Nieuwe PC voor games/game engines/3D modelen, renderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chilly

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2012
Mijn budget is 1200 euro, inclusief assemblage en windows 7 maar zonder beeldscherm en muis/toetsenbord. Ik wil ermee een beetje gamen maar vooral zelf games/gamemappen maken in bijvoorbeeld Cryengine, UDK, Unity enz. Ook wil ik ermee 3ds max'n en zware renders kunnen maken.

Het liefts samengesteld in winkelmandje bij Azerty.

Alvast bedankt!

@rambo lijkt me niet slim in belgie is alle hardware duurder dan in nederland
jullie betalen namelijk 21% btw en wij hebben 19% btw dat kan behoorlijk wat verschillen in prijs/prestatie

mooi dan koop ik mijn volgende pc ook in Nl ;) was alleen om effe je een idee te geven qua modellen en mogelijkheden :d

klikerdeklik
game systeem met 8GB werkgeheugen en een I7 2600 processor voor rendering applicaties
een GTX570 game videokaart kan iedere game met gemak aan
64GB SSD schijf voor windows zodat deze snel opstart
1TB HDD samsung spinpoint F3
600watts A-merk voeding
DVD brander/lezer
Coolermaster Elite 430 behuizing

windows 7 64 BIT zul je zelf moeten installeren
de hardware word voor je geplaatst hierbij krijg je 1 jaar garantie

EDIT: als je vind dat je te weinig werkgeheugen hebt dan kun je altijd nog de SSD weg doen en 2 x 4GB werkgeheugen erbij plaatsen

Laatst bewerkt:
Ik zou inderdaad zeker voor de 16gig gaan. 3DS is een enorme geheugenvreter en een van de weinige applicaties die echt veel mem rechtvaardigen.

570 en 6970 zijn even duur. Lijkt mij om het even, behalve dat nvidia vaak iets beter wordt ondersteund in de meeste rendersoftware. Dat meenemende lijkt me de 570 net iets beter

Oh oke dan neem ik de 570, is de 600 watt wel voldoende dan?

Ja hoor, tenzij je voorbereid wil zijn op een tweede kaart, maar anders is dat ruim voldoende

Ik gebruik zelf al jaren een wireless USB stick, ook om te gamen en dat gaat prima. Beter bereik en minder vermogen dan de meeste inbouwkaarten. Anderen zweren bij inbouwkaarten, maar ik heb sinds mijn overstap 5 jaar geleden nooit meer de behoefte gehad een inbouwkaart te nemen.

Texture geheugen is relatief klein. Het belangrijkste is de displayarea. Bij grote schermen is er meer geheugen nodig. Voor rendering speelt videogeheugen geen rol. Tenzij je op 2500x1600 speelt of meerdere (HD) schermen aanstuurt heeft geheugen redelijk weinig invloed op de performance zelfs met slechts 1 GB. Meer is altijd mooi natuurlijk, maar het wordt te vaak ook als marketingstunt gebruikt.

dit moederbord is te traag om 2 van de GTX570 in sli te draaien
dit kan zo meer dan 20% prestatie verlies zijn
dit komt omdat je moederbord niet meer dan Sli x4x4 (4 lanes per kaart) kan aanbieden en een GTX570 heeft minimaal 8 lanes nodig
wil je dus alsnog die 2de GTX570 ernaast plaatsen zonder prestatie verlies dan zul je een duurder moederbord moeten kiezen

ook overklocken is niet mogenlijk met dit moederbord daarvoor heb je een Z68 of P67 chipset nodig
het moederbord wat je nu hebt is H67 en die ondersteund het overklocken niet!

dus je zult voor dat soort dingen een veel duurder moederbord moeten kopen
Zoiets als een Asus sabretooth p67 of ASRock Z68 Extreme4 Gen3 die kosten beiden rond de 160 euro

Asrock extreme 4 gen3
Asus sabretooth p67

Laatst bewerkt:
die kan ook
The PCIEX8 slot shares bandwidth with the PCIEX16 slot. When the PCIEX8 slot is populated with a PCI Express graphics card, the PCIEX16 slot will operate at up to x8 mode.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan