Nieuwe pc wil niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

snelrennen

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
Ik zit momenteel met het volgende probleem.
Ik heb een pc samengesteld en de volgende onderdelen overal (nieuw) vandaan gehaald.
Moederbord Asus M2N32-SLI deluxe
AMD Athlon 64 X2 5000+
2 GB OCZ ddr2 geheugen (gold edition)
XFX Geforce 7600 GS

De rest is niet zo intresant denk ik.
Dit allemaal vorige week inelkaar gezet met alle dvd spelers en harde schijven.
Spanning erop, maar verder dan 1 lange piep, gevolgd door 2 kort kwam ik niet. Volgens mij is dat een probleem met de videokaart dus andere pc open en kaart omwisselen. Zelfde resultaat terwijl in oudere pc videokaart wel werkt.
Nog een andere kaart geprobeerd, zelfde resultaat.

Moederbord terug naar leverancier, getest en werkend aldaar. (zegt men)
Weer ingebouwd, nu alleen met cpu, ram en videokaart geprobeerd. Zelfde resultaat als eerder.

Iemand iedeen of sugesties?

ps Voeding 400W (nieuw)

Laatst bewerkt:
maakt de boel geen sluiting?? dus wel afstand busjes tussen moederboard gebruikt?

Yep

Afstandsbusjes gebruikt, extra opvulringen (tjes) gebruikt om zeker te zijn dat er geen sluiting is.
Busjes aan bovenzijde met tape beplakt om daar ook alles uit te sluiten.

Ik wete het niet meer

Bouw alles een uit, leg het op een plank, eerst een bios reset, zet alleen de proc erin, voeding aansluiten, speaker aansluiten, en de twee powerswitch pinnen op het mobo kortsluiten, beeps, goed, geheugen erbij, beeps, goed, videokaart erbij, beeps en geen beeld, niet goed, geen beeps en beeld, goed.

Precies gedaan wat je zegt.
Elke keer bij opstarten 1 lange beep, 2 korte beeps, zelfde eindresultaat.

zou toch niet zo zijn dat mijn voeding in elkaar stort? Als ik ga meten krijg ik een beetje minder dan 12 volt

Raar, in ieder geval geen sluiting met de kast, op een plank gaat dat moeilijk.:evil:

Ook de extra 12 v cpu voedingsstekker eraan gehangen?
De cpu eruit gehaald en opnieuw geinstalleerd?
Krijg je ook zonder ram en videokaart dezelfde bios beeps?
Zit de videokaart wel in het goede PCI-E slot?

Als de extra 12V stekker niet is aangesloten boot hij sowieso niet, cpu eruit en opnieuw geinstaleerd (kan maar op 1 manier en daarom denk ik niet fout) zonder overdreven druk of kracht, koeler opnieuw geinstaleerd en aangesloten.
Zonder ram en video exact dezelfde beeps 1*lang, 2 * kort.
op het bord zijn 2 pci-e slots, volgens handleiding moet het niet uitmaken in welke de kaart zit, allebei dus geprobeerd.

Ik vertrouw moederbord niet

Indien je nog ergens een ouderwetse pci videokaart hebt, die eens proberen, die beepcodes zijn bij een Ami bios, de videokaart, of het slot daarvoor.

Ben bang dat ik je hiervandaan niet verder kan helpen, je hebt bijna alles gedaan wat mogelijk is.:(

Heb ik ook al geprobeerd.
3 videokaarten die in andere pc wel werken, bij deze niet.

In ieder geval bedant volor de hulp

XFX Geforce 7600 GS

beschikbaar in AGP en PCI-e :confused: misschien toch wel even de moeite waard om na te kijken ;)

Zelfde resultaat terwijl in oudere pc videokaart wel werkt.

3 videokaarten die in andere pc wel werken, bij deze niet.

andere PC: PCI-e, AGP of gewone PCI kaarten?

Dat had ik ook wel gezien, maar de 7600 GS doet het wel in oude PC (AGP misschien) niet in de nieuwe. Tevens werkt er geen een van zijn oude (AGP) kaarten, zoals ik het hier lees.

Mijn vermoeden: Mobo -> SLi -> PCI-e dus
kaart: 7600 GS uit oude computer -> AGP

Ik heb verder nog een gigabyte gv-nx66128dp (pci-e) en een ati radeon x800 xt geprobeerd (pci-e).
Allemaal met hetzelfde resultaat.
Geheugen ook al gewisseld, zijn 2 bankjes van 1 gb. alle mogelijke manieren al geprobeerd, kan het niet zijn volgens mij.

Ik heb verder nog een gigabyte gv-nx66128dp (pci-e) en een ati radeon x800 xt geprobeerd (pci-e).
Geheugen ook al gewisseld, zijn 2 bankjes van 1 gb. alle mogelijke manieren al geprobeerd, kan het niet zijn volgens mij.

Wat zit er nog aan schijfstations / DVD / CD in die computer, misschien nog andere USB randapparatuur erop aangesloten. 400 Watt is niet heel erg veel.

Die heb ik allemaal losgekoppeld. Alleen cpu, ram en video over. Dat moet makkelijk kunnen.

Maar ik ga nu steeds meer twijfelen of het geheugen en het moederbord wel lekker met elkaar overweg kunnen

Ik bedoelde een ouderwetse pci kaart, misschien ergens even lenen?
Ook nog een bios reset gedaan?

Enne, over geheugen, wel vaker nieuw geheugen gekocht, wat wat gewoon kapoet was.

Zou niet weten waar ik een oude pci zou kunnen lenen, heb mijn laatste oude pctje juist 2 weken geleden verkocht.
Bios ook gereset.

Hebben jullie al eens gehoord dat sommige borden of bios versies niet met een bepaald soort geheugen overweg kan?
Zijn gewoon 2 800mhz ddr2 bankjes van 1 gb.

Ja, dat KAN, maare, die bios beeps geeft aan dat het de video kaart of slot is, druk je hem wel voldoende in het slot?

Was alleen ook maar een oppering van een eventuele mogelijkheid, je zou er gek van worden, en het is uitproberen, en dwarsstraten uitproberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan