nieuwe pc wel of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Juist ik lees ook vaak dat de Mugen vaak te groot is... dus dan moet je een grotere kast nemen, die dan duurder is toch?

Het past wel in een ATX-behuizing normaal gezien, je moet gewoon low-profile RAM-geheugen nemen want het komt over je geheugenbankjes.

Hmm, er staat bij deze kast dat ie cpu koelers kan aannemen tot 145mm dus de Mugen is te groot, als ik de Mugen neem, heb ik een alternatief nodig.

Edit: naast dat de koeler soms tegen de geheugen komt, is het zo te zien ook voorkomend, dat het tegen de zij-kant komt van de kast...

Laatst bewerkt:
De bitfenix merc alpha, alleen die is gemaakt voor koelers tot 145mm. Het verschil tussen de waterkoeler die ik nu heb en de Mugen is 14,10eu. De kast kost nu 36 euro, dus als je een goed kast kan vinden die ong. 10-12 euro duurder is en de Mugen past daarin, dan is het een aantrekkelijke kast voor mij.

Neen maar ik heb een behuizing gehad uit de Elite serieu van Cooler Master en ik was er heel tevreden over :p

Als het een behuizing die even goed is als diegene ik heb gehad is hij zeker wel goed (Ik had de Cooler Master Elite 310U)

Ik had een andere processorkoeler, maar die was ong even groot als de Scythe Mugen 2 Rev B dus ik denk dat dat gaan probleem zal zijn.

Ok, ik heb je lijstje nagemaakt bij 4launch.

Alleen hebben ze daar niet allemaal exact dezelfde componenten, vooral de case. Moet je maar even kijken of je die mooi vindt.

Je zit alleen iets boven budget, 50 euro, dus ik zou de waterkoeler later toevoegen als ik jou was. Je houdt het wel even uit met de boxed koeler.

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/76488

@YannickdV Ik bedoelde eigenlijk dat ik die SSD bij 4launch ging halen, sorry voor de extra moeite, maar ik zie toch wat componenten die daar goedkoper zijn, dus die ga ik daar sowieso bestellen!

Nogmaals sorry daarvoor

OMG waarom denken mensen toch altijd dat je gaat overklokken als je waterkoeling neemt!!

Het is puur om de processor stiller en koeler te laten draaien. Zeker omdat ivy bridge nogal wat koelproblemen heeft. En om nou een luchtkoeler te kopen die er niet uitziet en je beperkt in de keuze van je kast of gewoon een waterkoeler van 10 euro meer die altijd past en ook meteen de hitte naar buiten afvoerd ipv het eerst nog in de kast te dumpen.

Wat is hier zo moeilijk aan te begrijpen?

@ChupoTF, geeft niks. Is leuk om te doen :D

1. Waterkoeling wordt vooral gebruikt door mensen die overklokken, logisch toch ?
2. Een koeler die in je kast zit, maakt niet uit of het lelijk of mooi is, het zit tenslotte in je kast.
3. Het is de airflow dat belangrijk is in een kast als je wilt dat de hitte wordt afgevoerd.

Wat is hier zo moeilijk aan te begrijpen ?

Is helemaal niet moeilijk te gebruiken, ik heb mijn systeem ook niet overgeklokt en heb gewoon waterkoeling om stiller en koeler te lopen.

Ok, maakt niet uit of ie lelijk is tenzij ie toch de case neemt die ik uitgekozen heb, aangezien die een window heeft.

Hij heeft geen geld over om nog in extra fans te steken. Dus is het handig als je meteen de hitte afvoert naar buiten.

En voor 10 EURO meer, waar praten we over!?!?!?!

Nog iets, dit is ook geen waterkoeling voor overklokkers, is gewoon een instapmodel. Net zoals de H60.

Edit: kijk deze video maar eens

http://www.youtube.com/watch?v=QAsH3AkAYOU&feature=related

@5:45 is je motivatie om er een te kopen :thumb:

Laatst bewerkt:
1. De Scythe Mugen 2 Rev. B is een fluisterstille koeler met zeer goede prestaties, hij doet nauwelijks onder voor de Antec H20. De Scythe is ook vaak getest etc, dus van zijn prestaties kan je zeker zijn, maar dat kan je niet zeggen over de Antec H20. Je kan alleen zeggen dat het een Closed Circuit Water koeler is, maar weet je of het wel echt goed is?
2. De case blijft zijn keuze, hij kan die van jou kiezen, maar ook weer niet. En ik denk dat je een pc koopt om hem te gebruiken, niet om naar de binnenkant te kijken.
3. Je weet dat een casefan om en bij de 10 euro kost, wat voor een betere airflow gaat zorgen en je pc nog beter gaat koelen. En btw, jij zei dat ik geen probleem moest maken om 10 euro maar een extra casefan kost 10 euro...

Overigens ik had het over de Antec h20, hij had het over de corsair h60

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan