nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

nordie

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2003
Wil me een nieuwe pc laten laten samenstellen,enkel de computer dus en dit voor een budget van min of meer 800 euro.
Voornamelijk te gebruiken voor analoge en digitale videobewerking en internet als ook maar in mindere mate om te gamen.
Heb deze samenstelling doorgekregen:

Een bekleding van min 350w,hoe hij er uitziet is niet zo belangrijk voor me
Processor: Intel Pentium 4 FSB533: 2,6Ghz:
Moederbord: Asus P4533-C LAN:
Geheugen: 512Mb PC2700 DDR SDRAM
NVIDIA GeForce 4 TI 4800SE
Geluidskaart: Creative Sounblaster Audigy 2 platinum:
Harde schijf: Maxtor 80GB 7200rpm 8MB:
CD-RW: 24x52x52:
DVD-ROM: 16x:
TV-kaart: Pinnacle PCTV Pro

Wat denk je ervan?gaat dit probleemlos bollen?
Of zijn er andere suggesties?

Laatst bewerkt:
Waarom dit moederbord? Het zal de P4T533-C zijn maar daar moet Rimm geheugen op en dat wordt heel weinig gebruikt en de toekomst voor thuisgebuikers voor Rimm is niet in zicht. Ik raad je het P4s533-E moederbord aan. Daar zijn een aantal versies van. Van basis tot uitgebreid.

ik zou een geforce 4 ti 4200c nemen, is waarschijnlijk wat goedkoper en draait super! op 600mhz! Erg snel dus.

Geheugen word waarschijnlijk 512 mb ddr pc 333mhz?

Voor de rest ziet het er goed uit, maar ik zou ook nog een 48x12x48 brander nemen dit in verband met dat er volgens mij nog niet erg veel 52x cd's op de markt zijn.

Geplaatst door RGTMO
Waarom dit moederbord? Het zal de P4T533-C zijn maar daar moet Rimm geheugen op en dat wordt heel weinig gebruikt en de toekomst voor thuisgebuikers voor Rimm is niet in zicht. Ik raad je het P4s533-E moederbord aan. Daar zijn een aantal versies van. Van basis tot uitgebreid.

zover had ik nog niet gekeken, rimm geheugen is superduur, maar draait wel lekker snel :)

Edit: Het is inderdaad niet aan te raden.

tja,

IK zou dus WEL rambus geheugen nemen. Weliswaar 756 MB (of nog liever 1 giga als mijn budget het toestond). Reden ?

Over 2 tot 4 jaar wil je toch weer een andere pc dus uitbreiding van geheugen is niet aan de orde, maar totdat er weer een nieuwe pc "moet" komen, heb je wel het snelste geheugen.

En in het geval dat er GEEN nieuwe pc moet komen over een jaar of 3 a 4, dan kan je altijd nog het mobo vervangen / upgraden en nieuw bijbehorend geheugen kopen.

Als je nu een Mobo koopt dat (bijv.) geschikt is voor ddr 2700 geheugen en je wilt dat upgraden over 3 jaar (mobo) dan had je sowieso ook weer nieuw geheugen erbij kunnen kopen want de illusie dat op een mobo dat nog gemaakt moet worden, zomaar weer 2700 ddr geprikt kan worden, heb ik niet...................

De kern van dit verhaal zit m.i. dan ook in het budget dat momenteel voorhanden is, maar IK zou voor het rambus geheugen gaan.

Geplaatst door gast0225
tja,

IK zou dus WEL rambus geheugen nemen. Weliswaar 756 MB (of nog liever 1 giga als mijn budget het toestond). Reden ?

Over 2 tot 4 jaar wil je toch weer een andere pc dus uitbreiding van geheugen is niet aan de orde, maar totdat er weer een nieuwe pc "moet" komen, heb je wel het snelste geheugen.

En in het geval dat er GEEN nieuwe pc moet komen over een jaar of 3 a 4, dan kan je altijd nog het mobo vervangen / upgraden en nieuw bijbehorend geheugen kopen.

Als je nu een Mobo koopt dat (bijv.) geschikt is voor ddr 2700 geheugen en je wilt dat upgraden over 3 jaar (mobo) dan had je sowieso ook weer nieuw geheugen erbij kunnen kopen want de illusie dat op een mobo dat nog gemaakt moet worden, zomaar weer 2700 ddr geprikt kan worden, heb ik niet...................

De kern van dit verhaal zit m.i. dan ook in het budget dat momenteel voorhanden is, maar IK zou voor het rambus geheugen gaan.

Ik veronderstel dat een mobo een moederbord is,en welk moederbord raad je me dan aan?

= helaas niet het terrein waar mijn grootse kennis ligt. Ik moet je dus het antwoord schuldig blijven.

het ziet er allemaal erg leuk uit, maar of je nu voor DDR of RDRAM geheugen gaat, met 800 euro kom je er niet... :(

Als het in je budget in te passen is zou ik voor een moederbord met de i865 chipset gaan en er een processor met 800mHz FSB bij kopen.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gast0225
tja,

Ik zou het zeker niet doen en vooral geen gigabyte, want hierdoor word je systeem is er alleen maar onstabieler door. Gewoon 512 pc 333mhz nemen zeg ik.

Edit: zover ik weet gaat rambus al langzamerhand weg, en zijn ze met een nog snellere technologie bezig die misschien ook nog wle goedkoper is.

nu maak je mij een klein beetje nieuwsgierig:

toetje33 schreef : en vooral geen gigabyte, want hierdoor word je systeem is er alleen maar onstabieler door.

Welke moederbordfabrikant of geheugenbouwer beweert dit ? (Kan mijn kennis ook weer toenemen....)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gast0225
nu maak je mij een klein beetje nieuwsgierig:

Welke moederbordfabrikant of geheugenbouwer beweert dit ? (Kan mijn kennis ook weer toenemen....)

Ik beweer dat :p

Ik heb dit zelf ook meegemaakt, maar als jij het graag wilt moet je het maar doen hoor:)

Edit: Bij norrod zeiden ze het ook toen ik 1024 mb pc 333mhz wou kopen, ze raden het dan ook ten zeerste af.

Laatst bewerkt:
Bij ons op het werk draaien diverse pc's op 1 gig aan geheugen en ik kan niet zeggen dat ze instabiel zijn.

Ook draaien er servers met 2.5 gig aan geheugen en die zijn verre van instabiel

Dus het is niet gezegt dat 1 gig of meer zorgt voor een een instabiel systeem. Ligt er nl ook aan wat voor een OS je draait

toetje33 : met alle respect voor ieders mening en dus ook voor de jouwe toch de volgende opmerking :

het lijkt mij in een forum als dit wellicht iets minder gewenst om antwoorden te geven aan mensen als deze antwoorden door de "industrie" niet worden ondersteund, m.a.w. iets waarvan je "denkt" dat 't zo is. Het lijkt mij wenselijk om antwoorden te plaatsen die 100% correct zijn en als je dat niet zeker weet, bewijs je m.i. vraagsteller er denk ik GEEN dienst mee........., tenzij je termen als "volgens mij", of "ik heb gehoord dat", gebruikt........................

't gaat er niet om wat IK vind, maar het gaat erom wat objectief WAAR is.

Daarnaast speelt je OS een heel belangrijke rol. Windows 3.1 of '95 "schijnt" niet met 1 giga om te kunnen gaan.................................

Als ik naar de specs van vraagsteller kijk, ga ik er niet vanuit dat hij van plan is om Windows '95 te gaan draaien.....................

Ik draai hier ook met 1 gig en dat doet het gewoon goed hoor. Geen problemen.

Ok nog eentje :p .

Ik heb ook een systeem met 1 GB werkgeheugen en dat draait super. PC is nog nooit vastgelopen. Kijk voor de specs naar systeem 2.

Geplaatst door Eshuis
ik zou ook een monitor nemen. Kijkt een stuk prettiger.......
misschien heeft ie er nog een???
Waarom kick je trouwens een oud topic?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan