nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

theo koeten

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Ik ben geen gamer maar wel beeldbewerker en spelen met showbiz (van foto's en dia's filmpjes maken). Zoals de meesten inmiddels weten ben ik al jaren de trotse bezitter van een P3/500 met Asus P3FB met 756Mb. Dit moet veranderen want een filmpje laden van 600Mb duurt ongeveer 3 kwartier........ Ik wil een bordje met zo min mogelijk smuk on board. Inmiddels hebben jullie me overtuigd van het gerbruik van DDR, dus mijn huidige SD gaat overboord, Ik draai op XP prof en Office XP en Photshop7 + Page Maker zijn wel het meest gebruikte software.
Welk bordje met welke CPU zou ik moeten nemen en wat is eigenlijk het feitelijke verschil tussen de verschillende CPU sloten?

alvast bedankt voor jullie "wijze raad".

theo

Heb je een indicatie van het te besteden budget?

Welke schijven heb je nu? Deze zijn ook belangrijk als je aan video- of fotobewerken denkt.

Geen probleem daarmee dus.

Ik zou kopen:

Asus P4G8X € 220
2x 512 MB PC2700 DDR-SDRAM € 120
P IV 2.53 GHz € 220

Welke videokaart heb je nu?

matrox millenium G400 dualhead. Kan beter vanzelf maar tv out is wel leuk.

weet je ook het verschil in CPU sloten?

theo

matrox millenium G400 dualhead. Kan beter vanzelf maar tv out is wel leuk.

weet je ook het verschil in CPU sloten?

theo

De G400 is goed geschikt voor dit, niet aan vervanging toe dus. Het enige wat misschien nog moet veranderd worden, is de behuizing.

En zowel het moederbord als de CPU zijn Socket 478, anders zou het natuurlijk niet passen.

oke, bedankt.
we zullen eens op jacht gaan.
nog 2 vragen, weet je het verschil tussen een A-462 en 478 slot en het verschil tussen DDR266, DDR-SD277 en DDR333 (zal wel snellers zijn maar is het ook echt beter?)

theo

Socket 462 = Socket A = voor AMD's.

Maar zoek gewoon de onderdelen die ik eerder vermeldde, dan kan er niets misgaan. Een erg goedkope shop is Yorcom.nl.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan