Nieuwe pc voor simpel 3d ontwerpen en gamen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dragoni

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2009
Hey ik wil een nieuwe pc bestellen en ik ben zelf niet zo bekent met alle statistieken dat ik weet wat nou echt de moeite waard is.
Ik heb wel een beetje ervaring dus ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen.
Dit heb ik tot nu toe:

1 x Cooler Master Hyper 103, Actieve CPU koeler

1 x Microsoft Windows 8.1, OEM

1 x Intel® Core™ i7-4790, 3,6 GHz (4,0 GHz Turbo Boost) 1150 processor

1 x Corsair RM450, 450 Watt voeding

1 x Corsair Carbide Series® SPEC-02 Red LED, behuizing

1 x LG GH24NS, DVD-brander

1 x MSI Z87-G45 Gaming, socket 1150 moederbord

1 x Western Digital Blue, 1 TB harde schijf

1 x GeIL 8 GB DDR3-1333, geheugen

Ik weet dat er nog geen videokaart bij zit maar die koop ik wss er later bij. Als iemand daar nog een goede maar wel betaalbare optie voor heeft wordt dat ook op prijs gesteld.
Dus is dit wat?

MVG,
Dragoni

Hoi,

Waarom niet wat sneller geheugen nu je toch moet kopen.

Nou ik wou de kosten een beetje bij houden maar ik heb daar eerlijk gezegt ook niet heel erg nauw naar gekeken ik kan idd best naar 1600 toe.
Daar komt ook nog eens bij dat het zoiezo al een verbetering zou zijn op me huidige set-up

Ik zou je adviseren om een voeding te nemen die past bij je (toekomstige) videokaart..
Verder zie ik dat je ook geen SSD hebt gekozen (bewust?)

Wat is je budget voor je hele systeem?

In welk opzicht bedoel je voeding die bij me videokaart past?
Ik heb geen ssd gekozen omdat ik daarslechte ervaring mee heb gehad plus ik denk dat ik het nie nodig heb.
Mijn complete budget is ong 1100 euro waarvan ik ong 900 aan deze onderdelen wou uitgeven.

Als je (bijvoorbeeld) http://www.alternate.nl/SAPPHIRE/DUAL-X-R9-270X-2GB-OC-with-Boost-grafische-kaart/html/product/1103149 deze videokaart zou aanschaffen, word er minimaal een 500W voeding aanbevolen ... dan komt jouw voeding te kort en zul je weer een nieuwe (extra, omdat je daar bij de aanschaf van je destijds nieuwe pc op hebt bezuinigd..) aan moeten schaffen, wil je zonder problemen kunnen gamen ..
Welke games denk je te gaan spelen, en welk programma denk je te gaan gebruiken voor 'simpel 3d ontwerpen'?

EDIT: link naar videokaart toegevoegd ...

Laatst bewerkt:
Het 3d ontwerpprogramma is een soort autocad wysiwyg programma voor theater technische doeleinden.
De games loopt heel erg uit een... het meeste zijn toch lol en the binding of isaac. Maar ik hou er van om vaak te wisselen tussen welk spel ik speel en ik heb ook nog wel een lijst met spellen die ik wel heb maar die niet helemaal liepen zoals ik wou. Zoals tropico 3, dungeons, sims3, heroes 6 en anno 20nogwat.

Maar is goed.... dus ik heb nu als tips sneller geheugen en hoger wattage op mn voeding.
Dat valt allebei nog te doen, want ik heb nu het aangepast naar 1600 geheugen en 650w voeding. Wel van dezelfde merken.
En voor het geval ik nog niet duidelijk genoeg was over het ontwerp programma de naam is letterlijk "Wysiwyg" en zelfs de nieuwste versie zou er gemakkelijk op kunnen draaien.

En voor het geval van de videokaart heb ik nog totaal geen idee welke ik nou precies wil. Ik wil iig er een vga en dvi uitgang op hebben en in het beste geval nog een hdmi uitgang.
Dit is omdat ik 2 schermen wil hebben en nog een beamer erbij aan wil kunnen sluiten. Op dit moment het ik nog geen tweede scherm daarom staat er in het beste geval een hdmi aansluiting.

Ik hoop hem begin volgende maand te kunnen bestellen en dat ik er dan weer een heletijd tegenaan kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan