Nieuwe pc, voor lichte games

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hille

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2005
Berichten
48
Ik wil binnenkort een computer kopen, bij www.okepc.nl. (zeker weten bij die winkel) Daar kan je kant en klare computers kopen, maar ook zelf samenstellen (niet in elkaar zetten, daar begin ik niet aan als meisje :p ). Nou heb ik er niet veel verstand van, maar al wel veel vooronderzoek gedaan, en ik kwam op een computer die me wel wat leek, maar te duur was. Nu wil ik de inhoud zo veranderen dat hij én goed is, en niet te duur is.

Ik wil ermee:
lichte games doen, zoals op internet flashgames en Sims Deluxe bijv. Oudere spellen dus. Ik speel wel elke dag games, dat wel.
Verder gewoon als huis, tuin en keuken computer.
Hij moet STIL zijn (of tenminste, weinig lawaai maken)
En met beeldscherm 900 euro max zijn. Liefst wat minder.

Ik wil graag een goede computer, waar ik een tijd mee vooruit kan. Ik ben niet van plan in de computer te gaan 'verbouwen' of overclocken of wat dat ook mag betekenen. Dat hij stil is én Sims Deluxe aankan, is het meest belangrijk voor me. Ik wil dus geen échte gamerscomputer. Een gewoon normale videokaart, is bijv. genoeg. Ik dacht dat ik persee een 6600 GT moest hebben of 6800 GT, maar als ik bijv. een goedkopere 6600 kan krijgen bij deze winkel, en deze is voor een gewoon spel, en gewone verwachtingen goed, dan heb ik die dus liever.

En ik twijfel steeds over welke ik wil en welke samenstellingen. Ik had een samenstelling bedacht, maar die werd veeeel te duur. Verder kreeg ik een offerte van de winkel, die liep ook net boven de 1000 euro. Dat was een pentium 4. Ik ga dus toch voor AMD Athlon, omdat deze goedkoper is.

Ook had ik gelezen op een forum, dat ik een voeding van 350 of 400w moest hebben. Maar bij de meeste computers zit eentje van 300 of minder. Wat zou dat voor mij betekenen? Als ik een van 300 heb, en dan de dingen doe, die ik hierboven heb genoemd. Wat voor consequenties heeft een groter of klein aantal w?

Hier staat, dat je de computer zelf kan samenstellen. Hier wordt een compleet pakket van 999 euro genoemd. Misschien dat dit toch wat is voor me, en dan sommige onderdelen verandert.
http://www.okepc.nl/web/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemid=30
 
Laatst bewerkt:
Videokaart voor lichte games

Ik ga een computer kopen en ik wil die voor een gedeelte zelf samenstellen.
Nu zit ik met een videokaart. Die mag eigenlijk max. 100 euro kosten.

Ik speel eigenlijk alleen kleine spelletjes op internet, flashspellen, en verder Sims Deluxe (dus niet de nieuwste van de nieuwste).
Ik had een lijstje gevonden hier op het forum, met welke videokaarten het beste voor dit spel waren.
Nu zijn er bij de winkel waar ik alles ga kopen, niet alle soorten te krijgen.
Ik vroeg me af welke het beste waren:
http://www.okepc.nl/web/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=36
Zelf dacht ik een van deze, maar ik heb er helemaal geen verstand van:
ATI Radeon 9250 128MB AGP Peak €.46.00
ATI Radeon 9550 256MB AGP Asus €.69.00
ATI Radeon 9550 256MB AGP TV-DVI Peak €.62.50
ATI Radeon X300 128MB PCI-X €.62.00
ATI Radeon X550 256MB PCI-X Asus DDR2 €.75.00
ATI Radeon X700 512MB PCI-X Super €.99.00

PCI Geforce FX5200 128MB videokaart €.69.00
Geforce 6600 256MB PCI-X Peak €.92.00
Geforce 6600LE 256MB PCI-X Asus Silencer €.99.00
Deze kan nog net: Geforce 6600TD 256MB PCI-X Asus Silencer €.110.00

Ik heb wel naar die testen gekeken, maar dan staat er zo Ati X550 PCI nog wat en dat staat dan in dit rijtje hierboven aan niet. Dus ik snap er niets van. Het leek mij handiger om aan te geven tussen welke ik kon kiezen.
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen met deze keuze.
 
Laatst bewerkt:
Hallo !

Als je de PC nog gaat bouwen ga ik er maar vanuit dat je een MOBO met een PCI -slot i.p.v. een AGP-slot neemt ?

Dus dan hebben de AGP-kaarten die je noemt geen zin !

Dus: bedenkt eerst wat voor MOBO + proc. je wilt, dan kunnen we proberen je een gefundeerde raad te geven.

Greetz,

Harry.
 
Oei, daar had ik zo niet aan gedacht. Ik heb een basiscomputersysteem en daar kies ik bepaalde onderdelen uit die ik wat minder of wat beter wil hebben. Want de computer in totaal wordt een budgetcomputer. Als ik het goed begrijp, is PCI dus beter dan die andere? Dus ik kan beter een samenstelling zoeken met de PCI en daar een kaart bij zoeken?
Ik zal even wachten met gegevens neerzetten, want ik raak helemaal in de war over wat ik nu wil. Ik ga maar weer eens nóg meer doorlezen hierover. Wou eerst een AMD nemen, maar nu ik las dat daar problemen mee zijn vaak met de warmte, ga ik misschien toch voor pentium. Bedankt voor het meedenken. Ik weet nu in elk geval dat er verschil is tussen PCI en dat andere, dat wist ik al niet, dus ik heb weer wat geleerd.
 
Laatst bewerkt:
Probleem met warmte ? ten opzichte van Pentium zal er een verschil tussen zitten maar of dat nou über groot is denk het niet. PCI is idd beter voor spellen op het moment, maar de gestelde games is AGP een betere keuze, omdat AGP goedkoper is. Ofja meestal toch.

Greetz. G-M
 
Mag ik je een tip geven?
Ga gewoon persoonlijk naar okepc en laat je adviseren.
Vertel de verkoper het verhaal wat je hier neergezet hebt dan kunnen ze jou direct advies geven, en eventueel suggesties geven voor veranderingen.
Dat werkte vroegah tenminste perfect bij die zaak.
 
Het is dat ik tijd over heb :) maar hier een voorbeeldconfiguratie met prijzen volgens okepc.nl:

Code:
Moederbord + Geluidskaart + Netwerkkaart:
- Asus A8N-VM nforce6100 VGA SATA 1394 PCI-X skt939 	72 euro

Processor + Koeler:
- AMD Athlon 64 3200 skt 939 Box			99 euro

Geheugen:
- DDR PC3200 512 MB (400)				69 euro

Behuizing + Voeding:
- A-Open H600B miditower 350w Black			89 euro

CD Brander: 
- CD-rewriter 52*32*52* met NERO software zwart		30 euro

DVD Speler:
- DVD-rom speler 16*48* met DVD-software zwart		25 euro

Harde schijf:
- Maxtor SATA 250GB harddisk 7200 16MB			84 euro

Muis:
- Logitech MX-400 Laser muis				37,50 euro

Toetsenbord:
- Logitech standaard toetsenbord zwart OEM PS2-USB	15 euro

Luidsprekers:
- Logitech S200 speakerset black oem 2.1		29 euro

Videokaart:
- ATI Radeon X300 128MB PCI-X				62 euro
						
Beeldscherm:
- Samsung 920N 19 inch TFT 8ms silver 700:1		255 euro

						totaal: 868 euro

Uiteraard kun je dingen weglaten als je ze al hebt, zoals toetsenbord, muis en luidsprekers. Deze pc zou meer dan voldoende moeten zijn voor huis- tuin en keukengebruik en draait ook makkelijk The Sims. Bovendien zit er nog een mooi zwart tft beeldscherm bij ook! (En verder is de behuizing etc ook in het zwart)
 
Twee topics samengevoegd, past prima bij elkaar.
 
Mag ik je een tip geven?
Ga gewoon persoonlijk naar okepc en laat je adviseren.
Vertel de verkoper het verhaal wat je hier neergezet hebt dan kunnen ze jou direct advies geven, en eventueel suggesties geven voor veranderingen.
Dat werkte vroegah tenminste perfect bij die zaak.
Goede tip, dankje wel. Ik heb wel mailcontact gehad met hun, maar zo kom ik er niet uit. Ik heb vannacht de hele nacht wakker gelezen en over die PCI enzo liggen te woelen ahhaha, echt vreselijk. Ik ga gewoon nog één of twee dagen even flink in de 'boeken' (hier dus) lezen, want de ene keer is dit beter en de andere keer dit weer, en ik moet gewoon een goede computer hebben maar niet te duur, want het loopt nu steeds te duur uit:(

Ik had nog wel een vraagje, voordat ik de opzet van Mathijs rustig bekijk, want er stond in een offerte van okepc, dit:
videokaart Geforce 6600 256MB PCI-X Asus TOP Silencer

Maar was het niet zo dat je bij een videokaart vavn 6600 GEEN 256 MB moest hebben? Is dat nuttig om te veranderen in een 128 mb? Dat zal eerder goedkoper uitpakken dan duurder, lijkt me?:rolleyes:
 
Het is dat ik tijd over heb :) maar hier een voorbeeldconfiguratie met prijzen volgens okepc.nl:

Code:
Moederbord + Geluidskaart + Netwerkkaart:
- Asus A8N-VM nforce6100 VGA SATA 1394 PCI-X skt939 	72 euro

Processor + Koeler:
- AMD Athlon 64 3200 skt 939 Box			99 euro

Geheugen:
- DDR PC3200 512 MB (400)				69 euro

Behuizing + Voeding:
- A-Open H600B miditower 350w Black			89 euro

CD Brander: 
- CD-rewriter 52*32*52* met NERO software zwart		30 euro

DVD Speler:
- DVD-rom speler 16*48* met DVD-software zwart		25 euro

Harde schijf:
- Maxtor SATA 250GB harddisk 7200 16MB			84 euro

[U]Muis:
- Logitech MX-400 Laser muis				37,50 euro[/U]

Toetsenbord:
- Logitech standaard toetsenbord zwart OEM PS2-USB	15 euro

Luidsprekers:
- Logitech S200 speakerset black oem 2.1		29 euro

Videokaart:
- ATI Radeon X300 128MB PCI-X				62 euro
						
Beeldscherm:
- Samsung 920N 19 inch TFT 8ms silver 700:1		255 euro

						totaal: 868 euro

Uiteraard kun je dingen weglaten als je ze al hebt, zoals toetsenbord, muis en luidsprekers. Deze pc zou meer dan voldoende moeten zijn voor huis- tuin en keukengebruik en draait ook makkelijk The Sims. Bovendien zit er nog een mooi zwart tft beeldscherm bij ook! (En verder is de behuizing etc ook in het zwart)
Woooow, hartstikke bedankt voor je tijd die je hierin hebt gestopt! Echt te gek. Hier schiet ik écht wat mee op :thumb:
Ik heb al gekeken,
- de muis kan weg dus -37,50
- Ik wil wel graag een dvdbrander dus dat wordt dan 10 euro meer: DVD-rewriter NEC 3550 16* oem NERO6 zwart €.40.00
- En het geheugen is dus zo echt goed, ik heb geen 1024 mb nodig? :)
- En waar staat dat het beeldscherm zwart is? Er staat achter 8 ms, silver...? Nou maakt me dat niets uit, want het beeldscherm staat op een afstand van de systeemkast zeg maar. Ik denk dat ik wel iets met dit lijstje ga doen zo, dit is helemaal perfect.
Zet ik me nu niet helemaal vast op dat VGA? Bij het moederbord staat PCI-X , waar slaat dat op? Dat ik hem nog kan verbouwen later ofzo?
- En de laatste vraag, er wordt nergens op hun site genoemd hoeveel usb ingangen er zitten. Zitten er standaard een bepaald aantal op, of moet ik daar nog duidelijk naar vragen?
Oh ja, en Windows XP komt er nog bij, en de werkuren van die winkel.

Dit zou op deze manier een stille computer zijn? Want daar heb ik niet meer naar gevraagd.

Bedankt nogmaals!!
 
Laatst bewerkt:
k heb de offerte gekregen, nadat ik de computerinhoud van hierboven heb opgestuurd. De prijs valt me erg mee!
Alleen hebben ze éénding verandert, en ik vroeg me af of ik hier mee akkoord moet gaan:
In plaats van de:
ATI Radeon X300 128MB PCI-X 62 euro
De:
Geforce 6200 256MB PCI-X TC Asus 55.00

Hij is goedkoper, maar waarom zou ik de een of de ander moeten kopen?
 
Geheugen: je kan later altijd nog geheugen erbij zetten, 512MB is in principe voldoende voor windows + spellen.

Beeldscherm: ik weet niet zeker of deze er ook in het zwart is, dat kun je het beste in de winkel even navragen.

PCI-X is een soort aansluiting op je moederbord, de opvolger van AGP. Alle nieuwe videokaarten gebruiken zo'n beetje deze aansluiting dus hier hoef je je geen zorgen over te maken.

Qua USB aansluitingen, ik denk dat er 4 op het moederbord zitten en ook nog 2 aan de voorkant van de kast. Je kan er later altijd nog 2 extra poorten bijzetten op het moederbord of gewoon via een usb-hub.

Als je hem echt helemaal stil wil hebben zou ik er een Zalman koeler opzetten, in plaats van de standaard koeler die bij de processor zit. Hier betaal je een paar tientjes meer voor maar dit scheelt wel aanzienlijk in het geluid. Wanneer er dan nog steeds teveel herrie is, kun je een soort schuim-lappen tegen de binnenkant van de kast plakken die geluid absorberen, maar niet alle winkels hebben dit op voorraad.

edit: die andere videokaart lijkt me ook prima, is waarschijnlijk een aanbieding oid.
 
Aah duidelijk.
Ik kreeg net ook mail, ik heb deze vragen ook aan de winkel gesteld.
De x300 is op, vandaar.
Er zitten 2 usb aan de voorkant en 4 achter.
De computer zou zeer stil moeten zijn, volgens de winkel want:
deze computer is zeer stil (voeding / processor fan)
de videokaart heeft geen fan en is dus absoluut stil.

De speakers die erbij zitten, zijn compact en daar had ik ook naar gevraagd.
En ik kan mijn laptop inruilen :thumb:
Het is ook wel een fijn idee dat ik altijd meer geheugen aan kan brengen.
Over de Zalman koeler zal ik nog even nadenken.
 
Nou ik het de computer nu thuis, en ik wou even laten weten hoe hij bevalt. Hij is muisstil (ik heb een extra koeler erop laten zetten voor 30 euro ofzo), het beeldscherm (SyncMaster 920n) bevalt hartstikke goed en geen dode pixels herkent. Toetsenbord was niet duur, maar heeeeerlijk typen :D de boxen erbij, waren wel lekker klein, alleen zit er een 'bassding' bij en dat is nogal groot, maar goed, het ziet er prachtig uit. Een zilver scherm met zwart, een zwart toetsenbord en een heeeele mooi (grote!!) zwarte kast. Dvd speler werkt perfect. Ik heb mijn laptop (waar ik gek van werd, van het uitvallen steeds) ingeruild en hoefde daardoor maar 800 euro te betalen. Beter :D
Nou ik ben helemaal blij met mijn aankoop. In het begin vond ik het scherm nogal fel, nog steeds wel, maar ik zoek nog even op internet verder wat daaraan te doen is, handmatig, want ik had iets gelezen ergens van een persoon die dit ook vond en het scherm heeft aangepast.
Hartstikke bedankt voor jullie hulp en in het bijzonder Mathijs voor deze computer zo samen te stellen :thumb: Nu heb ik een prachtcomputer, waar ik een tijd mee vooruit kan.
Er zit trouwens een programma op; 3d Mark (is het grootste programma op de harde schijf), kan ik er zeker beter niet zomaar afdonderen? :rolleyes:
 
3D Mark is een benchmark programma voor je grafische kaart, die kun je er gerust afhalen, die hebben ze er waarschijnlijk op gezet om te kijken hoe je systeem presteert.
Info

Mooi dat het gelukt is verder. :)
 
Ik ben heel erg blij dat de pc erg goed bevalt.

Wat ik nog wel even kwijt wil is dat ik schrok van de totaal prijzen die ik allemaal zag, ik heb namenlijk 1 maand geleden een pc voor mijn vriendin gebouwd welke ook alleen maar op msn zit en spellen op internet speelt, dus haar 450mhz pc was al ruim voldoende maar als ik daar was en een spel van me eigen wilde spelen baalde ik ervan dat het zo traag was.

Dus ik heb toen een nieuwe pc voor haar gebouwd en was maar goed in de 300 euro kwijt, weliswaar wel zonder monitor maar ok
 
Tuurlijk kan het goedkoper. Ik doe trouwens ook veel sims en tycoon spellen. Vooral Sims is natuurlijk een groot programma.
Verder wil ik hier zeker weten een tijd mee vooruit. Bij mijn vorige (dat was een laptop) dacht ik ook dat ik goed uit was, en hij deed het goed, maar na een jaar kwamen er allemaal problemen. Bleek die serie gewoon helemaal niet zo goed.
Ennuh: Frisian, bedankt voor de link, ik zal die even bekijken voordat ik hem weghaal. Volgens mij is het ook nog een demo en ik ga mijn graftische dingen niet controleren, ben ik neit van plan in elk geval.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan