Nieuwe pc; wat te nemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Binnenkort wil ik echt afscheid nemen van mijn oude pc Win 7 een Dell XPS 420 met office 2013 + blu ray brander

Wil wel weer overgaan op een nieuwe Dell XPS 8700 desktop

Maar wat moet ik nu nemen aan geheugen. Ben geen gamer en zal waarschijnlijk daarom een quatro nemen. Films en muziek wel een pre.

Maar hoe handig is het om een 2 of 4 tb te nemen. (Volgend jaar zeker over naar Win 9.0)

8 gb of 12 gb geheugen?

De ram vind ik wel belangrijk overigens.

Scherm is ook al een apart verhaal..............tja best lastig

Budget niet echt een groot probleem.

Laatst bewerkt:
een dualcore met 4gb ram, 2tb en een full hd scherm is denk ik zat voor wat je wilt.

Als mensen meer tips hebben hoor ik het graag. Bijvoorbeeld zijn er blu ray stations die al schrijven?

En verder

12 gb of 24 gb geheugen

NVIDIA GeForce GTX 750Ti 2GB DDR5 of AMD Radeon HD R9 270 2GB GDDR5

2 TB SATA-harde schijf (7.200 rpm) of 2 TB SATA 6Gb/s harde schijf (7.200 rpm) + 256 GB mSATA Solid State-harde schijf

Verder nog een dom vraagje over Quad. Die kun je toch zelf bepalen als je je pc krijgt he?

welke programma's gebruik je voor je projecten?
moet je eerlijk zeggen dat ik em behoorlijk duur vind voor de specificaties.

de R9 270 is net even wat krachtiger dan een GTX750TI als het gaat om gaming
maar als je wilt renderen en je wilt Cuda gebruiken is Nvidia een must

als het echt bij een beetje fims kijken blijft dan heb je al zat aan een simpele i3/AMD APU dual core met 8GB werkgeheugen en is de Dell XPS dikke overkill

zelfs dan heb je aan 8Gb werkgeheugen al teveel

Laatst bewerkt:
Game eigenlijk nooit. Vooral films, muziek en foto's.

dan heb je echt geen i7 nodig en kun je met de helft van wat die dell kost al uit de voeten.

Dus 8 gb 1 tb lijkt jou al voldoende voor mij ook met de toekomst in het vooruitzicht? (9.0)??

Vooral werkgeheugen vind ik belangrijk, maar goed misschien staar ik me daar teveel op. Mijn collega ICT'er zei al je hoeft echt niet zo'n duur ding te kopen.

windows 9 zal vrijwel net zo zwaar of wellicht lichter zijn dan de huidige OS'en
werkgeheugen is alleen nuttig als je het ook echt gebruikt het maakt je pc dus niet bij voorbaat sneller.
denk aan het open hebben staan van meerdere programma's of het bewerken van video's en foto's met bijvoorbeeld Sony Vegas of Photoshop

Op dit moment is 8GB zo'n beetje de standaard voor pc's en daar heeft de gemiddelde gebruiker wel genoeg aan en ik denk eerlijk gezegd dat jij daar ook genoeg aan hebt

Opslag grote ligt natuurlijk volledig aan je zelf als jij veel foto's/video's hebt dan is 2/4TB wel een goede optie

Bedankt tenslotte is zoiets altijd aan te passen. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan