel een behoorlijk zwaar spel. Ik zie dat je er nu een nVidia GTS250 in hebt zitten, wellicht is het handig deze op te schalen naar de 260, of anders een ATI Radeon HD4890.
Daar ga je inderdaad wel wat van merken.
 
Okey, dan hou ik de samenstelling van MrBeanstra aan.
Daar zit de Club 3D HD 4770 - Grafische adapter - Ra in(code Id 213073 op azerty.nl)

Kan je me de codes geven van de grafische kaarten die je aanbeveeld?
 
Hmm.. dan is het maar goed dat ik jullie hulp vraag, ik heb er echt de ballen verstand van:p

Welke videokaart zou je erbij doen dan?

En hoe vindt je die samenstelling verder?

Edit: dit is de samenstelling met de Asus 260, kan dat?
 

Bijlagen

  • pc.JPG
    pc.JPG
    56,1 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Dan ga ik waarsschijnlijk voor deze samenstellen.

Hartelijk dank voor je hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan