nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

plotter

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2002
Berichten
487
Hallo allemaal.

Ik wil een nieuwe pc kopen.
Het is de bedoeling dat er een boekhoud programma op gaat draaien, tevens wil ik er games op gaan spelen.
Ook het internet moet goed werken, de prijs die ik er voor over heb is max euro 1300,--.
Nou zag ik laatst dit systeem:• Desktop PC • AMD Athlon™ XP 1,67 GHz processor • 256 MB DDR-RAM geheugen • 64 MB GeForce4 videokaart met TV-Out • 60 GB Ultra ATA harddisk 7200 rpm • 16x48x DVD-ROM • 48x12x40x CD-Rewriter • AC97 six Channel Onboard 3D geluidskaart • 56K6 soft modem • Onboard 10/100 Mbps Fast Ethernet Netwerkkaart • Onboard AGP slot • PS/2 toetsenbord • Wheel muis • 4x USB • 2 jaar garantie, waarvan het 1e jaar aan huis • Dit artikel wordt standaard geleverd met Philips A 2.300 Subwoofer Set, Philips 107T 17" Flat Crt Monitor • Incl. Microsoft® Windows® XP & Works Suite 2003

De prijs is euro 1199,--
Voldoet dit systeem voor mijn geplande bezigheden?
Wat zou ik er eventueel aan moeten veranderen?

Groeten,
 
ik zou de resterende euros aan iets meer intern geheugen besteden(256) of een snellere proccesor(2ghz) anders kan je over 1 a 2 jaar alweer gaan upgraden. en modem kan je wel weglaten behalve als echt nodig is.
 
Ik sluit me hier bij aan. Op zich een leuk systeem maar wat meer geheugen en een snellere proccesor kan geen kwaad. Zeker niet als je ook games wil gaan spelen.
 
En als je een pc wilt kopen, koop die dan bij een lokale computerwinkel(dan kan je hem daar zelf samenstellen > wit merk).

En koop vooral geen Packard Bell of Compaq.
 
hoi

Allemaal bedankt voor jullie reacties.
Geen compaq of packard bell dat was al bekend, echt heel slecht.
Wat zou 256 mb upgrade ongeveer mogen kosten?
 
T.a.v. die G4 videokaart: dit zal ws een mx uitvoering zijn? Vraag je in spelverband is af of je hier genoeg aan hebt, hangt af van soort games, maar zorg iig dat je 64mb DDR hebt en dus niet de 420mx (SDR-RAM). Kijk ook 'ns rond voor een ATI.
En welk merk moederbord is het, want dit is de ruggengraat van je systeem en moet stabiel zijn.
 
Geplaatst door windoos
T.a.v. die G4 videokaart: dit zal ws een mx uitvoering zijn? Vraag je in spelverband is af of je hier genoeg aan hebt, hangt af van soort games, maar zorg iig dat je 64mb DDR hebt en dus niet de 420mx (SDR-RAM). Kijk ook 'ns rond voor een ATI.
En welk merk moederbord is het, want dit is de ruggengraat van je systeem en moet stabiel zijn.

Hoi

Deze computer bevat net al het mindere van wat jij aangeeft, behalve moederbord want die specs kan ik niet vinden. Het is wel de bedoeling dat er zware games op gespeeld gaan worden(unreal, bf 1942, ghost recon e.a).edit: en natuurlijk splintercell.
Dus misschien toch opzoek naar ander systeempje.
In ieder geval bedankt voor je reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan