nieuwe pc, zwart (geen scherm)

Status
Niet open voor verdere reacties.

scimmytags

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2014
hoi iedereen,
ik heb laatst een nieuwe desktop gekocht (en in elkaar laten zetten).... maar als ik mn desktop aanluit op de monitor (2 geprobeerd) dan krijg ik zwart scherm.
ik sluit hem overigens aan via een hdmi kabel, weet niet of dat het probleem is, of dat het moederbord misschien verkeerd zit.

lichtjes, ledjes van alle onderdelen lijken het prima te doen.
hoop dat jullie oplossing kunnen bieden

Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemorgen,

welke hardware heb je? en ik neem aan dat de winkel hem heeft getest misschien toch even ander type kabel proberen

Ik neem aan dat je monitor meerdere aansluitingen heeft: heb je je monitor op het juiste ingangssignaal gezet? Geeft je monitor aan dat er geen signaal is of krijg je gewoon een zwart scherm met niets erop?

Hoi,

Zijn zo te zien niet de twee systemen die in eerdere topics genoemd zijn;) en welke voeding heb je en geheugen type nr graag.
En waarom een K processor op een H bord kon dan ook gewoon de 4770 zijn

die k processor zit op een H toetsenbord, omdat ik de 70k en 70 voor dezelfde prijs kon krijgen :p.
voeding is coolermaster g650m
Corsair Vengeance geheugen - 16 GB : 2 x 8 GB - DIMM 240-pins - DDR3.

op beide monitoren stond hij op hdmi, en veranderde er niks met voor het inpluggen. hij ziet dus gewoon niks

En heb je al eens geprobeerd om de beeldschermen aan te sluiten middels een DVI of VGA kabel?

Hoi,

Mag ik vragen waarom er afgeweken is van het advies hier, ik zou morgen even contact met winkel opnemen of de pc daar wel beeld vertoonde en hebben hun misschien de oplossing

Ps had ik ook al gevraagd in mij eerste antwoord;)

Laatst bewerkt:
ja ik ga beiden doen, maar dan moet ik eerst dvi of vga kabel te pakken krijgen (pc is deel van een verhuizing en heb hier nog niet zoveel spullen staan)
ik had zon 200 euro extra te besteden dus ben ik licht afgeweken van het hier aangeboden advies (alhoewel dat wel de core was van de pc) en heb met een azerty mederwerker besproken en die kwam vervolgens met dit. (hij zei dat dit een duurzaam moederbord was .?)

verder heb ik wel 2 hdmi uitgangen geprobeerd die het beiden niet doen...

Laatst bewerkt:
zojuist ook geprobeerd met een dvi kabel, dit werkt ook niet.
handleiding erop nagelezen, alle lichtjes die aan/uit moeten staan kloppen (van het moederbord)
ik heb al een mail naar azerty gestuurd, maar heeft iemand verder nog tips?

al aangesloten op het moederbord ipv de videokaart? Krijg je beeld wanneer je de videokaart er gewoon uit hebt en je beeldscherm op het moederbord aansluit?

ok misschien een genant antwoord, maar hoe doe ik dat? (krijg ik die videokaart er ook weer makkelijk terug op)
want tot nu toe heb ik denk ik voor de hdmi kabel die van het moederbord en videokaart gebruikt. wel met het vermoeden dat mijn oude monitor misschien geen goede hdmi aansluiting meer heeft,stuk.

!!maar de dvi kabel heb ik alleen op het moederbord zelf gedaan, met de videokaart er nog in.... werkt t dan niet?

Laatst bewerkt:
ok, laten we er vanuit gaan dat Azerty de boel ook geassembleerd heeft, dan moet je er maar vanaf blijven en niet je pc open maken ;) Anders vervalt ook je garantie.

De aansluitingen op je moederbord zijn niet actief wanneer je videokaart aangesloten is. In dat geval moet je alle beeldschermaansluitingen via de videokaart laten verlopen. Werkt dat niet, dan kan je kijken of dat je beeld nog steeds via het moederbord verstuurd wordt, wat zou betekenen dat er of een instelling niet goed staat of dat de videokaart niet goed functioneert ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan