nieuwe pc???????

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoeke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
Berichten
1.289
hoi

heb een vraag ik wil een nieuwe pc.

ik kan met mijn werk mee doen met pc prive (+/- 1300€)
wat is beter een nieuwe pc bestellen of er een bouwen .

en wat kan ik dan het beste doen een PVI of een amd .

en wat raden juile mijn aan .

alvast bedankt :thumb:
 
oja en waar kan ik dan het beste terecht
 
Ik ben altijd voorstander van zelfbouw. Kan je kiezen wat je er in wil aan merken en dergelijke. Nadeel bij merk PC's is dat je moeilijk aan nieuwe hardware zoals geheugen en dergelijke kan komen en als je het vind ook nog eens erg duur is. Ze werken ook nog eens vaak met zogenaamde restore cd's en beschik je dius niet over een orginele CD Rom van het OS.
By the way.....een Pentium VI????:p
 
Ik persoonlijk vind zelfbouw het best, zo kan je precies bepalen wat je er in wilt hebben en wat niet. Bij merk pc's heb je vaak een standaard die je kan uitbreiden maar je kan vaak lang niet alles erin doen wat je wilt.

Zelfbouw is ook stukken goedkoper.
 
Geplaatst door BrEeZeR

Zelfbouw is ook stukken goedkoper.

Niet mee eens Dennis, ik zat ook te watertanden bij de nieuwe pc van aldi...
overigens had paradigit (sorry, reclame) ook zo iets in de aanbieding, daar kan je wel het e.e.a. nog veranderen.. was een pIV 3 ghz 800 fsb voor 699 euro..

Ik was stukje duurder uit met alles los kopen EN zelf in elkaar zetten.

Begin pas een computer zelf in elkaar te zetten op het moment dat je daar ook aan toe bent.. Anders is een door de pc-boer samengestelde computer echt een aanrader..

Met betrekking tot amd of pentium, ik heb beide gehad en ben met beide tevreden.. Voor dit advies koop je weinig maar gevoelsmatig zou ik nu voor weer een p4 gaan
 
Geplaatst door Stigter


Niet mee eens Dennis, ik zat ook te watertanden bij de nieuwe pc van aldi...
overigens had paradigit (sorry, reclame) ook zo iets in de aanbieding, daar kan je wel het e.e.a. nog veranderen.. was een pIV 3 ghz 800 fsb voor 699 euro..

Ik was stukje duurder uit met alles los kopen EN zelf in elkaar zetten.
gaan

Ja maar je hebt wel alle drivers en die **** zelf, geen gezeur met master cd's. Je kunt naar os switchen wat je wil je hebt betere garantie's geen uren lang gezeik met helpdesken a 1,10 euro per minuut voor er 1 week later iemand langs komt.

Even kort ik vind dus dat die (soms) extra kosten echt niet opwegen tegen de voordelen van zelf bouw

Groetjes Ruud
 
Je hebt net deze week een hele mooie aldi 3.0Ghz pc gemist voor 1050 euro.
Zelfbouw kun je doen, maar misschien is het beter om de pc samen te laten stellen ipv zelf te gaan klussen ivm de garantie. Voordeel is dat je in theorie een pc kunt aanschaffen zoals jij'm wilt hebben.

Een vraagje hierop:
Mag zelf klussen bij een pc-prive eiglijk wel?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door @temptation
Je hebt net deze week een hele mooie aldi 3.0Ghz pc gemist voor 1050 euro.
Zelfbouw kun je doen, maar misschien is het beter om de pc samen te laten stellen ipv zelf te gaan klussen ivm de garantie. Voordeel is dat je in theorie een pc kunt aanschaffen zoals jij'm wilt hebben.

Een vraagje hierop:
Mag zelf klussen bij een pc-prive eiglijk wel?

Wat versta jij onder zelfklussen? Hardware inbouwen? Lijkt mij dat dat gewoon mag bij zelfbouw, heb ik ook zovaak gedaan en de garantie was nog gewoon geldig :)
 
bedankt voor de informatie ik ga denk ik wel zelf bouwen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan